EDIT: Skit i 64 versionen och ta den vanliga också! Ingen idé att lassa på med extra bekymmer liksom
Du har ett ATI kort va?
Om du har det vet jag vad felet är. (Nej jag ska inte berätta vad du ska göra, först måste jag dra min historia

)
Jag har kämpat med den jävla distron i över en månad nu. Tydligen är problemet att vissa ATI kort inte gillar open source drivrutinen kallad "ATI" och GIVETVIS måste ubuntu 6.10 ha den från start.
Detta är vad du ska göra:
Innan du trycker på "Install or start live bla bla" ska du trycka på "F6" knappen. Då kommer det upp en liten kommandorad. Ta bort den skiten som har med "splash" att göra. (Det allra sista ska det vara)
Starta sedan installationen. Du kommer troligtvis att få nåt felmeddelande men skit i det och kör vidare tills du har prompten framför dig.
Väl där skriver du:
sudo nano /ets/X11/xorg.conf
Då öppnas ett dokument med en massa blaha. Det du ska göra är att bläddra ner till "Section Devices" och ändra där det står "ati" till "radeon".
Gör detta och spara-stäng dokumentet. Skriv sedan "startx" i prompten och du har ditt GUI uppe och kan starta den jävla installationen.
PMa om du inte fattar vad jag har skrivit!
Personligen tycker jag att 6.10 är ren smörja och borde kastas åt helvete. Har försökt 13455663 ggr att installera på min Dell laptop men skiten vägrar fan o ladda. Vem fan kom på den smarta idén att man skulle installera INUTI live versionen egentligen :S