Citat:
Ursprungligen postat av EllaSuperia
När han var femton? Känns ohyggligt graverande idag.
Det är för övrigt inte alls särskilt ovanligt att ungdomsförbund på högerkanten sjunger hatvisor om Palme. Jag har själv gjort det och hört det ett flertal gånger - det hör lite till.
EDIT: Var dum i huvudet.
Nej det är ganska obehaglig attityd i MUF också, åt det högerextrema hållet, det här att man ens kan sjunga "Olof Palme gick på bio" till exempel.
När SDtoppen sjunger den:
http://www.youtube.com/watch?v=2kvBB_EBvdc
Olof Palme gick på bio shalalalala lala la la
Han kom ut strax efter tio shalalalala lala la la
Lisbeth såg pistolen blänka shalalalala lala la la
Strax därefter blev hon änka shalalalala lala la la
Skotten brann
Blodet rann
Olof Palme han försvann
Olof Palme gick på bio shalalalala lala la la
Så hur (o)sympatiskt är det på en skala att Jimmie Åkesson tar initiativet till en sån här visa?
Detta år 2009