2017-05-30, 02:29
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Ni är helt sjuka i huvudet som basunerar ut att det är populistiskt utspel och att det är för pengarna.

Jag misstänker att hon har ett mycket större hjärta än de flesta hjärndöda rasister på detta forumet. Tanken har inte slagit er att hon gör detta för att hon kan och vill hjälpa till?

Och vad är fel med att ta emot en afghansk flykting i sitt hem? Det är ju jättebra, afghanen lär sig språket bättre och får större förståelse för hur svensk kultur funkar när han bor hemma hos en.
Vänta och se vad verkligheten har att erbjuda.
Det är med 99% säkerhet inte det hon ville ge sken av, hon har inte tid för sina egna barn och har då inte tid för en krävande gökunge från Afghanistan.
Du borde ta av dig dina rosa glasögon och inse hur sjuklöverpolitiker fungerar.
Citera
2017-05-30, 02:32
Medlem
JamesFs avatar
Citat:
Ni är helt sjuka i huvudet som basunerar ut att det är populistiskt utspel och att det är för pengarna.

Jag misstänker att hon har ett mycket större hjärta än de flesta hjärndöda rasister på detta forumet. Tanken har inte slagit er att hon gör detta för att hon kan och vill hjälpa till?

Och vad är fel med att ta emot en afghansk flykting i sitt hem? Det är ju jättebra, afghanen lär sig språket bättre och får större förståelse för hur svensk kultur funkar när han bor hemma hos en.
Vad gör Afganen här? Det är ju dem från krigets Syrien vi ska skydda
Citera
2017-05-30, 07:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Men ingen vet ju vad hon egentligen menade med sitt uttalande, finns det en afghan i hemmet, antagligen inte. Så vad var det egentligen hon dillade om?
Citera
2017-05-30, 10:45
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:

Är det med säkerhet bekräftat att hon verkligen har en inneboende flykting? Inte så att hon blandar ihop begreppet med någon gäst hon haft tillfälligt i sitt hem eller så?

Vad det är för fel? Att de ljuger om sin ålder för att få leva i ett fungerande samhälle, som våra förfäder slitit med att få till istället för att som ung ta sitt ansvar och utveckla sitt eget land.
Citera
2017-05-30, 12:53
Medlem
Hellioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Bah Kuhnke om ensamkommande: "Jag har själv en ny familjemedlem"

Kraven på en mer generös migrationspolitik och amnesti för ensamkommande har varit högljudda inför Miljöpartiets kongress.

Men partistyrelsen, där MP-ministern Alice Bah Kuhnke ingår, är tveksamma.

Nu berättar hon att hon själv är personligt berörd.

– Jag har en ny familjemedlem med bakgrund i Afghanistan.

Kan du berätta om din nya familjemedlem?

– Nej, det vill jag inte göra. Det är privat.
http://www.expressen.se/nyheter/bah-...familjemedlem/

Vad tror ni, är det ett skäggbarn/sexslav eller en ensamkommande tjej från Afghanistan?
Var bor ministern, har hon förhållande sen tidigare?
Bra att nån inte bara snackar och öppnar sitt hem. Respekt från mig
Citera
2017-05-30, 13:03
Medlem
Bajsolle1s avatar
Hon bor i ÄLTA sydost Sthlm ännu har ingen sett nån flickting där ?!
Citera
2017-05-30, 13:10
Medlem
Har jobbat med en del Afghanska gossar och må så vara att de flesta är äldre än uppgiven ålder, men i regel är de småväxta, rätt så passiva killar som knappast gör en fluga förnär. Det är klart att är de rökheroinister odyl lär de ju vara mindre trevliga att ha att göra med, men annars är de enligt mig harmlösa, så jag tror säkert hon vågar ha en Afhan hemma. Herre Gud, låter på er som om Afhaner är vilda tigrar eller nå´t.
Citera
2017-05-30, 13:13
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellios
Bra att nån inte bara snackar och öppnar sitt hem. Respekt från mig

Vi skall väl då också vara tydliga med att om det visar sig att ABK inte har en flykting inneboende utan att det som det ordats om i tråden är hennes föräldrar som har derra kan vara eniga om att hon försökt sko sig på sina föräldrars godhet och ge ett sken mot väljarna av att hon tagit ett ansvar som hon inte gjort. Hon skulle då sagt något i stil med att "nu i min närhet eller liknande" jag tolkar hennes uttalande som att hon utfört något själv.

Det återstår fortsatt att se. Skulle det nu vara föräldrarna torde detta vara sista spiken av henne som minister, allt annat är skandal.
Citera
2017-05-30, 13:23
Medlem
Loeptiks avatar
Citat:

Det var väl själva fan vad svårt det ska vara att få in att människan inte är någon ras.
Och som någon redan skrivit, vänta bara...
Citera
2017-05-30, 13:56
Medlem
Citat:

Om hon nu har ett sådant stort hjärta så borde hon kunna hyra en egen lägenhet till afganen, med den lönen hon har. Hittar ingen exakt källa på hennes lön. (För statsministern är arvodet 164 000 kronor per månad och för övriga statsråd 130 000 kronor per månad). Det hade varit en fin insats. Sen är det säkert så att det är ingen papperslös hon tagit hem, utan troligen en välutbildad person med fina meriter. Smöra för att få PK+poäng det är lågt.

Sen vad har detta med rasism och göra? Det är väl skattepengar vi pratar om, eller ?

Fotnot: SvD har sökt men ej hittat uppgifter för Aida Hadžialić (S) och Alice Bah Kuhnke (MP).
Senast redigerad av iggegbg 2017-05-30 kl. 14:04. Anledning: tillägg
Citera
2017-05-30, 15:13
Medlem
LuluBrooksies avatar
Varför har Allis och hennes fd skådespelande make skyddad/hemlig personuppgift?
Citera
2017-05-30, 16:59
Medlem
Bl.a. P.g.a. trådar som den här skulle jag tro. De är nog trötta på bajspåsar i brevlådan, vilket man ju kan förstå.

Men jag är sååå nyfiken på vad det rör sig om!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in