2010-09-28, 03:30
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Sjukt, men lite lustigt att de inte uppskattar politiska attacker på sina egna dock.

?
Var är likheten mellan att sjunga nidvisor om Sveriges största förrädare och politiska attentat?
Citera
2010-09-28, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Du vet att de var närvarande i tv-huset samtidigt alltså? Eller menar du det som en sorts skämtsam överdrift att de "låste in sig på toaletten"?

Jag menar det som en skämtsam överdrift. Läser du inte vesslan ? http://vesslan.com/samtidigt-i-riksdagen/#Kommentarer
Citera
2010-09-28, 14:44
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EllaSuperia
Källa på att Åkessons far lever ihop med en finska "i historien", tack. Så vitt jag förstår lever de väl tillsammans idag och då är ditt historiska dravel fullständigt irrelevant.
Det som är dravel är att arbetskraftsinvandringen var så välintegrerad och inte möttes av rasism osv, men tillbaka till Jimmie:

Källan på sammanboendet är att det på ratsit.se syns en finsk kvinna boende på samma adress som Stefan Åkesson, Sölvesborg. Det syns också en ung man på 19,är detta ett hel eller halvsyskon? Har Jimmie fler syskon?
Citera
2010-09-28, 14:48
Medlem
EllaSuperias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Det som är dravel är att arbetskraftsinvandringen var så välintegrerad och inte möttes av rasism osv, men tillbaka till Jimmie:

Källan på sammanboendet är att det på ratsit.se syns en finsk kvinna boende på samma adress som Stefan Åkesson, Sölvesborg. Det syns också en ung man på 19,är detta ett hel eller halvsyskon? Har Jimmie fler syskon?

Du dravlar bara, Rejdar. De svenska rasisterna har sedan 80-talet fått större problem än en hoper fulla finnar och eventuell främlingsfientlighet riktad mot de nordiska broderfolken är i princip utdöd. Att påstå något annat är rent trams.

Jimmie ska enligt uppgift som jag helt saknar källa på ha sju halvsyskon.
Citera
2010-09-28, 16:07
Medlem
swimp78s avatar
Finnarna i Sverige har alltid tillhört en kriminellt belastad och alkoholiserad underklass.
Varför tror ni begreppet "finsk alkis" för oss 70-talister var ett sådant självklart begrepp?

ie-namn är rätt vanliga bland WT och sverigefinnar förresten. Istället för Tommy döper man barnen till Tommie, istället för Jimmy .. Jimmie.
Citera
2010-09-28, 17:31
Medlem
Orjisols avatar
Jimmie är den vänligaste mest givmilda och generösaste vän man kan ha.
Han är toppen, så snacka inte skit i denna tråden!
Citera
2010-09-28, 17:35
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Jag tror dej faktiskt, Aftonhoran har nog spenderat mängder av miljoner för att hitta något på Jimmie men misslyckats så han är nog som jag iofs alltid trott. Helt klanderfri!
Citera
2010-09-28, 18:23
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Du dravlar bara, Rejdar. De svenska rasisterna har sedan 80-talet fått större problem än en hoper fulla finnar och eventuell främlingsfientlighet riktad mot de nordiska broderfolken är i princip utdöd. Att påstå något annat är rent trams.
Utdöd överallt men inte på Flashback?
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Finnarna i Sverige har alltid tillhört en kriminellt belastad och alkoholiserad underklass.
Varför tror ni begreppet "finsk alkis" för oss 70-talister var ett sådant självklart begrepp?

ie-namn är rätt vanliga bland WT och sverigefinnar förresten. Istället för Tommy döper man barnen till Tommie, istället för Jimmy .. Jimmie.
Är Jimmies mamma också finska?
Citat:
Jimmie ska enligt uppgift som jag helt saknar källa på ha sju halvsyskon.
Så både mamma och pappa har antagligen skaffat fler barn efter skilsmässan. Låt mej gissa: Finskan har fått flest barn och lille Jimmie konstaterar att svenska folket kommer att dö ut för att blandrasarna blir fler och fler?
Senast redigerad av rejdar 2010-09-28 kl. 18:25.
Citera
2010-09-28, 19:59
Medlem
Backsippas avatar
Citat:
De svenska rasisterna har sedan 80-talet fått större problem än en hoper fulla finnar och eventuell främlingsfientlighet riktad mot de nordiska broderfolken är i princip utdöd.
... så du menar att Jimmie inte längre har tid att Bevara Sverige riktigt Svenskt? Eller är ni lena i munnen nu eftersom Dansk Folkeparti med Pia Kjaersgaard i täten numera hjälper er att städa upp fasaden och ställa Levi Klausen & Co i mer strukturerade led?

För övrigt ärdet intressant att Jimmie Åkesoson inte uttalar sig om vilket ansvar (favoritordet?) pressekreteraren Erik Almqvist har att lägga band på humöret.
Citera
2010-09-28, 20:14
Medlem
Meteorits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
enligt mig representerar Jimmie Åkesson okunskap, klumpighet och okonkreta, ofullständiga svar.
Allvarligt talat? Han är väl än av de få som faktiskt ger svar på tal och inte bara "babblar" en massa. Det som du ser som "ofullständigt" är avslutandet på en mening. Stor skillnad, som regel kan politiker hålla på i evigheter om man inte värden stoppar dem. Ser detta snarare som tecken på säkerhet och, faktiskt trots att jag kanske inte vill erkänna det själv, en frisk fläkt i Sveriges politik.

Vidare har han inga känsloutspel som de andra politikerna gärna drar på men - politik får separeras från känslor annars upphör den att vara politik. Teater kan vem som helst.

Klumpigheten lyser med sin frånvaro, eftersom han har fullständiga och koncisa svar på tal. Min objektiva åsikt.
Citera
2010-09-28, 21:58
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backsippa
... så du menar att Jimmie inte längre har tid att Bevara Sverige riktigt Svenskt? Eller är ni lena i munnen nu eftersom Dansk Folkeparti med Pia Kjaersgaard i täten numera hjälper er att städa upp fasaden och ställa Levi Klausen & Co i mer strukturerade led?

För övrigt ärdet intressant att Jimmie Åkesoson inte uttalar sig om vilket ansvar (favoritordet?) pressekreteraren Erik Almqvist har att lägga band på humöret.
Almqvist är ju halvfinne, det måste ju vara förklaringen till hela grejen
Citera
2010-09-28, 22:04
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol
Jimmie är den vänligaste mest givmilda och generösaste vän man kan ha.
Han är toppen, så snacka inte skit i denna tråden!

Jag har hört att Jimmie är falsk och snål och skvallrig. Samt promiskuös. Det vet jag pga källor osv mm. Jimmie är ingen bra kompis. Så sluta snacka skit i den här tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in