2007-02-15, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don Tomaso
Någon som har sett "Hot Dog", Johannas film från 2002 ?...

Tycks finnas likheter mellan flera av hennes karaktärer... Till och hennes karaktär i Tre Kronor hade ju psykiska problem och tog livet av sig! (Nu vet jag inte om det är vad som har hänt här, men hon tycks ju ha mått dåligt iaf).

I Wallander-filmerna har hon ju massor av jobbiga år med psykvård och droger bakom sig.
Citera
2007-02-15, 13:50
Medlem
hennes mamma flyttade ner för att hjälpa henna med dottern under inspelningarna
http://expressen.se/index.jsp?d=112&a=412861
Citera
2007-02-15, 14:03
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnark
nu kanske jag har missat det,men jag tycker det är konstigt att inte Krister Henriksson har uttalat sig om detta än

Varför? Han, liksom många andra, kanske fortfarande är i chocktillstånd och vill samla sina tankar innan han uttalar sig.
Citera
2007-02-15, 14:14
Medlem
Man kan inte räkna med att bortskämda tonåringar med för mycket fritid ska förstå begreppet chock...

(syftar på alla idioter som helt saknar empati och förståelse, dom kan inte antas vara annat än små ynkliga människor)
Citera
2007-02-15, 14:19
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norea
Ja, så kan det nog oxå vara men vad jag egentligen menade att hon mått ännu sämre sedan i höstas.

Här ifrån Guldbaggegalan:
http://www.aftonbladet.se/noje/9802/10/guld.html
en vecka senare...
http://www.aftonbladet.se/noje/9802/16/johanna.html

Jo, hon hade väl nån manodepressiv läggning (vad vet jag) som gjorde att hon åkte bergochdalbana med sitt psyke. Intressant kommentar från andra artikeln du länkar till förresten:

Citat:
Har du testat droger? Marijuana, kokain...
- Nej. Det har jag inte gjort. Jag har sett för många hemska resultat av människor som ”testat”.

Tror jag så mycket jag vill på.

Undrar förresten om den där dåren Regina Lund är inblandad på nåt vis, kanske hjälpte henne med kranar och så? Fast nu spekulerar jag ju bara...är dock lite smårädd för Regina, hon verkar väldigt labil och lömsk på nåt sätt, lite småpsykopat med det där falska leendet, ger mig kalla kårar.
Citera
2007-02-15, 14:20
Bannlyst
Självmord

2280 Var och en bär ansvar för sitt liv inför Gud som har givit honom det. Han är den som är dess suveräne Herre. Vi skall ta emot det med tacksamhet och bevara det till hans ära och våra själars frälsning. Vi är förvaltare och inte ägare till det liv som Gud har anförtrott åt oss. Vi disponerar inte över det. [2258]

2281 Självmord strider mot den mänskliga varelsens böjelse att bevara och föra vidare sitt liv. Det står i allvarlig motsättning till den rätta kärleken till sig själv. Det skadar likaså kärleken till nästan eftersom det på ett orättmätigt sätt bryter solidaritetsbanden med familjen, den nationella och den mänskliga gemenskapen som vi alltid förblir bundna till. Självmord står i motsättning till kärleken till den levande Guden. [2212]

Hon behöve i alla fall inte bekymra sig att hon inte har någon tjock tröja dit hon ska för det lär hon ju inte behöva...
Citera
2007-02-15, 14:24
Medlem
jahapp...

och för oss som lever i verkligheten och inte i en sagovärld fortsätter ordinarie sändningar...
Citera
2007-02-15, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happy camper
Självmord

2280 Var och en bär ansvar för sitt liv inför Gud som har givit honom det. Han är den som är dess suveräne Herre. Vi skall ta emot det med tacksamhet och bevara det till hans ära och våra själars frälsning. Vi är förvaltare och inte ägare till det liv som Gud har anförtrott åt oss. Vi disponerar inte över det. [2258]

2281 Självmord strider mot den mänskliga varelsens böjelse att bevara och föra vidare sitt liv. Det står i allvarlig motsättning till den rätta kärleken till sig själv. Det skadar likaså kärleken till nästan eftersom det på ett orättmätigt sätt bryter solidaritetsbanden med familjen, den nationella och den mänskliga gemenskapen som vi alltid förblir bundna till. Självmord står i motsättning till kärleken till den levande Guden. [2212]

Hon behöve i alla fall inte bekymra sig att hon inte har någon tjock tröja dit hon ska för det lär hon ju inte behöva...

Det passar sej väl ändå inte och skämta om något så tragiskt eller?
Citera
2007-02-15, 14:29
Medlem
Jigglypuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coast2coast
jahapp...

och för oss som lever i verkligheten och inte i en sagovärld fortsätter ordinarie sändningar...

OT: ROFL
Citera
2007-02-15, 14:31
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghozzter
Det pssar sej väl ändå inte och skämta om något så tragist eller?

Ligger ändå något i Guds ord där. Att ens liv inte är ens eget allena, utan tillhör världen omkring en då vi alla ingår i en stor enhet. Skulle jag ta livet av mig är det ju inte mitt liv enbart som drabbas, utan även mina barns, övrig familj, vänner, arbetskamrater, osv. Ditt liv är inte ditt eget.
Citera
2007-02-15, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Ligger ändå något i Guds ord där. Att ens liv inte är ens eget allena, utan tillhör världen omkring en då vi alla ingår i en stor enhet. Skulle jag ta livet av mig är det ju inte mitt liv enbart som drabbas, utan även mina barns, övrig familj, vänner, arbetskamrater, osv. Ditt liv är inte ditt eget.

Nej inte just guds ord kanske, men onödigt och lägga till de där med tröjan.
Om nu någon nära henne är här och läser vilket det antagligen finns eftersom folk vill veta vad det sladdras om, så kan man ju visa lite respekt.
Citera
2007-02-15, 14:36
Medlem
om någon stackars anhörig läser denna tråd så får dom bra mycket värre skit upptryckt i ansiktet av ännu större idioter än just det inlägget. men skönt att se att någon över huvud taget tänker på andra människors välbefinnande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in