2010-09-25, 11:39
  #433
Medlem
-jOE!s avatar
OT raderat, denna tråd handlar enbart om Jimmie Åkesson! /mod
Citera
2010-09-25, 12:03
  #434
Medlem
Vad är dock skillnaden om att en högerextremist sjunger tester? mot att ett helt sergelstorg med rödtottar sjunger döda alla rasister? Hur många skulle inte vilja se åkesson dö?
Den omvända rasismen är större...

SEN är ju Åkesson inte rasist bara för att man värnar om sitt land...
Inte är väl tex Australien rasister bara för att dom har sjukt hårda lagar för att få komma in i landet? Tv här i sverige visar dokumentär om hur deras gränsbevakare fungerar. e inte det rasism isf? men ändå ska åkesson cencureras?
Svenska dubbelmoralen är en skam!
Citera
2010-09-25, 12:39
  #435
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backsippa
Värnaren av svensk folkkultur gillar visst musik. Vit makt-musik.SD-ledare sjöng vit makt-texter
Vilket är en gammal Moderat slagdänga, jag är övertygad om att Fredrik Reinfeldt har sjungit "Olof Palme gick på bio" under sin tid i MUF. Jag har i vilket fall sjungit den tillsammans med olika företrädare för borgerliga ungdomsförbund.

Patetiskt att SD skall få skit för just den sången.
Citera
2010-09-25, 12:59
  #436
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gramsen
Vad är dock skillnaden om att en högerextremist sjunger tester? mot att ett helt sergelstorg med rödtottar sjunger döda alla rasister? Hur många skulle inte vilja se åkesson dö?
Den omvända rasismen är större...

SEN är ju Åkesson inte rasist bara för att man värnar om sitt land...
Inte är väl tex Australien rasister bara för att dom har sjukt hårda lagar för att få komma in i landet? Tv här i sverige visar dokumentär om hur deras gränsbevakare fungerar. e inte det rasism isf? men ändå ska åkesson cencureras?
Svenska dubbelmoralen är en skam!

hur kan du säga att han inte är rasist han blev medlem i partiet när han var 15 år och då var sverigedemokraterna väldigt extrema
Citera
2010-09-25, 13:20
  #437
Medlem
EllaSuperias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Hype
hur kan du säga att han inte är rasist han blev medlem i partiet när han var 15 år och då var sverigedemokraterna väldigt extrema

Men snälla lilla människa, du kan väl ändå inte hålla en 30-åring ansvarig för skit han eventuellt tyckte när han var 15 år gammal?! Partiet har ju förändrats en hel del under de senaste åren, om du inte noterat det. Hade Jimmie varit rasist hade han väl styrt partiet åt det hållet istället för att arbeta för att göra det mer rumsrent?

EDIT: formulerar mig som vore mina föräldrar syskon.
__________________
Senast redigerad av EllaSuperia 2010-09-25 kl. 13:23.
Citera
2010-09-25, 13:56
  #438
Medlem
brianmolkos avatar
det trodde jag inte om hans sidekick, 76
Citera
2010-09-25, 14:02
  #439
Medlem
Glad...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Hype
hur kan du säga att han inte är rasist han blev medlem i partiet när han var 15 år och då var sverigedemokraterna väldigt extrema
Men ge dig. Tonåren är den tid då flesta testar gränser och velar mellan åsikter som mest. Jag tror du hittar extrema åsikter inom samtliga partier om du ger dig fan på att rota tillräckligt djupt i deras ungdom.
Citera
2010-09-25, 16:38
  #440
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Han har gjort det länge

http://www.expressen.se/nyheter/val2010/1.2140342/jimmie-akesson-haller-sa-lag-profil-har
Tom SRs Nina Glans menar att Ultima Thule inte är nåt rasistiskt band, så gå och lägg dig.Patetiskt 90tal av expressen att försöka få Stolt och Stark till nån sorts rasistvisa, den handlar om plitiker och överheten i allmänhet.

"Ni dömt utan rätt, Ni dömt oss för vårt sätt. Ni dömt till ett mörker, vårt sveas hyllningsång, ni dömt nu ekar än en gång"

Väldigt uppenbart att det inte handlar om invandrare som vissa vill få det till.



Åkesson sa i en intervju runt 2008 att ha gillar dom, och att han helst läser Leif GW Persson.

http://www.youtube.com/watch?v=htzvRzKC7pE
__________________
Senast redigerad av volvo 240 2010-09-25 kl. 16:49.
Citera
2010-09-25, 23:05
  #441
Medlem
jobbins avatar
Det blev uppenbart under valvakan att Jimmie är nörden som blev nationalist för att bli accepterad av de hårda grabbarna. Han ser oftast trygg och lugn ut i debatter, men herregud vad nervös och bortkommen han var när äggen stod och brölade Jimmie Åkesson shallaalala.
Citera
2010-09-25, 23:36
  #442
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EllaSuperia
Men snälla lilla människa, du kan väl ändå inte hålla en 30-åring ansvarig för skit han eventuellt tyckte när han var 15 år gammal?! Partiet har ju förändrats en hel del under de senaste åren, om du inte noterat det. Hade Jimmie varit rasist hade han väl styrt partiet åt det hållet istället för att arbeta för att göra det mer rumsrent?

EDIT: formulerar mig som vore mina föräldrar syskon.
Dock bar han kängor och diggade Ultima Thule (se tidigare inlägg). Och gick med i Sverigedemokraterna.
Citera
2010-09-25, 23:39
  #443
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Vilket är en gammal Moderat slagdänga, jag är övertygad om att Fredrik Reinfeldt har sjungit "Olof Palme gick på bio" under sin tid i MUF. Jag har i vilket fall sjungit den tillsammans med olika företrädare för borgerliga ungdomsförbund.

Patetiskt att SD skall få skit för just den sången.
Sjungandet av Vit makt-musik syftar på exakt det och inte "Olof Palme gick på bio"
Citat:
Partiledaren Jimmie Åkesson deltar och tar inte avstånd.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=2747511 Du kan lyssna på när de sjunger där till och med.

Och detta är förra året, inte femton år sen.
Citera
2010-09-26, 10:27
  #444
Medlem
EllaSuperias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Dock bar han kängor och diggade Ultima Thule (se tidigare inlägg). Och gick med i Sverigedemokraterna.

När han var femton? Känns ohyggligt graverande idag.

Det är för övrigt inte alls särskilt ovanligt att ungdomsförbund på högerkanten sjunger hatvisor om Palme. Jag har själv gjort det och hört det ett flertal gånger - det hör lite till.

EDIT: Var dum i huvudet.
__________________
Senast redigerad av EllaSuperia 2010-09-26 kl. 10:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in