2007-07-10, 20:43
Medlem
GalFisks avatar
Och lite bikarbonat för att sakta ner förbränningen (och sänka temperaturen?)
Citera
2007-07-13, 22:50
Medlem
Hej! när jag kommer hem till sverige så ska jag prova att göra en rökgranat. När man har allt klart, kommer det stelna eller kan man forma det som C4?

För jag tänkte ta en cola burk och lägga in batteri och eltända allting med delay och allt så det blir som en riktig granat
Citera
2007-07-13, 23:13
Medlem
mummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarhead
Hej! när jag kommer hem till sverige så ska jag prova att göra en rökgranat. När man har allt klart, kommer det stelna eller kan man forma det som C4?

För jag tänkte ta en cola burk och lägga in batteri och eltända allting med delay och allt så det blir som en riktig granat
Det kommer att stelna och bli jävligt hårt, det har iaf mina testblandningar blivigt.
Citera
2007-09-05, 23:12
Medlem
Kattvalpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarhead

Enklaste delay är en cigarett som du lindar lite stubin runt längst nere, tänder på så tar det några minuter innan ciggen brunnit ner.
Citera
2007-09-06, 21:58
Medlem
Dewunis avatar
Jag har testat ungefär det. råkade tända på en bit på mitt skrivbord så jag vet att det rycker.har inte testat en hel toarulle dock.
Citera
2009-02-04, 16:22
Medlem
BillFosters avatar
Bump!

Hej, vet någon var man kan köpa/beställa pyrotekniska rökbomber som inte är olagliga?

MVH,
BillFoster
Senast redigerad av BillFoster 2009-02-04 kl. 16:51.
Citera
2009-02-04, 17:52
Medlem
jonte123s avatar
tifo.it alternativt en båthandel dessa är inte olagliga så länge du är i nöd.
Citera
2009-02-08, 14:02
Bannlyst
Ta hälften socker och hälften vit sirap. Ger tjockare rök.
Citera
2009-02-22, 17:55
Medlem
Riktigt bra!

Ni ska ta 50% Salpeter (Santa Marias) och 50% Socker .. sedan tar ni lite disel (ca 0,4 dl) och häller i en fryspåse.. knyt ihop. Sedan när ni har tänt på skiten så kasta på den stängda diselpåsen. Då kommer det att utvecklas ''RIKTIGT TJOCK VIT RÖK'' Det kommer inte att slå lågor utan det blir riktigt bra .. synd att min kompis raderade videon.

!OBS! Smält inte ihop S/S blandningen det försämmrar effekten. Lycka Till!

Mvh

''Kemigeek''
Citera
2009-02-22, 19:22
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Ni ska ta 50% Salpeter (Santa Marias) och 50% Socker .. sedan tar ni lite disel (ca 0,4 dl) och häller i en fryspåse.. knyt ihop. Sedan när ni har tänt på skiten så kasta på den stängda diselpåsen. Då kommer det att utvecklas ''RIKTIGT TJOCK VIT RÖK''

Du är en idiot!
0,4 dl diesel till hur mycket S/S-blandning? Vad är det för "skit" man ska tända på och kasta påsen på?
Citera
2009-02-22, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Du är en idiot!
0,4 dl diesel till hur mycket S/S-blandning? Vad är det för "skit" man ska tända på och kasta påsen på?

''Lägg'' påsen i burken med S/S-blandningen efter du tänt på det.
Eller 0,4 dl var väll att ta i men 0,2 iaf. det blir väll ca 60 g totalt.
testa du kommer bli överasskad!
Citera
2014-10-09, 13:17
Medlem
har lyckats med en blandning som ger väldigt mycket rök, är billigt och det är tjock rök. receptet är 17 g syltparaffin som går att köpa på Willy's t.ex. finns även på Coop eller Maxi.
20 g socker och 30 g salpeter. granaten håller i 30 sekunder till en minut. smält ner paraffinet så det blir en vätska, under tiden kan du blanda S/S, och när paraffinet smält är det bara att blanda ner S/S. Blanda i 30 sekunder så allt är omrört. sedan är det bara att hälla ner det i en behållare. denna blandningen är mindre varm än om du bara eldar S/S, så det går bra att använda en pappbehållare utan att vara rädd om att den brinner upp och att S/S:et bara börjar brinna och det inte kommer någon rök. paraffinet sänker temperaturen så blandningen börjar inte brinna, utan du får tjockt med rök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in