• 1
  • 2
2007-02-07, 19:16
Medlem
Startar nu en tråd om hur man kan snygga till sin lya. Jag bor i en etta som jag håller på att rusta upp, måla etc, efter drygt ett års boende.

Frågan som ska diskuteras är hur en snygg och cool lya ska vara? Barskåp, prylar, inredning, dvd samling, växter? Vad har ni andra för synpunkter, vad kollar man som besökare efter när man kommer hem till någon?

MVH
Citera
2007-02-07, 20:02
Medlem
straycats avatar
Praktiska lösningar tycker jag är prio 1 i en liten lya.
Citera
2007-02-07, 20:48
Medlem
Barskåp och dvdsamling luktar white-trash lång väg tycker jag... särskilt barskåp... Som sagt, försök få det praktiskt, och fram för allt, se till att inte trycka in för mkt skit i en liten lägenhet. Håll det så cleant du kan. Nordisk minimalism...
Citera
2007-02-07, 20:50
Medlem
Straycat; Exempel på praktiska lösningar?
Citera
2007-02-07, 20:58
Medlem
straycats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bochum123
Straycat; Exempel på praktiska lösningar?

Tja bra förvaring tex lådor under sängen. Hur ser planlösningen ut ?
Finns balkong ?
Citera
2007-02-07, 21:07
Medlem
Det är ett fyrkantigt rum, dock med avskilt kök och hall. Dock små varianter av dem.

Ganska trist nu.

Hyllor (bräden) att montera upp på väggarna, längs taket ev. funkar det, kan det bli snyggt och bra? Lr ska man satsa på bokhylla?
Citera
2007-02-07, 21:15
Medlem
WSEs avatar
Slatan har helt rätt. Små lägenheter bör även vara ljusmålade. Försök hålla dig till 2-3 olika färger på möbler och inredning, om du inte vill ha helvitt, det blir rörigt och obehagligt annars.
Citera
2007-02-07, 21:25
Medlem
straycats avatar
Fyrkantiga rum kräver sin man! Jag antar att du har sängen i ett hörn. Ett
tips är att ha bokhyllor lite som en rumsdelare mot sängen.
Tex. Ikeas Billy
Citera
2007-02-07, 21:26
Medlem
WSE; Ja, många olika färger känns det som nu då det är mycket ihopplock, ännu inte handlat så mycket eget.

Med barskåp menar jag inte bara ett skåp i rummet utan mycket alkohol i huset bara. I garderoben etc. Ger det ett soft intryck om folk (damer) kommer till förfest?
Citera
2007-02-07, 21:29
Medlem
Straycat; Haha, exakt, sängen är i ena hörnet. Det ser inte vackert ut direkt. Bredvid är det ett gammalt köksbord med en dator på, ingen laptop än.

En Billy hylla tror jag skulle se aningen stort ut som avskiljare. Hur är det med ett skynke (tyg) som fästs i taket som avskiljare?
Citera
2007-02-07, 21:35
Medlem
straycats avatar
Tyg går bra ger lite soft känsla med tanke på damplanerna
Citera
2007-02-07, 21:38
Medlem
Squalos avatar
Posta några bilder av lyan, så man får en översikt. Annars är det svårt att ge bra tips.

Ett första allmänt tips är att åka och titta på IKEAs compact-living rum som dom har i varuhusen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in