2007-09-25, 14:38
Medlem
Frank Gores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zildjian
Man spelar bättre än tidigare matcher, men Steelers är för bra helt enkelt. När dessutom man får lite väl mycket enkla flaggor emot sig så går det inte. Steelers börjar bli ett hatlag...

Någon som såg matchen som kan förklara ett domslut för mig? I slutet av 3:e når Smith Vernon Davies vid PITs 10:e som dock tappar bollen efter att ha varit nere i gräset först. Steelers lyckas fånga bollen och springer 43 yds. Domarna dömmer incomplete. Kommentatorerna säger att det domslutet är det enda de INTE kunde dömma. Någon som såg situationen och kan förklara den? Davis är ju helt klart i gräset innan han tappar bollen...

Jag säger inte att 49ers skulle ha vunnit matchen om man lyckats få 7 poäng där men helt klart påverkade det slutet av matchen.
Citera
2007-09-25, 18:52
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Gore
Någon som såg matchen som kan förklara ett domslut för mig? I slutet av 3:e når Smith Vernon Davies vid PITs 10:e som dock tappar bollen efter att ha varit nere i gräset först. Steelers lyckas fånga bollen och springer 43 yds. Domarna dömmer incomplete. Kommentatorerna säger att det domslutet är det enda de INTE kunde dömma. Någon som såg situationen och kan förklara den? Davis är ju helt klart i gräset innan han tappar bollen...

Jag säger inte att 49ers skulle ha vunnit matchen om man lyckats få 7 poäng där men helt klart påverkade det slutet av matchen.

Dom dömde incomplete pass, men bollen rörde aldrig marken utan for upp i luften från armen och Steelers fångande den. Det skulle varit en complete pass, då bollen kom loss pga att reciverns kontakt mot marken gjorde bollen kom loss och han hade bollen under kontroll. När dom dömde bollen incomplete utan bollen rörde marken skulle det varit INT, ungefär som bollen hade studsat på recivern upp i luften och Steelers fångat den.Så det blev fel med incl pass och nästa down till 49ers, han tappade ju aldrig bollen ner på marken. Hoppas du förstod..lite svårt att förklara med ord.
Citera
2007-09-26, 06:12
Medlem
Mclarengbgs avatar
Här är i alla fall en som är villig att försvara Chiefs färger och Arrowhead Stadium:
http://www.liveleak.com/view?i=73a_1190660299
Citera
2007-09-26, 11:56
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
Här är i alla fall en som är villig att försvara Chiefs färger och Arrowhead Stadium:
http://www.liveleak.com/view?i=73a_1190660299

Ha ha! Skön lirare. Kul för vakterna som blir bodyslammade när dom försöker göra ett ingripande.
-------

Veckans powerranking från ESPN:

http://proxy.espn.go.com/nfl/powerranking?season=2007&week=4

Patriots och Cowboys i topp. Inte så oväntat...
-------

Griese tar över som starter efter Tex-Mex-Rex senaste misslyckande:

http://sports.espn.go.com/nfl/news/story?id=3036174

"Äntligen!" säger t.o.m. vi som egentligen inte bryr oss om Brittany Bears.
-------

Steven Jackson har ont i knät och måste vila någon vecka, Bulger spelar med brutna revben, O-linekillarna Pace och Setterstrom är skadade för resten av säsongen, därutöver är starka starters som Incognito, Hill, Bruce och Tinoisamoa på skadelistan - å så lirar vi borta mot ligans hetaste lag (Dallas). Så, är det någon mer än jag som kommer att våga spela pengar på Rams den här helgen?
Citera
2007-09-26, 12:50
Medlem
Cygones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Steven Jackson har ont i knät och måste vila någon vecka, Bulger spelar med brutna revben, O-linekillarna Pace och Setterstrom är skadade för resten av säsongen, därutöver är starka starters som Incognito, Hill, Bruce och Tinoisamoa på skadelistan - å så lirar vi borta mot ligans hetaste lag (Dallas). Så, är det någon mer än jag som kommer att våga spela pengar på Rams den här helgen?

Jag tar glatt emot satsningar på Rams till 5ggr pengarna. Kom och spela...
Citera
2007-09-26, 23:35
Medlem
Mahous avatar
Känns som att Bears ligger lite pyrt till med sin QB-situation och skadorna de ådragit sig. Har inte hört hur allvarligt det är med Harris, Briggs och Vasher, men alla är ju ordinarie och viktiga i defensiven. Speciellt Harris, de har ju redan tappat en tänkt starting-DT för resten av säsongen (Dvoracek).

Det kändes ganska mäktigt när Chicagopubliken drog igång "GR-IE-SE! GR-IE-SE!" efter att Rex kastat sin andra interception i matchen. Hann ju bli en tredje dessutom. Men jag håller med John och Al som kommenterade matchen, vad har Bears organisation tänkt sig nu?

Griese startar alltså nästa match. Men han är 32 bast och känns mest som en rutinerad quick fix. Det var ju tänkt att Rex skulle kunna utvecklas denna säsong till en jämnare QB. Och visst har han varit ganska jämn den här säsongen, men på fel sätt...

Är Griese en tillfällig lösning, kommer Rex tillbaka? Eller är han i frysboxen nu och ska Bears bygga nytt från grunden på QB-positionen? Bears är ändå inte något rebuilding-team utan nådde ju Super Bowl ifjol och är trots starten ett av NFCs mest kompetenta lag.
Citera
2007-09-27, 09:49
Medlem
Cygones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahou
Är Griese en tillfällig lösning, kommer Rex tillbaka? Eller är han i frysboxen nu och ska Bears bygga nytt från grunden på QB-positionen? Bears är ändå inte något rebuilding-team utan nådde ju Super Bowl ifjol och är trots starten ett av NFCs mest kompetenta lag.

Leftwich, har han jobb än? Eller trada in ngn från Tampa, samlade inte Gruden på QBs? Gradkowski? Simms?

Jag hoppas ju såklart att de dessutom gör det snarast möjligt och ger upp året för rebuilding, så Packers får lira mot en nyinstallerad andraårs-QB nästa vecka.
Citera
2007-09-27, 10:04
Medlem
hgus1259s avatar
NFL Lines For Week 4 - NFL Football Line Week Four
NFL Game Lines 9/30 - 10/1, 2007

9/30 1:00 ET Oakland At Miami -4
9/30 1:00 ET Houston -3 At Atlanta
9/30 1:00 ET Baltimore -4.5 At Cleveland
9/30 1:00 ET Chicago -3 At Detroit
9/30 1:00 ET Green Bay -1.5 At Minnesota
9/30 1:00 ET St. Louis At Dallas -13
9/30 1:00 ET NY Jets -3.5 At Buffalo
9/30 4:05 ET Tampa Bay At Carolina -3
9/30 4:05 ET Seattle -2 At San Francisco
9/30 4:15 ET Pittsburgh -6 At Arizona
9/30 4:15 ET Kansas City At San Diego -12
9/30 4:15 ET Denver At Indianapolis -9.5
9/30 8:15 ET Philadelphia -2.5 At NY Giants

Monday Night Football Line

10/1 8:30 ET New England -7.5 At Cincinnati

Dags igen, någon som är ambitiös (eller arbetsskygg emot den som betalar lönen) kanske orkar sammanställa förra veckans tippning?
Citera
2007-09-27, 10:07
Medlem
hgus1259s avatar
9/30 1:00 ET Houston -3 At Atlanta
Håller kvar vid min gamla taktik, Atlanta är kassa.
9/30 1:00 ET Baltimore -4.5 At Cleveland
Håller kvar vid min gamla taktik, Cleveland är kassa.
9/30 4:05 ET Tampa Bay At Carolina -3
Håller kvar vid min gamla taktik, Tampa Bay är kassa. Eller, de är de egentligen inte, gillar alla lag som Jeff Garcia spelar i.
Citera
2007-09-27, 10:28
Medlem
hgus1259s avatar
Citat:
Speciellt Harris, de har ju redan tappat en tänkt starting-DT för resten av säsongen (Dvoracek).
Och glöm inte Tank Johnson också.

Citat:
Tror Smith gör detta för att ta bort pressen från Rex axlar ett tag. Håller givetvis med om att Griese inte är en bra lösning men han är en hyggligt kompetent QB. Det bästa för Bears är väl att Griese spelar riktigt dåligt men att de vinner med någon poäng. Så kommer Rex tillbaka efter några veckor och kraven är sänkte så han kan spela mer avslappnat.

Ska inte glömma att han spelade bra i början på förra säsongen.

Men varför bryr jag mig ens om - som Ace så fint uttryckte det - Brittany Bears?? Känns som jag borde vara mer orolig för Broncos obefintliga run-D...
Citera
2007-09-27, 12:13
Medlem
Citat:
Känns som att Bears ligger lite pyrt till
Även CB Tillman befaras vara out. Då har de en starter kvar i sitt secondary. Och denne Archuleta bidrar inte starkt i passförsvaret. Spelar med bruten hand. Mot Dallas var han en katastrof för egna laget och måltavla för Romo.
(En Ramsprodukt by the way)

DT Walker, DE Ogunleye tränar inte.
Det är knappt nåt kvar av årets defense.
Briggs ska spela och han kommer att få droppa djuuuupt mot Lions som kanske sätter nya rekord denna vecka.
Tyvärr.
Citera
2007-09-27, 15:22
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cygone
Leftwich, har han jobb än?
Leftwich har väl skrivit på för Falcons. Eller? Han var iaf väldigt nära att skriva på, men gjorde han det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in