Startar nu en tråd om hur man kan snygga till sin lya. Jag bor i en etta som jag håller på att rusta upp, måla etc, efter drygt ett års boende.
Frågan som ska diskuteras är hur en snygg och cool lya ska vara? Barskåp, prylar, inredning, dvd samling, växter? Vad har ni andra för synpunkter, vad kollar man som besökare efter när man kommer hem till någon?
Barskåp och dvdsamling luktar white-trash lång väg tycker jag... särskilt barskåp... Som sagt, försök få det praktiskt, och fram för allt, se till att inte trycka in för mkt skit i en liten lägenhet. Håll det så cleant du kan. Nordisk minimalism...
Slatan har helt rätt. Små lägenheter bör även vara ljusmålade. Försök hålla dig till 2-3 olika färger på möbler och inredning, om du inte vill ha helvitt, det blir rörigt och obehagligt annars.
Fyrkantiga rum kräver sin man! Jag antar att du har sängen i ett hörn. Ett
tips är att ha bokhyllor lite som en rumsdelare mot sängen.
Tex. Ikeas Billy
WSE; Ja, många olika färger känns det som nu då det är mycket ihopplock, ännu inte handlat så mycket eget.
Med barskåp menar jag inte bara ett skåp i rummet utan mycket alkohol i huset bara. I garderoben etc. Ger det ett soft intryck om folk (damer) kommer till förfest?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!