2007-03-08, 17:09
Medlem
bobafetts avatar
Säger bara Cola Light Lime ... Förvisso kanske inte riktigt vad frågeställningen handlade om men...
Citera
2007-03-08, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 91:an Karlsson
Pepsi Max, självklart, otroligt god läsk!
Säger Pepsi Max jag också, serveras kall med pizza (ljummen) såklart!
I nödfall cola light med lime
Citera
2007-03-08, 17:51
Medlem
Trumpeters avatar
Dricker ytterst lite av båda dessa alternativ, men om jag måste välja blir det Pepsi max
Citera
2007-03-08, 21:43
Medlem
pepsi max!

cola light smakar inte bra alls, pepsi max är dock förvånansvärt gott, dock inte på tom mage
Citera
2007-03-09, 20:18
Medlem
wonderlands avatar
Mm, Pepsi Max är oslagbart. Iskall med citronskivor i... yumyum. Cola Light kan vara okej, i såna fall den farligare sorten (med aspartam).
Citera
2007-03-09, 23:47
Medlem
Grim_Reapers avatar
En lightcola som jag tycker att många förbiser är Tab X-Tra, tillverkas av The Coca Cola Company, den hamnar nog på delad förstaplats med Pepsi Max. ICA:s lightcola är inte pjåkig den heller! Men väljer jag mellan Cola Light och Pepsi Max så väljer jag Pepsi Max anytime.
Citera
2007-03-10, 01:54
Medlem
Av dem två väljer jag Pepsi Max. Den har mycket godare smak än cola light. Pepsi Max slår dock inte Coca cola.
Citera
2007-03-10, 02:00
Medlem
Pepsi Max är klart godast
Citera
2007-03-11, 21:07
Medlem
Dricker Cola Light. Stack iväg och köpte stor flaska Pepsi Max (svensk). Cola Light vinner, p.g.a. mera cola-smak i den.
Citera
2007-03-11, 21:39
Medlem
core_s avatar
För att föra in en liten joker i leken, så såg jag på lite kampanjpapper på jobbet att Coca-Cola Zero (?) ska lanseras i veckorna som kommer. När exakt kommer jag inte ihåg.

Min teori i det hela är en återlansering av den gamla Coca-Cola Light med aspartam fast med annat namn, för dom som inte är förtjusa i sucralosen. Har inga belägg för det än dock, och Coca-Cola skriver inget på sin hemsida.

Såg bara på mitt papper att där stog att jag skulle beställa hem Coca-Cola Zero
Citera
2007-03-11, 22:46
Medlem
Zander_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro

Och det där med att dricka lightläsk är i mina ögon extremt osunt. Om man vill gå ner i vikt eller undvika socker så dricker man vatten.

Men om det nu är så att man vill gå ner i vikt och är sugen på t ex cola, då är ju light colan att föredra ?
Citera
2007-03-12, 17:48
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av core_
För att föra in en liten joker i leken, så såg jag på lite kampanjpapper på jobbet att Coca-Cola Zero (?) ska lanseras i veckorna som kommer. När exakt kommer jag inte ihåg.

Min teori i det hela är en återlansering av den gamla Coca-Cola Light med aspartam fast med annat namn, för dom som inte är förtjusa i sucralosen. Har inga belägg för det än dock, och Coca-Cola skriver inget på sin hemsida.

Såg bara på mitt papper att där stog att jag skulle beställa hem Coca-Cola Zero
Det kan inte vara den koffeinfria varianten av vanlig cola? Den har jag fan undrat vart den har varit, finns ju i utlandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in