• 31 049 online
  • 1 129 265 medlemmar
  • 58 585 916 inlägg
2007-02-15, 18:29
Medlem
JemyMs avatar
Tycker du om att spela igenom spelen du installerar? Dela med dig.
Berätta vilket spel du senast slutförde och vad du tyckte om det.

Jag tar mina senaste fem för att komma igång.

Halo (7/10)
Välgjort och före sin tid i vissa hänseenden. Kul fordon, dock kanske det mest repetitiva FPS spelet jag spelat. Handlingen kommer inte igång riktigt förräns mot slutet. Mycket episk sista bana/avslutning.

The Suffering (8/10) Ties that Bind (6/10)
Första spelet var väldigt bra, men grafiken var dålig.
Uppföljaren var ganska dålig, men grafiken var bättre.
Tyvärr beslagtog uppföljaren det tillfredsställande slutet i The Suffering.

Divine Divinity (9/10)
Det är inte ofta jag får tag i spel som bara trollbinder mig så mycket att jag inte kan sluta spela. Divine Divinity blandar Fallouts icke-linjära upptäckarglädje med Diablo's stridsengine. En klassiker.

Avernum (7/10)
Tar igen den gräsliga grafiken och ljudet med sin gigantiska storlek med mycket att undersöka. Uppskattade det själv men spelet riktar sig till rollspelsveteraner.

Dark Messiah of Might and Magic (7/10)
Med en story jag glömt, föråldrad grafik och inte speciellt intressant spelmekanik heller så var DMoM&M ett kort tidsfördriv, som att spela en mod till Half-Life eller liknande.
Citera
2007-02-15, 18:39
Medlem
Megalomanias avatar
Jag körde en nostalgitripp nyligen och spelade Super Mario All Stars.

Super Mario Bros (6/10)
Även om det här spelet har blivit uttjatat under årens lopp så är det fortfarande ett utomordentligt spel och man förstår hur Nintendo kunde bli en sådan gigant när man spelar igenom det. Spelglädjen sätts hela tiden i första hand och trots att man kan hela spelet utan och innan är det fortfarande roligt.

Super Mario Bros 3 (9/10)
Det bästa spel som kom till NES. Det finns massor att gora och banorna är verkligen varierade. Min enda klagan är att när SMB3 kom så var Mario en symbol för barnvanliga spel och därför har Nintendo gjort spelet alldeles för enkelt. Extraliven står som spön i backen och förtar utmaningen.

Super Mario World (9/10)
Det är sjukt stort för att vara till SNES och känns i mångt och mycket som en visareutveckling av SMB3. Även det här spelet är väldigt lätt men om man satsar på 100 % så får man i alla fall lite utmaning.
Citera
2007-02-15, 18:41
Medlem
Anders kofots avatar
Klarade nyss war of worldcraft och tyckte det var jättekul - 10/10!
Citera
2007-02-15, 19:27
Medlem
Klarade nyligen igenom GTA: San Andreas vilket jag fann mycket underhållande och hållbart, 9/10.
Jag vill alltid klara spelen jag installerar, så länge de är bra förstås.
Citera
2007-02-15, 19:29
Medlem
lakritssnörets avatar
Lego starwars 2
Betyg: 8/10
Plattform: xbox360
Kommentar: Riktigt schysst, lite för lätt. Men det är ju ett barnspel så
Citera
2007-02-15, 19:30
Medlem
Call Of Duty 3 till Wii 7,5/10
Bra, helt ny spelkänsla med wii kontrollen. Var lite knepigt i början att lära sig det men sen var det inga problem. Helt OK grafik men spelet var tyvärr för kort tycker jag. Annars var det toppen.
Citera
2007-02-15, 19:35
Medlem
mjölkbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders kofot
Klarade nyss war of worldcraft och tyckte det var jättekul - 10/10!

Call of duty 2 8/10
Har haft tråkigt på senaste så behövde ett spel att döda tid med.
Riktigt bra spel, man blir hetsad som fan när kulorna viner och galna tyskar skriker hit och dit.
Citera
2007-02-15, 19:38
Medlem
angelos avatar
Knights of the Old Republic (XBOX): Sträckspelade det. Tog ungefär tio timmar. Detta var för ett och ett halvt år sedan lite drygt. Tog slut med tjejen direkt efter

Underbart spel. Lite gammalt, men dess storyline överträffar filmerna. Väl värt att spela igenom.
Citera
2007-02-15, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angelo
Knights of the Old Republic (XBOX): Sträckspelade det. Tog ungefär tio timmar. Detta var för ett och ett halvt år sedan lite drygt. Tog slut med tjejen direkt efter

Underbart spel. Lite gammalt, men dess storyline överträffar filmerna. Väl värt att spela igenom.
Verkligen underbara spel både ettan å tvåan som skarpt rekomenderas till alla!
Citera
2007-02-15, 19:46
Medlem
Fahrenheit (PC)
9,5/10

Lite konstig kontroll, men en grym story. Orkar inte skriva mer
Citera
2007-02-15, 19:46
Medlem
Proclaimers avatar
Kör på Lakritssnörets mall:

Half-Life 2: Episode 1
Betyg: 5/10
Plattform: PC
Kommentar: Ganska besviken. Visst hade spelet sina stunder,men annars kändes det mest monotomt och trist, och all den spelglädje och fascination man upplevt under HL2 var som bortblåst. Dessutom var det på tok för kort.

Hyser större förhoppningar till Episode 2, dock
Citera
2007-02-15, 23:21
Medlem
Nagaxs avatar
Neverwinter Nights 2. Dålig styrning men grym story och mycket coolt upplägg. 8/10.
Citera