Citat:
Ursprungligen postat av Partizan
Dricker själv bara loka eller vishy, men är det onyttigt med light? jag menar ser tjockisar som tror dom ska gå ner i vikt pga av light,.
Kalorimässigt är light-varianter såklart att föredra. Däremot är det väl så att de sötningsmedel som används istället inte är helt hälsosamma i större mängder. Sitter inte på några fakta, men enligt vad jag har förstått är det så. Har även hört från diverse "kostexperter" att aspartam ger ökade hungerkänslor, vilket inte kan vara bra om man vill gå ner i vikt ^^
Det där med tjockisar och light-läsk är ganska kul egentligen. Jobbade för nåt år sen extra på ett gatukök där c:a 80% av alla överviktiga damer och herrar beställde en cola light till sin dubbla 150-grammare med extra dressing. En annan kul grej är att folk inte inser att exempelvis juice är en större kaloribomb än vad läsk är, även om det såklart följer med en del nyttigheter i juicen som inte finns i läsk.
OnT:
Pepsi Max är godare. Händer att jag köper den när jag vill ha riktigt mycket läsk, exempelvis på bakfyllan, för att det känns lite äckligt att hälla i sig litervis med sockerlösning. Ska jag bara dricka en 33-centilitare är det dock vanlig coca-cola som gäller. Men oftast blir det Ramlösa med smak av granatäpple, fräschare och godare.