2007-02-14, 11:21
Medlem
JemyMs avatar
Bland sockerfria är Pepsi Max den bästa enligt mig. Coca Cola's konkurrent är ju Tab colan och nej det är inte min favorit.
Citera
2007-02-14, 11:25
Bannlyst
Den enda lightdryck jag överhuvudtaget klarar av att dricka utan kväljningar är Pepsi Max, köper den inte frivilligt förvisso, men ska jag tvunget välja en lightcola så får det bli den. Smakar minst sötningsmedel av dom lightdrycker jag prövat.
Citera
2007-02-15, 18:01
Medlem
91:an Karlssons avatar
Pepsi Max, självklart, otroligt god läsk!

Fanta light tycker jag också väldigt mycket om nu, tycker det smakar mycket apelsin om den, jävligt bra lightläsk.
Citera
2007-02-19, 00:46
Medlem
lexmarias avatar
Pepsi Max knäcker Cola Light. Fast numera kan jag även dricka Cola Light utan att få kväljningar. Det kunde jag inte innan.
Citera
2007-02-19, 00:52
Medlem
Cock_Sparrers avatar
Pepsi Max finns inge annat,
Citera
2007-02-19, 05:17
Medlem
Axelklos avatar
Pepsi Max för min del med om valet står mellan dom två alternativen.

Men hur är det egentligen, jag tycker mig se "Pepsi Light" ibland också. Nu pratar jag om "svenska flaskor" och inte något importerat blask ifrån Kroatien i någon turkaffär. Är det någon skillnad alls på Light och Max? Ifall det inte är det, varför finns det isåfall Light kvar? Är det bara för folk som inte förstått att Max är den nya Light?

Kanske är det bara så att Konsum har uråldriga lightflaskor stående.. =)
Citera
2007-02-19, 06:02
Medlem
Får nog börja köpa mig lite mer Pepsi Max så jag kan få en bättre uppfattning
Citera
2007-02-19, 15:16
Medlem
91:an Karlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axelklo
Pepsi Max för min del med om valet står mellan dom två alternativen.

Men hur är det egentligen, jag tycker mig se "Pepsi Light" ibland också. Nu pratar jag om "svenska flaskor" och inte något importerat blask ifrån Kroatien i någon turkaffär. Är det någon skillnad alls på Light och Max? Ifall det inte är det, varför finns det isåfall Light kvar? Är det bara för folk som inte förstått att Max är den nya Light?

Kanske är det bara så att Konsum har uråldriga lightflaskor stående.. =)

Haha, skrattade åt "inte något importerat blask från Kroatien i någon turkaffär". Känns ju igen rätt bra!
Förövrigt så tror jag att det är två stycken olika typer av läsk, jag har absolut ingen aning om vad skillnaden är men Pepsi Light produceras ju fortfarande och står alltid bredvid Pepsi Max i butikerna. Jag tycker att Pepsi Light smakar mer åt Coca Cola light-hållet. OM det nu är samma läsk så är det ju pinsamt, men jag tycker bestämt att Pepsi Max är godare!
Citera
2007-02-19, 16:01
Medlem
pepsimax är godare än cola light
men vanliga hederliga coca-colan står självfallet på bordet hemma hos mig !
Citera
2007-02-26, 01:26
Bannlyst
Pepsi Light!

Ingen här som har provat pepsi light? håller med om att pepsi max är godare än coca cola light, men måste säga att pepsi light är den bästa lightdrycken med inslag av cola.
Citera
2007-03-08, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DonJohnson
Ingen här som har provat pepsi light? håller med om att pepsi max är godare än coca cola light, men måste säga att pepsi light är den bästa lightdrycken med inslag av cola.
enligt mej smakar pepsi light som en lågbudgett av coca light, pepsi max smakar så mycket mer fast det är light
Citera
2007-03-08, 16:44
Medlem
hårdkårs avatar
Tycker själv att jag noterat en smakförändring i Pepsi Max ibland. Vet inte om det är fel i tillverkningen eller om läsken bara är allmänt gammal. Så den får en lite beskare smak med ton av citrus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in