Citat:
Ursprungligen postat av Star Witness
Han kan väl ha fått pengar av morsan och farsan?

Jag råkar känna Åkesson lite ytligt eftersom vi gått i samma skola dock ej i samma klass. Det som många inte vet är att Åkesson härstammar från en Vallon-släkt, som alla nog kan se eftersom han är rätt så mörk. Hans släkt i Flandern, Belgien hette Corbusier och han är släkt på mödernet. Han har i varje fall släktingar kvar i Belgien och dom har ett litet gods där nära franska gränsen. Hursomhelst så har han ett litet arv därifrån som han lever av. Hans farbror brukar ge han cirka 5000 Euro om året. Så det är nog det han har levt av.
Släkten Corbusier är dessutom lite halvadlig (Baron), så Åkesson har faktiskt lite blått blod i ådrorna. Även om detta inte är något han brukar skryta med, han är ganska down to earth Jimmie. Han brukar åka till släktens ägor varje sommar med sin fru och vandra omkring på den vinodling släkten har där. Enligt uppgift så är han väldigt förtjust i ost med gårdens vin, så han har väl lagt på sig några kilo de senaste åren.