2013-04-11, 13:49
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Inga bevis, inga indikationer, bara pladder och myt.

Svara på den enkla frågan utan att komplicera det för mycket:

Vad/vilka orsaker förhindrar dig från att tro på en skapare? Ser du inte Skapare? Är det därför du väljer inte att tro?
Citera
2013-04-11, 13:50
Medlem
Jag tror på en skapare som handlar om balans, energi i alltifrån liila atomen till träden till stenen och till oss människor, som religioner kallar gud.
I grund och botten är det massor av energi och frekvenser och jag tror på Gaia Teorin att allt har en sprituell sammankoppling på denna jord och vi med jorden.

profeter har gått på vår jord men INGEN av dom har varit något mer än någon annan blödig människa, förutom att större medvetande och ljupare kontakt med sig själva och alltet .
Citera
2013-04-11, 13:51
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ja, jobbet att skapa oss.

Nej, de skapar oss inte. De har inte förmåga att skapa oss.
Citera
2013-04-11, 13:53
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Svara på den enkla frågan utan att komplicera det för mycket:

Vad/vilka orsaker förhindrar dig från att tro på en skapare? Ser du inte Skapare? Är det därför du väljer inte att tro?

Jag ser ingenting som indikerar en skapare, jag ser ingenting som indikerar en aktivt agerande eller ingripande Gud, jag ser ingenting som skulle indikera effekterna av en sådan eller att personer som påstår sig dyrka och be till en sådan skulle ha någon som helst fördel mot för andra människor. Alla dom sakerna gör att jag inte har någon anledning att tro att det finns en skapare så som påstås av troende människor, antropomorfisk eller ej.
Citera
2013-04-11, 13:53
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Nej, de skapar oss inte. De har inte förmåga att skapa oss.

Gud planterar varje träd och får varje frö att växa också? Det är inte en naturlig process heller?
Citera
2013-04-11, 13:56
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=YltEym9H0x4 nuff said. Tror inte på gud eller något liknande då jag försöker ifrågasätta det mesta här i livet. Finner det löjligt och overkligt.
Citera
2013-04-11, 14:02
Medlem
Citat:
Gud planterar varje träd och får varje frö att växa också? Det är inte en naturlig process heller?

Det är en naturlig process, men vad får saker och ting att växa, vad är grunden till den energi som trädet innehar?

Låt mig fråga en fråga, om varken stenen eller trädet har ett eget medvetande så som människan.
Fast en katt medveten på ett katt sätt, en hund på ett hund sätt, en sten på stenens sätt, och en växt på ett växt sätt.
hur kommer det sig att en köttätande växt är medveten om NÄR flugan landar i dess gap.
det finns även köttätande växter kapabla till att äta möss.
Hur är det möjligt att denna växt VET när de är där och dags att stänga?
För det är ingen cykel som natt och dag eller att träden tappar sina löv....

De måste vara medvetna.

Då måste gå ljupare än att ja trädet växer det är naturligt, ja men VAD är det som skapar intentionen ATT det ska börja växa?
Ja fröet men VAD GER fröet intentionen att börja växa?
Citera
2013-04-11, 14:10
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creationist
Det är en naturlig process, men vad får saker och ting att växa, vad är grunden till den energi som trädet innehar?
Och jag menar att människor som reproducerar sig är en naturlig process precis som träd gör med frön.
Vad får saker att växa? Energi. Huvudsakligen från solen. Kaos går till ordning och komplexitet när energi tillförs. Resten är bara tid.

Citat:
Låt mig fråga en fråga, om varken stenen eller trädet har ett eget medvetande så som människan.
Fast en katt medveten på ett katt sätt, en hund på ett hund sätt, en sten på stenens sätt, och en växt på ett växt sätt.
hur kommer det sig att en köttätande växt är medveten om NÄR flugan landar i dess gap.
Hårfina sensorer som utsöndrar kemikalier som vid kritisk massa (ungefär 2 stimuleringar på under 30 sekunder) får växten att dra samman sitt "gap".

Citat:
det finns även köttätande växter kapabla till att äta möss.
Kannrankor menar du?

Citat:
Hur är det möjligt att denna växt VET när de är där och dags att stänga?
För det är ingen cykel som natt och dag eller att träden tappar sina löv....
Nej, det är en annan funktion som handlar om temperatur och energibevaring.

Citat:
De måste vara medvetna.
Inte direkt, åtminstone inte per vår definition.

Citat:
Då måste gå ljupare än att ja trädet växer det är naturligt, ja men VAD är det som skapar intentionen ATT det ska börja växa?
Ja fröet men VAD GER fröet intentionen att börja växa?
Vad ger vatten intentionen att röra sig nedför en sluttning?
Citera
2013-04-11, 14:26
Medlem
Citat:
Och jag menar att människor som reproducerar sig är en naturlig process precis som träd gör med frön.
Vad får saker att växa? Energi. Huvudsakligen från solen. Kaos går till ordning och komplexitet när energi tillförs. Resten är bara tid.

ja Huvudsakligen som solen, men då i min utsago är skaparen större än så och skapade även solen.
och alla andra planeter, och resterande då alla dessa ting har samma ursprung...

Hårfina sensorer som utsöndrar kemikalier som vid kritisk massa (ungefär 2 stimuleringar på under 30 sekunder) får växten att dra samman sitt "gap".

Som då skapar ett medvetande att?

Kannrankor menar du? Japp mycket möjligt, kommer ej ihåg namnet på dem

Nej, det är en annan funktion som handlar om temperatur och energibevaring.

Som gör dom medvetna att???

Inte direkt, åtminstone inte per vår definition.

Precis, inte medvetna på ett människo sätt.
Så som en katt är medveten om sin omgivning på ett katt sätt och hunden på hundens sätt.

Vad ger vatten intentionen att röra sig nedför en sluttning?

ehm lutning ?

...
Citera
2013-04-11, 14:38
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:

Är det människan som skapar ett träd? Människan planterar bara fröet som växer till ett träd. Fröet har ett program inuti som aktiveras när fröet sås. Frågan man kan ställa sig är: Vem\Vad har lagt detta program i fröet? Att säga ingen som ligger bakom är inte trovärdigt.
Citera
2013-04-11, 14:41
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creationist
ja Huvudsakligen som solen, men då i min utsago är skaparen större än så och skapade även solen.
och alla andra planeter, och resterande då alla dessa ting har samma ursprung...

Som då skapar ett medvetande att?

Som gör dom medvetna att???

Precis, inte medvetna på ett människo sätt.
Så som en katt är medveten om sin omgivning på ett katt sätt och hunden på hundens sätt.

ehm lutning ?

Din utsago har dock inget bevisvärde utöver hörsägen. Min kanelkamel2000 är större, för den skapade skaparen. Tadaa, har jag trumfat dig nu? Nej? Bara för att man säger något gör det inte sant, även om en myt råkar vara äldre än en annan.

Varför måste det vara ett medvetande? Det är snarare en funktion i dess struktur.
Samma sak med lutningen och gravitationen. Minsta motståndet, mest energieffektiva sättet verkar styra det mesta. Ett frö från ett träd behöver ingen magi för att rota sig och börja växa. Den gör det helt enligt hur den är konstruerad. Samma sak med människor och DNA.
Det är inget språk, kod eller magisk trollformel, det är funktioner.
Citera
2013-04-11, 14:45
Avslutad
Citat:
Vem\Vad har lagt detta program i fröet? Att säga ingen som ligger bakom är inte trovärdigt.

Evolutionen?

Du proklamerar för att en skapare har "lagt programet", men det skapar då följdfrågan: Vem har isf lagt programmet i denna skapare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in