Citat:
Ursprungligen postat av kissen_mjau
Ju vist finns det nackdelar med att modar får helt plötsligt stå för och kanske ibland försvara sina beslut

Men pågår en sådan diskussion nu (med tanke på att den föregående tråden startades för tre år sen)
eller är det bara ännu en tråd med "förslag"?
Det är absolut inte nån nackdel att bli ifrågasatt som moderator. Om jag sitter och raderar det jag bedömer vara OT i en tråd, och en användare undrar hur jag tänkt när jag raderat/låst/kastat så tycker jag det bara är bra. Då får man tänka efter en gång till, gjorde jag rätt eller fel och ska jag återställa?
Däremot så tycker jag inte att det ska behövas skickas PM så fort man raderar ett inlägg, jag har ibland fått radera 200-300 inlägg i ett svep i vissa trådar, och inte fasen är det rimligt att det ska PM:as varenda gång då.
En del användare skulle även råka ut för att få 20 PM på en gång om de chattat loss i TV-forumet (vilket iofs skulle kunna ha en avkylande effekt, särskilt om de var tvunga att kryssa i en bekräftelse att de läst PM:et innan de kan skriva på forumet igen!).
PM skickar jag om någon åker på en tillsägelse, och då tar jag också alltid med en kopia på det raderade inlägget så att den som får tillsägelsen ska veta vad det berodde på och jag tycker det räcker gott så.