2013-11-11, 13:13
Medlem
[quote=Sepiritz|46089336]Den rätt som finns är den rätt vi skapar.[/QUOTE
HOPPLA en som fattar....THX
Citera
2013-11-11, 13:15
Medlem
FatherFrosts avatar
[quote=TureRetur|46089510]
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Den rätt som finns är den rätt vi skapar.[/QUOTE
HOPPLA en som fattar....THX

Känns nästan som att det är ganska mycket trams här.
Citera
2013-11-11, 13:17
Medlem
ja inte riktigt, men nära
Citera
2013-11-11, 13:21
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TureRetur

Trams och flummerier. Gött!
Citera
2013-11-11, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatherFrost
Jag undrar som rubriken lyder om det finns någon anledning att tro på en Gud. Jag är en icketroende och kan inte se något annat än att en Gud ej har skapat något. Vad finns det för anledningar att tro?

Jag rekommenderar boken The Language of God: : A Scientist Presents Evidence for Belief som svar på frågan. Författaren, Francis Collins, är en av USAs främsta vetenskapsmän och tidigare ateist. I boken beskriver han vetenskapliga anledningar att tro.
Citera
2013-11-11, 13:34
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TureRetur
Vill du ha sagt nåt eller tramsa?

Du kan inte göra dig förstådd och vill inte förklara vad du menar. Jag hoppas inte du förväntar dig några framtida svar på dina svamlerier.
Citera
2013-11-11, 13:40
Bannlyst
Jag tror tron på Jesus som frälsare är minst lika viktig. Varför håller jag som hemlighet.
Citera
2013-11-11, 13:43
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanLuc
Jag rekommenderar boken The Language of God: : A Scientist Presents Evidence for Belief som svar på frågan. Författaren, Francis Collins, är en av USAs främsta vetenskapsmän och tidigare ateist. I boken beskriver han vetenskapliga anledningar att tro.

Kan vara något att kolla upp!
Citera
2013-11-11, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatherFrost
Kan vara något att kolla upp!

Jo, en mycket läsvärd bok. Intressant nog var Francis Collins god vän med Christopher Hitchens, Hitchens beskrev Collins som en av USAs "mest intelligenta personer".

Alla som vill testa sin övertygelse, oavsett om vi är kristna eller ateister, kan läsa vad dessa två vänner, den ateistiske Hitchens och den kristne Collins, skrivit angående tro.
Citera
2013-11-11, 14:38
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanLuc
Jo, en mycket läsvärd bok. Intressant nog var Francis Collins god vän med Christopher Hitchens, Hitchens beskrev Collins som en av USAs "mest intelligenta personer".

Alla som vill testa sin övertygelse, oavsett om vi är kristna eller ateister, kan läsa vad dessa två vänner, den ateistiske Hitchens och den kristne Collins, skrivit angående tro.

Varför inte presentera argumenten här, för att testa dess hållbarhet, i stället för att hänvisa till en bok?
Citera
2013-11-11, 14:45
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reymont
Varför inte presentera argumenten här, för att testa dess hållbarhet, i stället för att hänvisa till en bok?

Jag kan sammanfatta boken i två ord. Kognitiv dissonans.
Citera
2013-11-11, 14:51
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Jag tror tron på Jesus som frälsare är minst lika viktig. Varför håller jag som hemlighet.

Hemliga argument är ganska tramsiga: håller du med om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in