Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Ett skydd kan ju vara att skriva så jävla många inlägg att ingen orkar söka igenom de alla för att hitta ev information ...
Jag begriper inte hur du lyckats åstadkomma drygt 33.000 inlägg mannen, du måtte lida av överskottsenergi...
Seriöst: Det jag nämner om självutnämnda säkerhetspoliser i startinlägget är måhända inte så farligt, vid närmare eftertanke. Om dylika virrpannor existerar och om någon av dem kontaktade mig och hotade med att någonstans publicera de uppgifter om mig han lyckats vaska fram skulle jag reagera med en gäspning. Jag är ju inte Mikael Persbrandt eller Clark Olofsson eller Maria Borelius, jag är bara en högst ordinär svenne. Big fucking deal.
Jag är emellertid fullkomligt övertygad om att kriminalpoliser bevakar kriminal- och drogforumen här på FB och lägger pussel gällande folks verkliga identiteter. Det måste under alla omständigheter betraktas som tjänstefel av poliser att inte bedriva spaning via nätet.
Alltså: Har någon privatspanare eller kanske kriminalpolis satt i system att under olika nick skapa trådar där personliga detaljer efterfrågas? Och borde FB agera för att stävja dylika dumheter? Eller ska vi resonera som så att de som är så jävla korkade att de deltar i dylika trådar har sig själva att skylla?