2007-02-15, 12:27
Medlem
razcals avatar
yes

Tyskie fungerar bra dom med, och warka Som sagt det finns så sjukt mycket öl
Citera
2007-02-15, 12:49
Medlem
BigMoneys avatar
Redds Red är också rätt skaplig

nu talar jag 0om en öl sort med körsbärs smak , kommer nog bli lätt såld till fjortisar :P

och finns det finlandia vodka så bör den gå för rätt bra pris så , en liter kostar ca 30 zl ,

källa: en kompis till mig som är i polen ibland.
Citera
2007-02-15, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metaxa
Vet du vad den billga ölen som kom i gul burk och berg-med-gubbe-framför-motiv heter? Kommer fan inte på det! Tyckte iaf den var helt OK för priset.

Du talar om Tatra. Riktigt bra öl. Tatra mocne är då självklart att rekomendera. Harnas är också ett öl av "bergsfolk motiv" typen. Men du syftar på Tatra.

Köpte med ett flak hem senast jag var i norra Polen, 2.65PLN /burk 0.5 6.8% fin bers. Riktigt prisvärt är det och framför allt godare.
Citera
2007-02-15, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillipekka
Du talar om Tatra. Riktigt bra öl. Tatra mocne är då självklart att rekomendera. Harnas är också ett öl av "bergsfolk motiv" typen. Men du syftar på Tatra.

Köpte med ett flak hem senast jag var i norra Polen, 2.65PLN /burk 0.5 6.8% fin bers. Riktigt prisvärt är det och framför allt godare.

Yes, där har vi den! Good old Tatra

Zywiec kommer jag också ihåg, men den var någon spänn dyrare än Tarta..

EDIT: Jag vill minnas att den Tatra-öl jag köpte "bara" innehöll 5,9 % alkohol.
Citera
2007-02-15, 14:19
Medlem
DenLedes avatar
Hur mycket får man ta med sig nu?
Citera
2007-02-15, 15:37
Medlem
Kolla priserna på båten (gamla Gotlandsbåten f.ö), finns ingen större hamnaffär vid terminalen i Gdansk utan prova istället att åka till närmaste snabbköp och handla där, finns närmare centrum.
Citera
2007-02-15, 22:19
Medlem
ulvenas avatar
Enligt min åsikt är Tyskie den bästa polska ölen, inte så söt som de andra.

EB, Lech och Zywiec är inte lika bra men då pratar vi smak.

Citera
2007-02-16, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metaxa
Yes, där har vi den! Good old Tatra

Zywiec kommer jag också ihåg, men den var någon spänn dyrare än Tarta..

EDIT: Jag vill minnas att den Tatra-öl jag köpte "bara" innehöll 5,9 % alkohol.

Jag vill minnas att jag hade fel där. Det var Zubr som va 6.8%. Vanlig Tatra kan säker innehålla 5.9 men Tatra Mocne (stark) är 7.0% Nu var det utrett.
Citera
2007-02-16, 23:43
Medlem
Azraels avatar
Svägerskan var nere i polen och skulle handla men det visade sig vara en nitlott. Klart dyrare än i tyskland.
Citera
2017-06-22, 22:24
Medlem
graFFes avatar
Bumpar denna gamla tråd, förlåt , men det har ju gått 10 år:
Jag har exakt samma fundering som TS. Hur ser det ut idag?
Jag bor söder om sthlm och har en volvo kombi som ska lastas full..
Citera
2017-06-23, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graFFe
Bumpar denna gamla tråd, förlåt , men det har ju gått 10 år:
Jag har exakt samma fundering som TS. Hur ser det ut idag?
Jag bor söder om sthlm och har en volvo kombi som ska lastas full..

Det är svindyrt att ta med bilen till Polen med färjan speciellt under sommaren.
Det jag gjorde var att flyga ned med Wizzair eller Ryanair från Skavska under dessa långstids planerade 100 sek per flight helgerna och lägga till ett bagage från Polen.
Köpte ett skit bagage i Polen och tog med cigg och 10 liter lyx sprit och i fina designade flaskor för att ha det hemma för fester.
Resan gick på +/- men man kunde spendera en hel dag i vackra Polska städer och äta bra mat för 1/3 av de Svenska priserna. oftast kostar ett 3 stjärnig hotel 300 kr per natt de 4 stjärniga någon hundralapp mer och på detta viset kunde man slagga dricka och få sig en nyp.
Vill man dock ha billig bulk sprit så är det billigare i Tyskland
Citera
2017-07-16, 13:06
Medlem
Kolreds avatar
Jag vill också skaka liv i denna tråd då jag ska med familjen till Sopot som ligger mellan Gdansk och Gdynia. Jag tänkte förena nöjet med lite nytta. Var hittar man vettigt prissatt vodka och öl (finns något annat av intresse)? Är det butiker som gäller eller är bordershopen i Gdynia något att ha?

Tipsa på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in