Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-07-20, 13:32
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolred
Jag vill också skaka liv i denna tråd då jag ska med familjen till Sopot som ligger mellan Gdansk och Gdynia. Jag tänkte förena nöjet med lite nytta. Var hittar man vettigt prissatt vodka och öl (finns något annat av intresse)? Är det butiker som gäller eller är bordershopen i Gdynia något att ha?

Tipsa på!

I trestaden ligger drt sprit shoppar var 20 meter
Citera
2017-07-26, 13:17
  #26
Medlem
Kolreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydneystockholm
I trestaden ligger drt sprit shoppar var 20 meter

Såja, på hemmaplan igen och instämmer för fulla muggar! Några vidare ölinköps-tips kan jag inte dela med mig av då allt jag köpte var på fat, men är man på jakt efter sprit så är Polen landet som man ska åka till.

Jag hade turen att hitta en stormarknad i Centrum Riviera (eller något sådant) strax utanför Gdynia. Där gick jag och botaniserade så länge som sambon tillät.

I övrigt ett trevligt land som rekommenderas.
__________________
Senast redigerad av Kolred 2017-07-26 kl. 13:31. Anledning: Stavfel
Citera
2019-08-14, 21:50
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metaxa
Vet du vad den billga ölen som kom i gul burk och berg-med-gubbe-framför-motiv heter? Kommer fan inte på det! Tyckte iaf den var helt OK för priset.

Ölen heter TATRA och gubben på burken är en "goral". Goraler är folkslaget som bor i södra Polen. Bergskedjan heter Tatra. Jag gillar också Tatra öl. Av övriga polska öl gillar jag Zywiec och Tyskie bäst. Men smaken är ju som baken. Det finns många andra ölsorter och bryggerier.
Citera
2019-08-15, 11:02
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metaxa
Vet du vad den billga ölen som kom i gul burk och berg-med-gubbe-framför-motiv heter? Kommer fan inte på det! Tyckte iaf den var helt OK för priset.

Tatra

*såg att du redan fått svar.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback