2007-02-09, 16:06
Medlem
Glömde att matta ska inhandlas. En stor passar väl i ett rum? Och en ljus färg som jag fattat det?
Citera
2007-02-09, 16:40
Medlem
*Aine*s avatar
Med tanke på att sängen tar upp så mycket av utymmet och därför blir väldigt iögonfallande, så skulle iallafall jag satsa på sängklader som går bra inhop med resten av färgerna/inredningen.
Någon sorts avdelning av rummet (skärm/bokhylla) kan också vara bra.
Med tanke på att det bara är en etta så är det faktiskt en fördel att avskärma sovområdet från resten av rummet, man sover faktiskt bättre då.
Citera
2007-02-09, 16:49
Medlem
Ja, absolut! Det blir nästa projekt det med, sängkläder alltså. Vilka affärer är bra på det?
Citera
2007-02-09, 17:19
Medlem
kakburkens avatar
Nu börjar den här tråden likna humor...vi har en kille här som tydligen inte är sådär vidare värst bevandrad i hur man fixar o donar i ett hem...

Råkat måla listerna,aldrig hört talas om maskeringstejp?

Passar en stor matta i ett rum?...Eh...de flesta mattor passar bättre i ett rum än ute på gården så svaret är JA.

Dagens fråga i vem vill bli miljonär, det gäller en miljon kronor

Var köper man sängkläder?

1. Frisören
2. Bilaffären
3. Grönsakshandlaren på torget.
4. Heminredningsbutiken.

Du har bara en livlina kvar och det är att fråga vännerna på Flashback...

Nä. Nu var jag elak . Sorry, men kunde inte låta bli.

Peace!
Citera
2007-02-09, 17:51
Medlem
Shu mannen shuuu!

Ja, men jag körde inte med tejp. Freebasade, hehe.

Ja, sängkläder. Inredningsbutiker ja, men jag frågade ändå. Kanske finns nåt bra ställe ... tänkte jag.
Citera
2007-02-09, 18:21
Medlem
straycats avatar
Aja baja! Måla alltid taket före väggarna. Lycka till med lyan.
Citera
2007-02-09, 18:23
Medlem
straycats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bochum123
Shu mannen shuuu!

Ja, men jag körde inte med tejp. Freebasade, hehe.

Ja, sängkläder. Inredningsbutiker ja, men jag frågade ändå. Kanske finns nåt bra ställe ... tänkte jag.

Hemtex har REA just nu.
Citera
2007-02-09, 18:52
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bochum123
Tack Squalo, men det var inte riktigt min stil

Jag har nu målat om och slängt ut det gammla köks bordet. Tills jag köper en laptop står datorn på ett litet vanligt bord.

Färgen blev en ljus kulör, varm med röda inslag, dovt alltså. Snyggt.

Kvar är att måla taket vitt där jag slant med rollern på väggarna. Listerna målas också på där det behövs.

Fortsätt gärna kommer med ideér, det finns säkert fler som bor litet och behöver tips.

MVH
Släng upp en bild på väggen så vi ser vilken färg det är. Så är det lättare att se till att du får rätt grejer köpta.
Citera
2007-02-09, 18:53
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av straycat
Hemtex har REA just nu.
Hemtex har typ alltid rea.
Citera
2007-02-09, 20:17
Medlem
Tignanellos avatar
Som Squalo skrev, hemtex har typ alltid Rea.
Det är dock inte en butik som jag föredrar. Samma med Ikea (då vi pratar sängkläder).
Sängkläderna är allt för tunna. Man får en känsla av att de går sönder fort. Kolla i större varuhus, eller på www.ellos.se

Tänk också på belysningen, att du har flera olika ljuskällor, kanske en lampa i fönstret, en liten lampa vid sängen. Ha hellre flera små ljuskällor, än bara en taklampa.

Du har alltså röda inslag i färgen på väggarna? Fondvägg? Ränder?
Förök få med samma röda färg på andra ställen i rummet.
Citera
2007-02-09, 20:44
Medlem
beos avatar
Ojoj, vilket uppdrag! Nå, i brist på tid, budget och närvaro bjuder jag på denna länk till en riktigt smart och snygg rumsavdelare samt en massa andra smart grejer.

Ett ojobbigare och mindre platskrävande sätt är att spänna upp ett tyg (gardinstång sys in i varje ände och hängs i krokar i taket). Fina, jättefina och lite andra tyger för ändamålet finns på designonline.se.

Ett annat grundtips för små ettor är att ställa sängen på köksskåp för att därmed förvara allmöjlig skit utom synhåll och gånghåll.

Färger gör man bäst att skita i (om man delar min smak). Allt i skalan vitt-grått-beige-svart samt tränyanser utom furu ger lugn och ro. Sen kan man lagga dit en filt eller kudde i färg eller mönster om det nu måste vara ...

Tja, lycka till ...
Citera
2007-02-09, 21:20
Medlem
Tignanellos avatar
Jag funderade också på om det går att svänga sängen 90 grader? Eftersom rummet ser rätt så avlångt ut, och du har sängen längs med, så blir rummet ännu smalare.
Vänder du däremot sängen 90 grader så blir rummet mer fyrkantigt, vilket kan göra att rummet ser större ut, och att du får kan använda ytorna bättre.

Finns det någon planritning, eller kan du skissa upp själv? Då skulle det vara lättare att ge tips om möbleringen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in