Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-25, 12:57
  #313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Naivt resonemang. Obama är en del av den korrupta oligarkin lika väl som Clintonkäringen eller krigshetsaren McCain...han är en lika stor bluff, hypad av media, som Martin Luther King eller Jesse Jackson. Dessutom kommer han knappast tillåtas bli president, tror det lutar åt McCain nu, demokraterna skjuter som vanligt sig själva i knäna, och en libertarian och krigsmotståndare som Ron Paul har ingen chans att ens komma med i racet i det urartade USA.


Tillåtas? Vem är det som ska förbjuda honom?
Citera
2008-03-25, 13:22
  #314
Medlem
Black_panthers avatar
Obama den härlige

Obamas kampanj påminner mig en aning om Maximus-skildringen i Gladiatorn av R. Scott.
Vi är år 180-BC, Cesare Marcus Aurelius (121-180), avslutade sitt erövringskorståg mot de norra delarna av Europa och med befäl generalen Maximus vars framgångar visade sig skapa en hel del avundsjuka och sinnessjuka vändningar!

Från en utav kejsarens närmaste och pålitligaste män, förvandlades han till en slav och sedan gladiator i Palestinas cirkusvärld, sedan Rom där han besegrade sin bödel tack vare en vilja utan sitt like.

Jag uppskattar denna slags historier där människor som har allt emot sig (färg, bakgrund, utseende!), lyckas övervinna omöjliga situationer där de inte ens ges möjligheten att andas... Greven av Montecristo (A. Dumas) är ett gott exempel.

Och sedan Obama, afro-amerikanen, Illinois-senatorn, mulatten... Hans motståndare euro-amerikanskan, jag "kräver" denna benämning, varför inte? De enda äkta amerikanerna är faktiskt indianerna!
Ett NEGERpar i vita huset? Unbelievable!

Oavsett vad utgången blir så har Obama vunnit, han har visat vägen för de utsatta... han har visat mod, kämparglöd... Han inspirerar många unga svarta idag: nothing is impossible, snarare sagt: anything is possible.
Obama har fåt mig att bli stoltare i min svarta hud...
De svarta har varit de mest utsatta i alla lägen:
- igår var vi slavar
- idag är vi gladiatorer som kämpar, kämpar å kämpar oavbrutet, ett arvt sysifosarbete
- imorgon kommer vi att besegra våra bödlar å få upprättelse för all ont vi fick utså

God bless
Citera
2008-03-25, 15:11
  #315
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black_panther
...God bless

Du har beskrivit anledningen till att svarta är dåliga för samhället, de kämpar mot det och ser sig själva som offer som ska straffa alla andra, istället för att bidra till att göra det bättre. Obama har redan avslöjat att han tänker precis likadant. Du bor i Sverige och babblar om slaveriet DU har fått utstå? Vad är det för skit?
Citera
2008-03-25, 15:15
  #316
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
KKK anser att en kvinna är sämre än en svart man
Källa?
Citera
2008-03-25, 15:25
  #317
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black_panther
Obamas kampanj påminner mig en aning om Maximus-skildringen i Gladiatorn av R. Scott.
Vi är år 180-BC, Cesare Marcus Aurelius (121-180), avslutade sitt erövringskorståg mot de norra delarna av Europa och med befäl generalen Maximus vars framgångar visade sig skapa en hel del avundsjuka och sinnessjuka vändningar!

Från en utav kejsarens närmaste och pålitligaste män, förvandlades han till en slav och sedan gladiator i Palestinas cirkusvärld, sedan Rom där han besegrade sin bödel tack vare en vilja utan sitt like.

Jag uppskattar denna slags historier där människor som har allt emot sig (färg, bakgrund, utseende!), lyckas övervinna omöjliga situationer där de inte ens ges möjligheten att andas... Greven av Montecristo (A. Dumas) är ett gott exempel.

Och sedan Obama, afro-amerikanen, Illinois-senatorn, mulatten... Hans motståndare euro-amerikanskan, jag "kräver" denna benämning, varför inte? De enda äkta amerikanerna är faktiskt indianerna!
Ett NEGERpar i vita huset? Unbelievable!

Oavsett vad utgången blir så har Obama vunnit, han har visat vägen för de utsatta... han har visat mod, kämparglöd... Han inspirerar många unga svarta idag: nothing is impossible, snarare sagt: anything is possible.
Obama har fåt mig att bli stoltare i min svarta hud...
De svarta har varit de mest utsatta i alla lägen:
- igår var vi slavar
- idag är vi gladiatorer som kämpar, kämpar å kämpar oavbrutet, ett arvt sysifosarbete
- imorgon kommer vi att besegra våra bödlar å få upprättelse för all ont vi fick utså

God bless
Men du, din svarta suprematist, vad har Obamas kampanj att göra med slaveriet? Slaveriet avskaffades för längesedan, och är inte aktuellt idag. Vinner Obama valet då ska han sköta sitt jobb och hålla sina löften, inte älta gamla oförrätter om slavar och liknande, idag, irrelevant skit.

Han ska alltså fokusera sig på judeosuprematisternas Irak-krig och hur det ska avslutas, bojkotta Israels suprematist-krig (eller påtryck för krig) mot Iran och Syrien, och avskeda alla ziocons från vita huset. Tänker han inte göra detta, då bör han inte heller vinna valet.

Och vad "amerikan" anbelangar så är det ett adjektiv för européer som myntades av italienaren Amerigo Vespucci. Indianerna i USA ("native Americans") har ingen ensamrätt på denna nationella benämning för européer.

För övrigt är det en förbannad tragedi att Ron Paul inte längre ställer upp i valet. Han hade onekligen kunnat bli en bra amerikansk president.
Citera
2008-03-25, 15:54
  #318
Medlem
bravehs avatar
Jag tycker det är intressant att latinos/latinamerkanerna i USA är så negativa till Obama. Frågan är om det beror på deras lokala konflikter med svarta eller om det finns en befogad rädsla för att den svarta delen av "underklassen" kommer priviligieras på bekostnad av lantinamerikanerna.
Citera
2008-03-25, 15:58
  #319
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Jag tycker det är intressant att latinos/latinamerkanerna i USA är så negativa till Obama. Frågan är om det beror på deras lokala konflikter med svarta eller om det finns en befogad rädsla för att den svarta delen av "underklassen" kommer priviligieras på bekostnad av lantinamerikanerna.
Det beror nog på både och. Obama sa dock att han ville ta tag i raskonflikterna mellan svarta och vita i USA. Frågan är om det bara är tomma ord, eller hur, om han menar allvar, har tänkt gå tillväga?
Citera
2008-03-25, 19:22
  #320
Medlem
Black_panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Du har beskrivit anledningen till att svarta är dåliga för samhället, de kämpar mot det och ser sig själva som offer som ska straffa alla andra, istället för att bidra till att göra det bättre. Obama har redan avslöjat att han tänker precis likadant. Du bor i Sverige och babblar om slaveriet DU har fått utstå? Vad är det för skit?

Det kan uppfattas som så men det jag skrev är mer en metafor än att "straffa" andra...
Jag beklagar om mitt inlägg vilseledde dig!
Citera
2008-03-25, 19:24
  #321
Medlem
Black_panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Jag tycker det är intressant att latinos/latinamerkanerna i USA är så negativa till Obama. Frågan är om det beror på deras lokala konflikter med svarta eller om det finns en befogad rädsla för att den svarta delen av "underklassen" kommer priviligieras på bekostnad av lantinamerikanerna.


Det kan ligga till grund för deras rädsla...ungefär som i Sverige när de första invandrarna: greker, italienare, finnar, turkar, assyrier "spottar" på andra utlänningar därför att de plötsligt måste dela med sig av förmånerna!
Citera
2008-03-25, 19:55
  #322
Medlem
che_danis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Jag tycker det är intressant att latinos/latinamerkanerna i USA är så negativa till Obama. Frågan är om det beror på deras lokala konflikter med svarta eller om det finns en befogad rädsla för att den svarta delen av "underklassen" kommer priviligieras på bekostnad av lantinamerikanerna.
Det är märkligt, eller?
Men av de andra kandidaterna så ser Obama väl något mer "åt rätt håll" då MC Cain stödjer Israel och H. Clinton är/var för det illegala invasionen av Irak.
Kan ha fel!
Citera
2008-05-10, 23:46
  #323
Medlem
Nu leder Obama, även med antalet "superdelegater". Hillary är så gott som "out of the race", även om den patetiska slynan vägrar fatta det, och Obama koncentrerar sig på McCain.

Vad tror ni - kan negern Barack Hussein Obama bli USAs president?

Eller tar McCain hem det här?

Vad visar opionsundersökningar om McCain vs. Obama?
Citera
2008-05-11, 08:20
  #324
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarianen
Nu leder Obama, även med antalet "superdelegater". Hillary är så gott som "out of the race", även om den patetiska slynan vägrar fatta det, och Obama koncentrerar sig på McCain.

Vad tror ni - kan negern Barack Hussein Obama bli USAs president?

Eller tar McCain hem det här?

Vad visar opionsundersökningar om McCain vs. Obama?

McCain verkar (tyvärr) leda över Obama enligt den här mätningen, men det är nästan ett halvår kvar till valdagen så Obama har fortfarande chansen om han blir nominerad vilket jag tror han kommer bli.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback