Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-18, 02:44
  #1201
Medlem
JemyMs avatar
Crysis
Now I remember my issues with Half-Life 2. You see, I had just played Flashpoint and Far Cry, and I really thought that free-roaming FPS will change FPS's forever. Then Half-Life 2 came and it was a scripted FPS that now felt like a rail-shooter compared to those games. Well, at least the story in Half Life 2 was ok, and with Episode I and II I started to enjoy HL2 again. Then I play a game like Crysis, which remind me what those games were, and they were everything what a FPS should be. A free-roaming landscape where the only task is to get to the checkpoints, no telling you how. It offers the player options. Options how to solve each situation. It's possible to rush through, but it's also possible to just mess around for awhile. Add to that vehicle travel, the best looking 3d Engine up to date and you have a FPS which can as well be the official icon of first-person shooters. Ofcourse, the game was not without issues. It took me a long time to play it (I had it since it was released actually) due to problems with SLI. I finally forced the game to Direct X 9 which solved the problems. The second problem is the story, which was rather uninteresting really. Then there was these levels in the middle, with zero-gravity, that was really really annoying. It took me ages to get through one level simply because it was so disorienting.
Citera
2008-07-18, 03:35
  #1202
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Resident Evil 4 - Wii edition 10/10

Kalla mig galen men jag står fast vid min åsikt, världens bästa spel.

Helt duglig grafik, bra handling, ständigt spännande och händelserikt, aldrig segt/tråkigt. Har klarat ut det 6 gånger nu och det är fortfarande lika roligt, och lika läskigt.

Har spelet både till GameCube och PlayStation 2. Är det värt att skaffa även till Wii?

Är det bara siktet som är nytt? Är det ett så pass stort lyft att spela med nunchuck så kan jag tänka mig att skaffa spelet.

Att det är samma spel i övrigt gör inte mycket om siktet höjer speluppleveslen då det ändå är ett spel man spelar om några gånger. Stör mig dock något förbannat på köpmannen. Han drar ner spelet en hel del.
Citera
2008-07-18, 09:51
  #1203
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Har spelet både till GameCube och PlayStation 2. Är det värt att skaffa även till Wii?

Är det bara siktet som är nytt? Är det ett så pass stort lyft att spela med nunchuck så kan jag tänka mig att skaffa spelet.

Att det är samma spel i övrigt gör inte mycket om siktet höjer speluppleveslen då det ändå är ett spel man spelar om några gånger. Stör mig dock något förbannat på köpmannen. Han drar ner spelet en hel del.

Det är precis som du säger, det är ett spel som skall spelas om, så varför inte göra det med en bättre och perfekt kontroll?

Jag varvade det också till Gamecube och jag tyckte dock faktiskt att det var bra mycket tuffare med laser siktet än det man blir bekant med i Wii versionen. Annars är det helt samma spel. Men tro mig, det blir fan så mycket roligare när man kan sikta mycket bättre...

Köpmannen? Du menar han som säljer vapen och diverse andra saker? Äsh, han stör jag väl mig inte på direkt, men om du gör det, skjut honom varje gång du ser honom?
Citera
2008-07-18, 11:37
  #1204
Medlem
flax^s avatar
Call of duty 4. Tredje gången.

Körde på veteran nu. Fan vad en del banor var dampiga. Helt sjukt. Mile High Club tog ett tag att klara också :P

3 gånger fick jag rysningar/gåshud. Så jävla filmiskt och så jävla bra känsla:

Citera
2008-07-18, 14:05
  #1205
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Köpmannen? Du menar han som säljer vapen och diverse andra saker? Äsh, han stör jag väl mig inte på direkt, men om du gör det, skjut honom varje gång du ser honom?

Lyckades hitta ett fint exemplar på eBay så snart är jag stolt ägare av Resident Evil 4 Wii Edition.
Skjuter jag köpmannen så stör jag mig bara ännu mer på honom eftersom jag då inte blir klok på hur han på vissa ställen kan vara vid liv samtidigt som han är död på andra ställen.
Kommer spelet utan köpmannen kommer jag absolut köpa spelet igen för fjärde gången.

Har btw (och on topic) klarat Donkey Kong Jungle Beat. Förstår inte riktigt hajpen kring det. Så roligt var det inte. Alldeles för enformigt! Styrningen är rolig de tre första banorna.
Då ska tilläggas på att hela spelet bygger på och kretsar kring denna "roliga" styrning så mycket annat som kan höja upplevelsen fanns inte.
Citera
2008-07-18, 14:17
  #1206
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JemyM
Crysis
Now I remember .
varför engelska?
Citera
2008-07-18, 16:43
  #1207
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
varför engelska?

Var det inte du som klagade på det tidigare i tråden och dessutom fick svar på det?
Citera
2008-07-18, 17:40
  #1208
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Var det inte du som klagade på det tidigare i tråden och dessutom fick svar på det?
Jo det fick jag tydligen. Men tycker det är irriterande.

Jenym du kan ju slänga in dom i google translate eller nåt
Citera
2008-07-18, 18:17
  #1209
Medlem
trollet12345s avatar
Viking - Battle for Asgard (normal) på XBOX360.
Blodigt värre det spelet. Snygga slowmotion-kills. Det hjälper förstås att jag gillar allt med svärd och som är förr i tiden.
Citera
2008-07-18, 21:08
  #1210
Medlem
Dexxys avatar
Grim Fandango! Härliga nostalgi.
Så sjukt komiskt, dramatiskt och bäst. Varför gjordes det aldrig en film på det?
12.5/10
Citera
2008-07-18, 21:10
  #1211
Medlem
Droqs avatar
Det sista jag klarade var COD4 på 360 Riktigt roligt spel.
Håller just nu på att spela GTA4, också ett väldigt roligt spel
Citera
2008-07-18, 21:18
  #1212
Medlem
JemyMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Jo det fick jag tydligen. Men tycker det är irriterande.
Jenym du kan ju slänga in dom i google translate eller nåt

Det en är jobbigt för. Flesta de svensk ju engelsk förstår.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback