• 1
  • 2
2007-02-15, 23:14
Medlem
sekazzs avatar
Själv tar jag bara någon tallriksjävel och trycker mot kastrulljäveln och låter vattnet rinna bort.

Förbannade durkslag, förbannat jobbiga att diska också.

Vad har Ni för tankar om durkslag?
Citera
2007-02-15, 23:16
Medlem
D3ans avatar
klart man måste använde durkslag, har vanligt tråkigt blått i plast men de fyller sin funktion.
Citera
2007-02-15, 23:18
Medlem
sekazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3an
klart man måste använde durkslag, har vanligt tråkigt blått i plast men de fyller sin funktion.

Fastnar ju jämnt massa spaghetti och skit, sen ska ju självklart diskborsthelvetet fastna i skiten!

Gör det inte det för dig?
Citera
2007-02-15, 23:18
Medlem
WoWbaggers avatar
Givetvis använder jag durkslag, metall ska det vara, plastvarianterna har en tendens att klägga igen och bli äckliga fort.
Citera
2007-02-15, 23:25
Medlem
Drexls avatar
Har det alltid inom en armlängds avstånd. I metall givetvis, annars hade jag ju varit tvungen att gömma det i något skåp.

Mvh
Citera
2007-02-15, 23:29
Medlem
Ralfons avatar
Ja. Ibland låter jag maten ligga kvar i durkslaget och äter därifrån istället för att hälla ut den på tallrik. Sparar disk.

Diska durkslag? Klart det känns fräschast så och jag brukar göra det men det borde ju inte vara någon störe fara för bakterier om du häller litervis med kokande vatten i sambamd med användandet och du får väl skynda dig att flytta maten vidare till tallrik...
Citera
2007-02-15, 23:35
Medlem
baazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Givetvis använder jag durkslag, metall ska det vara, plastvarianterna har en tendens att klägga igen och bli äckliga fort.

WoWbagger tog orden ur munnen på mig. Kunde inte sagt det bättre själv.
Citera
2007-02-15, 23:47
Medlem
sekazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfon
Ja. Ibland låter jag maten ligga kvar i durkslaget och äter därifrån istället för att hälla ut den på tallrik. Sparar disk.

Diska durkslag? Klart det känns fräschast så och jag brukar göra det men det borde ju inte vara någon störe fara för bakterier om du häller litervis med kokande vatten i sambamd med användandet och du får väl skynda dig att flytta maten vidare till tallrik...

Men vafan, då borde ju gaffeljäveln fastna i springorna?

Edit: Måste sluta använda ordet "jävlar".
Citera
2007-02-15, 23:51
Medlem
UsEds avatar
Min morsa danvänder durkslag, ett av plast men inget brukar fastna eller dega fast. Hon använder det till typ pasta o skölja sallad

och om jag någon gång skulle behöva slava i köket använder jag också durkslaget, finns det andra alternativ till det?
Citera
2007-02-15, 23:53
Medlem
Avva66s avatar
Jag äger ett, men använder det sällan. Min matlagning sträcker sej till spaggetikokning, och då slår jag vattnet mellan kastrullen och locket.
Citera
2007-02-15, 23:55
Medlem
sekazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Jag äger ett, men använder det sällan. Min matlagning sträcker sej till spaggetikokning, och då slår jag vattnet mellan kastrullen och locket.

Instämmer! Är det för att man är så slö eller?
Citera
2007-02-15, 23:59
Moderator
Oddballs avatar
Flyttar det från 'Bostad, hem, djur och trädgård' ---> 'Mat & dryck'

Mvh,

/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera