2007-02-08, 10:39
Medlem
Squalo; Soffan från IKEA

http://www.ikea.com/webapp/wcs/store...umber=40100875

Inte superdyr men inte billig heller
Citera
2007-02-08, 16:56
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bochum123
Squalo; Soffan från IKEA

http://www.ikea.com/webapp/wcs/store...umber=40100875

Inte superdyr men inte billig heller
Den länken funkar inte. Så du får skriva vad den heter, så får jag gå in manuellt och leta upp den.
Citera
2007-02-08, 18:19
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av straycat
Fyrkantiga rum kräver sin man!
Inte helt ovanligt att rummen är fyrkantiga

Håll ihop med få färger, gärna ljusa. Ha ett och samma golvmaterial utan trösklar. Låt gärna golvmaterialet gå igen i exempelvis bänkskiva i köket.

En liten lägenhet hade jag möblerat lågt, dvs inga stora bokhyllor etc. Ha få prylar, liten yta ser lätt slarvig ut med massa onödigt skit framme.
Citera
2007-02-08, 18:38
Medlem
kakburkens avatar
En ganska smart sak om man bor i en etta borde väl vara att se till att få väck eländet till säng på nå´t vis. Jag har tre förslag på hur du kan göra.

1. Bygg en loftsäng så får du plats med "kontoret" under.
2. Skaffa ett sängskåp. Alltså en säng som man fäller upp mot väggen när man använt sängen klart. Ser ut som ett skåp då.
3. Ikea ( detta fula ord ) har väl en ganska rejäl soffsäng som du kan kombinera som både soffa och säng. Tror den än 120 cm så damen får plats. Eller pojken beroende på om du heter Sebastian vilket är typiskt för de som gillar schlager och går på Patricia.

Laptopen är ett måste. Parkettgolv kastar du in på en förmiddag.
Vitt på väggarna och sen några bra tavlor.
Spritflaskor synligt går fetbort. WT så det duger.
Finns det plats för ett uppfällbart halvmånebord eller liknande i köket så skaffar du det.

Tv får ju inte plats på golvet så skaffa en bra flatskärm till väggen då kan du ju iofs skippa laptopen och gömma datorn någonstans sen surfar du med tv-skärmen och i datorn har du filmarkivet. Vhs och dvd-filmssamlingar går bort.

Kasta bort morsans avlagda köksattiraljer och skaffa hem schyssta grejer. Hög imp-faktor.

Be en tjej fixa snygga panelgardiner. Vet du inte vad det är fråga henne..

Tur man inte bor trångt... Håller just nu på att bygga en relax på 35 kvm i nedervåningen...men även jag har bott i en etta en gång!
Citera
2007-02-08, 19:12
Medlem
Squalo; TULLSTA fåtölj. Den på bilden är tyg, min är läder.
Citera
2007-02-08, 19:18
Medlem
kakburken; Morsans gamla saker. Helt rätt att slänga dem! Finns det några balla saker som impar mkt? Typ OBH Nordica Big Popper osv.
Citera
2007-02-08, 19:24
Medlem
Grådjurs avatar
Citat:
kakburken; Morsans gamla saker. Helt rätt att slänga dem! Finns det några balla saker som impar mkt? Typ OBH Nordica Big Popper osv.

Big popper
Citera
2007-02-08, 19:24
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Squalo; TULLSTA fåtölj. Den på bilden är tyg, min är läder.
Ja, jo, jag ser det. Lite möbekännedom har man.

Jag tänkte mer på vilken soffa du skulle köpa.
Citera
2007-02-08, 19:25
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Nej, big popper ska du hålla dig borta från. OBHNordica ska du hålla dig jävligt långt borta från i största allmänhet.

Du ska ha det cleant, med bara en bra brödrost.

Jag ska fixa en bild att visa...
Citera
2007-02-08, 19:29
Medlem
Hehe, OBH, har det blivit ett WT märke?

Soffa kollade jag på Ikea. Fanns några billiga runt 1-1600kr. Något sådant tänkte jag mig.
Citera
2007-02-08, 19:37
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Hehe, OBH, har det blivit ett WT märke?

Soffa kollade jag på Ikea. Fanns några billiga runt 1-1600kr. Något sådant tänkte jag mig.
OBHNordica har alltid varit ett WT-märke.

Du bör ha en Kitchenaid-brödrost eller en Dualit.

En sådan här brödrost t.ex: http://www.amazon.co.uk/Dualit-20333...UTF8&s=kitchen

Eller den här: http://www.amazon.co.uk/KitchenAid-s...UTF8&s=kitchen
Citera
2007-02-09, 16:04
Medlem
Tack Squalo, men det var inte riktigt min stil

Jag har nu målat om och slängt ut det gammla köks bordet. Tills jag köper en laptop står datorn på ett litet vanligt bord.

Färgen blev en ljus kulör, varm med röda inslag, dovt alltså. Snyggt.

Kvar är att måla taket vitt där jag slant med rollern på väggarna. Listerna målas också på där det behövs.

Fortsätt gärna kommer med ideér, det finns säkert fler som bor litet och behöver tips.

MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in