Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-07, 12:26
  #1
Medlem
AE23s avatar
Söker efter en hyffsad regionsfri dvdspelare med direkta utgångar för 6 högtalare (sub, center och vänster/höger bak/fram). Då jag inte kan terminologin (svårt att söka) så frågar jag här, prisklass runt femhundringen. Några rekomendationer?

Skulle vara surt att behöva köpa till ett nytt surroundsystem, då det nuvarande duger gott.

Den vi har nu är en centrum dvh4081.

mvh AE23
Citera
2007-02-07, 12:43
  #2
Medlem
Capones avatar
Tror du får förklara dig lite.

Menar du att du vill dra kablar direkt från DVD-spelaren till högtalarna? Isåfall behöver du antingen en DVD-spelare men inbyggd förstärkare, eller så måste du ha aktiva högtalare (alltså med ett slutsteg i varje högtalare samt kopplade till el-uttag).

Eller menar du att du vill ha analoga ljudutgångar från DVD-spelaren som ska gå in i förstärkaren? Isåfall behöver du en DVD-spelare med inbyggd digital-avkodare. Men isåfall blir följdfrågan varför du inte kan låta receivern ta hand om avkodningen?
Citera
2007-02-07, 20:45
  #3
Medlem
AE23s avatar
Direkt från DVDspelaren, den vi har nu har 6st utgångar, en för varje högtalare (typiska metalltrådar som sticks in och spänns fast), antar att det betyder att den har inbyggd förstärkare då (även tvns ljud går genom dvdn), inga extra ellutag för högtalarna.

tack för svaret
mvh AE23
Citera
2007-02-07, 23:34
  #4
Medlem
Aardwarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AE23
Direkt från DVDspelaren, den vi har nu har 6st utgångar, en för varje högtalare (typiska metalltrådar som sticks in och spänns fast), antar att det betyder att den har inbyggd förstärkare då (även tvns ljud går genom dvdn), inga extra ellutag för högtalarna.

tack för svaret
mvh AE23
Tror knappt såna görs utan högtalare i det prissegmentet. Du menar alltså ett sånt "hemmabiopaket" för en tusenlapp med plastiga högtalare och en dvd som har inbyggd förstärkare, fast du vill ta bort högtalarna och köpa den för runt istället?

Varför vill du köpa nytt? Har DVDn gått sönder? Jag tror nog du får satsa på ett av följande:

1) Köpa ett nytt sånt system. Kommer ju kosta runt 1000kr (budget då)
2) Köpa en billig dvd (~4-500kr?) och en billig förstärkare (2000kr men då är den ju 10 gånger bättre än inbyggda i budgetgrejer)
3) Köpa en ordentlig förstärkare/DVD-kombo från t.ex. Denon. Blir dyrare, t.ex. dubbelt upp från (2)
Citera
2007-02-08, 01:19
  #5
Medlem
AE23s avatar
Hemmabiopaket med plastiga högtalare var mitt i prick . Sparar under madrassen ett par månader och köper något helt nytt och sjysst istället då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback