2008-08-04, 15:44
  #97
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
JÅ har ju varit KF-ledamot sedan 1998, då han var 19 år, vilket man får viss ersättning för. Dessutom har han varit egen företagare i reklambranschen. Så här kommenterade han det i en intervju:


och dessa pengar behöver man inte deklarera för?

eller exakt vad är din poäng?
Citera
2008-08-04, 16:11
  #98
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
Nja, det tror jag inte. JÅ är inte precis typen som skattefuskar, om man säger så. Dessutom var han bara egen företagare ett väldigt kort tag. Om det hade varit så hade det avslöjats för länge sedan. År 2005 var han redan heltidspolitiker.

Än sen? Han tjänade fortfarande mindre stålar än en socialbidragstagare, frågan återstår hur han överlevde på så lite pengar.
Citera
2008-08-04, 17:06
  #99
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Än sen? Han tjänade fortfarande mindre stålar än en socialbidragstagare, frågan återstår hur han överlevde på så lite pengar.
Va? Hur mycket pengar är socialbidraget på egentligen? Om 4900 är mindre än socialbidraget.

Det låter ju på tok för mycket.
Citera
2008-08-04, 18:40
  #100
Medlem
Star Witnesss avatar
Han kan väl ha fått pengar av morsan och farsan?
Citera
2008-08-04, 18:59
  #101
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Va? Hur mycket pengar är socialbidraget på egentligen? Om 4900 är mindre än socialbidraget.

Det låter ju på tok för mycket.

Normen varierar lite men typ 3 lax plus hyra iaf (?).
Citera
2008-08-04, 19:00
  #102
Medlem
W@ffens avatar
Om Åkesson var en skattefifflare hade detta för länge sedan basunerats ut på varenda löpsedel. Tror ni verkligen att media missat detta efter all granskning av Sd?
Citera
2008-08-04, 19:07
  #103
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Star Witness
Han kan väl ha fått pengar av morsan och farsan?

Ja det är möjligt och det skulle vara rätt roligt skvaller.
Citera
2008-08-04, 19:18
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Star Witness
Han kan väl ha fått pengar av morsan och farsan?
Jag råkar känna Åkesson lite ytligt eftersom vi gått i samma skola dock ej i samma klass. Det som många inte vet är att Åkesson härstammar från en Vallon-släkt, som alla nog kan se eftersom han är rätt så mörk. Hans släkt i Flandern, Belgien hette Corbusier och han är släkt på mödernet. Han har i varje fall släktingar kvar i Belgien och dom har ett litet gods där nära franska gränsen. Hursomhelst så har han ett litet arv därifrån som han lever av. Hans farbror brukar ge han cirka 5000 Euro om året. Så det är nog det han har levt av.

Släkten Corbusier är dessutom lite halvadlig (Baron), så Åkesson har faktiskt lite blått blod i ådrorna. Även om detta inte är något han brukar skryta med, han är ganska down to earth Jimmie. Han brukar åka till släktens ägor varje sommar med sin fru och vandra omkring på den vinodling släkten har där. Enligt uppgift så är han väldigt förtjust i ost med gårdens vin, så han har väl lagt på sig några kilo de senaste åren.
Citera
2008-08-04, 20:31
  #105
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av W@ffen
Om Åkesson var en skattefifflare hade detta för länge sedan basunerats ut på varenda löpsedel. Tror ni verkligen att media missat detta efter all granskning av Sd?

Skattefiffel, skatteplanering, mkt avdrag. Det behöver inte hänga ihop. Kanske känade han jäkligt dåligt och levde på lite stålar.
Citera
2008-08-04, 20:47
  #106
Medlem
Star Witnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy
Jag råkar känna Åkesson lite ytligt eftersom vi gått i samma skola dock ej i samma klass. Det som många inte vet är att Åkesson härstammar från en Vallon-släkt, som alla nog kan se eftersom han är rätt så mörk. Hans släkt i Flandern, Belgien hette Corbusier och han är släkt på mödernet. Han har i varje fall släktingar kvar i Belgien och dom har ett litet gods där nära franska gränsen. Hursomhelst så har han ett litet arv därifrån som han lever av. Hans farbror brukar ge han cirka 5000 Euro om året. Så det är nog det han har levt av.

Släkten Corbusier är dessutom lite halvadlig (Baron), så Åkesson har faktiskt lite blått blod i ådrorna. Även om detta inte är något han brukar skryta med, han är ganska down to earth Jimmie. Han brukar åka till släktens ägor varje sommar med sin fru och vandra omkring på den vinodling släkten har där. Enligt uppgift så är han väldigt förtjust i ost med gårdens vin, så han har väl lagt på sig några kilo de senaste åren.

Matnyttig info för en gångs skull. Tack.
Citera
2008-08-08, 15:12
  #107
Medlem
volvo 240s avatar
Trevligt att det inte verkar finns nån skit på honom
Citera
2008-08-08, 16:52
  #108
Medlem
Quid pro quos avatar
Det var nog det viktigaste kriteriet när han valdes till partiledare.
Han måste vara mer fläckfri än alla andra eftersom han granskas mycket hårdare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in