2007-02-08, 21:28
Bannlyst
hej
jag har alltid varit ett stort fan av cola light men för 3 år sedan började jag dricka pepsi max och det är såå mycket godare!
Det är sötare och det är mer smak i dem så pepsi max vinner mycket lätt!
men vad tycker ni?

onödig tråd jag vet men detta kriget måste redas ut en gång för alla
Citera
2007-02-08, 22:14
Medlem
core_s avatar
Dricker mest Loka, men ska man välja mellan dessa två så favoriserar jag Pepsi Max
Citera
2007-02-08, 22:43
Medlem
Giffoxs avatar
Smakat "nya" Cola Light med sucralose istället för aspartam+acesulfam k?
Citera
2007-02-08, 22:44
Medlem
Knudlarens avatar
Dricker inte speciellt mycket av någon av dem, men om det står mellan en Pepsi max och en Cola light så väljer jag Cola varje gång. Cola och Pepsi är ungefär lika gott men jag har vant mig vid Cola smaken och det gör att Pepsin smakar lite sämre.
Citera
2007-02-08, 22:46
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giffox
Smakat "nya" Cola Light med sucralose istället för aspartam+acesulfam k?

Man blir ju så helvetes torr i munnen utav det så det går bort fullständigt. Annars är den direkta smaken ganska god
Citera
2007-02-08, 22:58
Medlem
Engelbreckts avatar
Får knappt i mig cola light ens med tvång, pepsi max dricker jag som regel även om smaken inte går upp mot Coca Cola orginal...
Citera
2007-02-08, 23:30
Medlem
Pepsi_maxs avatar
Jag föredrar mig själv.
Citera
2007-02-08, 23:32
Medlem
Balthazaer-s avatar
Nya Cola Light är verkligen vidrig. Pepsi Max är däremot riktigt gott, toppar lightligan tillsammans med Sprite Zero.
Citera
2007-02-08, 23:33
Medlem
Ralfons avatar
För de självdestruktiva individer som fått för sig att light-läsk är bättre än vanlig läsk rekommenderas smakmässigt Pepsi Max av de två alternativen. Drack det en hel del när jag var barn, smakar sött och gott! Light cola känns ju som en heeelt annan dryck än "vanlig" cola.
Citera
2007-02-08, 23:37
Medlem
Håller med om Pepsi Max. Sprite Zero också bra sen gillar jag Fantas nya sorter med t.ex. Pineapple-smak. Men de måste vara kalla, varm avslagen Pepsi Max är tyvärr ingen höjdare...
Citera
2007-02-08, 23:38
Medlem
Pepsi_maxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfon
För de självdestruktiva individer som fått för sig att light-läsk är bättre än vanlig läsk rekommenderas smakmässigt Pepsi Max av de två alternativen. Drack det en hel del när jag var barn, smakar sött och gott! Light cola känns ju som en heeelt annan dryck än "vanlig" cola.

Men har man diabetes som jag så uppskattar man light-varianterna.
Citera
2007-02-08, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfon

Dricker själv bara loka eller vishy, men är det onyttigt med light? jag menar ser tjockisar som tror dom ska gå ner i vikt pga av light,.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in