Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-02-21, 22:20
Moderator
Ruskigbusss avatar
Först: Du HAR läst reglerna, antar jag? Särskilt:
"0.03. Håll er till ämnet i tråden

Istället för att frångå aktuellt ämne i tråden, så starta hellre en ny tråd med ny rubrik. Inlägg som är off-topic kan raderas utan förvarning och motivering. "

Sedan: Ja, om du betalar så skulle nog inga bli gladare än modsen om det gick att få mer automatik i tillsägelsearbetet. Om du - mot förmodan - inte skulle vara beredd på att betala för denna feature, så kanske du kan visa på ett sätt som det går att få automatiserat, det skulle nog våra tekniker bli glada över.
Citera
2010-02-21, 22:23
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissen_mjau
Detta börjar bli trötsamt, inlägg försviner spårlöst under pågående diskussion, utan nån förklaring eller info om det.
Jag röstar på nån automatiserad system där man får info om ett borttaget inlägg och framför allt varför den försvan.

Syftar du på egna inlägg som försvinner?
Eller menar du rent allmänt inlägg som raderas.
Citera
2010-02-21, 22:37
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Först: Du HAR läst reglerna, antar jag? Särskilt:
"0.03. Håll er till ämnet i tråden

Istället för att frångå aktuellt ämne i tråden, så starta hellre en ny tråd med ny rubrik. Inlägg som är off-topic kan raderas utan förvarning och motivering. "

Sedan: Ja, om du betalar så skulle nog inga bli gladare än modsen om det gick att få mer automatik i tillsägelsearbetet. Om du - mot förmodan - inte skulle vara beredd på att betala för denna feature, så kanske du kan visa på ett sätt som det går att få automatiserat, det skulle nog våra tekniker bli glada över.
Nej, jag kan erkänna att jag har inte läst reglerna på nån sida jag är reggad på
Men jag tycker inte det borde vara så avancerat att lägga till en script som sänder ett mess till personen vars inlägg blir bartaget.
Citera
2010-02-21, 23:59
Medlem
BoISarens avatar
Många PM-boxar skulle fyllas snabbt om man skickar PM vid varje borttaget inlägg.
Citera
2010-02-22, 00:23
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Många PM-boxar skulle fyllas snabbt om man skickar PM vid varje borttaget inlägg.

Modsen i "integration och invandring" och "pedofil forumet" skulle få sitta och radera sickade inlägg från sina sicka boxar hela dagarna
Citera
2010-02-22, 00:29
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Modsen i "integration och invandring" och "pedofil forumet" skulle få sitta och radera sickade inlägg från sina sicka boxar hela dagarna
För att inte tala om krim!

Visst hade det varit bra med ett automatiserat system, men det behöver nog funderas och kluras på hur det rent praktiskt ska fungera.
Citera
2010-02-22, 00:39
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissen_mjau
Det är också möjligt, men jag har för mig att censur var inget "flashback" syslade med, ordet skulle vara fritt här vad jag förstår. och tar man bort inlägg godtyckligt och efter humöret så får lär man stå ut med några protester.

Det är en människa som gör det inget datasystem det är oundvikligt att det blir en godtycklig bedömning även om de säkert försöker hålla någon form av praxis i varje del.
Citera
2010-02-22, 00:45
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Det är en människa som gör det inget datasystem det är oundvikligt att det blir en godtycklig bedömning även om de säkert försöker hålla någon form av praxis i varje del.
Sant, men nu handlar det inte riktigt om hur modar beter sig, utan att det sker "i skuggorna" man får inget veta förän man märker det själv.
Citera
2010-02-22, 00:57
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Mobdop
Kan inte du som har upplevt det själv berätta mer?
Man får ofta höra om dessa "Mods from Hell", som raderar och tillsägar hejvilt, men det går såklart aldrig att bevisa något, då inläggen som ifrågasätter raderas.
Kan du inte ge några exempel?
Du behöver givetvis inte länka, då det av förklarliga skäl inte finns några inlägg att länka till.
Men det är just det jag reagerar på, jag har inte fått nån tillsägelse, ingen förklaring, utan flertal av mina inlägg gick bara upp i rök. Officiellt har jag fått tillsägelse EN gång och ja, då försvan så där 60 inlägg i tråden (inte bara mina då) bland annat det som bidrog att en troll blev tillfällig avstängd (gissar jag på) synd att det bara var tillfälligt Det var så lungt i forumet den korta tidsperioden hehe
Citera
2010-02-22, 01:22
Medlem
Ett Hunds avatar
Har raderat OT i tråden och passade på att sammanfoga tråden med en befintlig som var inne på samma spår.
Om ni vill klaga på något av besluten så använd skriv ett PM och/eller använd RP-funktionen på inlägg som jag eventuellt missat.

/Moderator
Citera
2010-02-22, 01:34
Medlem
Ett Hunds avatar
Ännu mer OT raderat.
Ta ert tjafs i PM istället, det här är inget jävla dagis. Fortsätter ni kommer det garanterat bli tillsägelser.

/Moderator
Citera
2010-02-22, 01:38
Medlem
kissen_mjaus avatar
Ibland så kan man undra (tack igen)
Men hur som helst, det bör väl inte våra allt för komplicerat att lägga till ha en funktion som automatiskt skickar iväg ett mess till usern vars inlägg försvan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in