Resultat: Flashback - Bättre förr eller nu?
Förr
65,25%
2191 röster
Nu
13,19%
443 röster
Vet ej
21,56%
724 röster
2018-04-22, 03:11
Bannlyst
Flashback har blivit striktare. Man kan inte längre uttrycka sig hur som helst och "skojtrådar" åker bort direkt. Det är fler avstängningar nu när aktiviteten är mindre, än det var förr när aktiviteten var högre, hur går det ihop liksom. Där har du svaret.

Speciellt klagas det över att I&I hamnar överallt på forumet istället, det beror som sagt på att man blivit striktare där. Förr satt alla missfoster och tömde sig i "möte med mångkulturen" och liknande men inte nu längre.
Senast redigerad av svartzippa 2018-04-22 kl. 03:14.
Citera
2018-04-22, 03:14
Medlem
Själv är jag en ung person (18-25) som läst på flashback sen jag var typ 14. I min umgängeskrets så anses flashback vara fyllt av nonsens, white trash och allmänt sunkigt/oseriöst. Ingen som besöker sidan dagligen trots mina rekommendationer om att här t.ex. är nyheter eller intressanta diskussioner i matematikdelen.

Tror helt enkelt att de blivit lärda (av t.ex. samhället/medias bild av flashback) att här bara finns idioter och allt handlar om integration och invandring eller mondo, gore och bizarre och därmed är det inget attraktivt att besöka.
Citera
2018-04-22, 03:15
Medlem
Flashback försämrades rejält när man tog bort sidan Heta ämnen. Dvs de ämnen som var mest populära för tillfället. På den tråden brann diskussionerna och svaren kom snabbt och var ofta ganska roliga. Man fick många goda skratt över både viktiga och oviktiga ämnen som diskuterades hett. Jag glömmer aldrig en tråd om en tolvårig tjej som hoppat upp på taket ovanför en dörr på en skola och sen inte kunde komma ned. Morsan hade ringt 112 för hon ville kolla på en såpa på tv och hade inte tid att hjälpa dottern. Osv. Osv. Sen hade mamman mage att gråta ut i kvällspressen dessutom. Jag skrattade så tårarna rann åt alla roliga kommentarer som strömmade in. 😂
Senast redigerad av karanan 2018-04-22 kl. 03:34.
Citera
2018-04-22, 03:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Thygfur
Själv är jag en ung person (18-25) som läst på flashback sen jag var typ 14. I min umgängeskrets så anses flashback vara fyllt av nonsens, white trash och allmänt sunkigt/oseriöst. Ingen som besöker sidan dagligen trots mina rekommendationer om att här t.ex. är nyheter eller intressanta diskussioner i matematikdelen.

Tror helt enkelt att de blivit lärda (av t.ex. samhället/medias bild av flashback) att här bara finns idioter och allt handlar om integration och invandring eller mondo, gore och bizarre och därmed är det inget attraktivt att besöka.

Är 22 år och har läst Flashback i evigheter också.
Sen jag var 13 tror jag.
Blev "introducerad" av gemensam internethistorik, haha.

Jag kan hålla med dig om att det finns mycket fördomar! Det är mer negativt än positivt att hänga på Flashback. Bara rasister, nazister här.

Flashback är min nyhetskälla, min underhållning när jag åker kollektivt eller ens är ute.
Jag ser något positivt med Flashback förutom det de flesta redan nämnt... Att invandringsfrågan hamnar i varenda tråd nästan. Även fast det är huuuur långsökt som helst.

Sjukt viktig edit: Flashback är min vän. Jag känner mig så mycket mindre ensam med Flashback. Har inga vänner men jag har er.
Citera
2018-04-22, 03:22
Avstängd
PK-befriads avatar
Håller med om att godtyckliga raderingar av inlägg gör att man ofta frågar sig om det är någon vits att posta något. Dock så finns inte många alternativ så man förblir här.

Önskar det fanns fler motparter att debattera mot här men det är nog för mycket begärt eftersom PK-folket har få argument som står sig i en hederlig diskussion. De vill tala till folket, inte med folket.

I kommentarsfälten på Youtube-videor brukar det vara ganska högt till tak. Många videoklipp censureras men kommentarsfälten har de inte tid att lusläsa.
Senast redigerad av PK-befriad 2018-04-22 kl. 03:24.
Citera
2018-04-22, 03:52
Medlem
enlevandemans avatar
Det är som så många redan nämnt, moderatorernas fel. Fått varningar för de mest löjligaste sakerna de senaste åren. Folk tröttnar. Det dödar många intressanta diskussioner. Beviset får man ju i denna tråd där moderatorerna lyser med sin frånvaro.
Citera
2018-04-22, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultrasmisk
Har nyligen kommit tillbaka till Flashback och jag förstår inte riktigt hur det har kunnat blivit så dött, lite läsare, väldigt lite svar och antalet sidvisningar har minskat.

Har det något med nya designen att göra ?
Har FBI raidat Flashback's anonymitet likt de gjorde med Darknet's Sigaint(anonym mail) ?
Sker diskussionen på något annat forum, kanske på Darknet ?

Läste i en annan tråd att det är mycket diskussion på en sida som kallas "Familjeliv" är det sant ? jag är inte medlem så jag har ingen aning om vad som diskuteras där.

Eller har folk slutat använda internet ?
Förklara någon, snälla.

Personligen tycker jag moderatorerna på denna sida delvis förstört känslan och friheten på flashback. Alldeles för många inlägg rensas, varningar kastas hit och dit för de bryter visst mot alla flashbacks regler. Tyckte det fanns en tid där vi var mer fria här, vi kände oss trygga i att få säga och tycka vad vi vill, så är det inte idag.
Citera
2018-04-22, 04:12
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PKsluddret
En form av censur som jag ser det, bra att de tog bort den funktionen
Ja, fast det är ju den enskilda användaren som står för censuren i så fall. Personligen så tycker jag dock att det inte är så jobbigt att skrolla förbi användare som man inte gillar.

Citat:
Ursprungligen postat av VarMansPost
Flashbacks storhet ligger nog mycket i att vara såsom det nu är, att utvecklas konservativt och återhållsamt, att forumet förändras med måtta.
Hela grejen är ju att det just är i forumformat och att man inte kan ångra det man har skrivit.

Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Värt att notera:

Inga mods har kommenterat tråden!
Det har jag visst det.

Citat:
admin5 gjorde en epic fail då h*n påpekade att en helt ny medlem inte RP:at några inlägg.
Ja? Om man klagar på modereringen men har skickat få eller inga RP:s så är man uppenbarligen inte intresserad av att hjälpa till att göra forumet så bra som möjligt. Det är historiskt sett ganska vanligt att folk har klagat på den slappa modereringen i Tråd X eller Forum Y utan att just ha RP:at. Vi kan ju heller inte sitta och förutsätta att vartenda nytt konto egentligen tillhör en gammal användare som minsann har RP:at röven av sig.

Citat:
Modsen är en grupp för inbördes beundran. Ryggdunkeriet är totalt.
Jag vet inte vilken gång i ordningen jag skriver detta men det blir inte mindre sant för att jag har upprepat mig: Hade vi kunnat visa upp hur diskussionerna faktiskt ser ut mellan oss i Outlaw så hade du aldrig sagt så.

Citat:
Se ex pajasen najas som papperskorgade en tråd som ifrågasatte varför en tråd med 70+ sidor (!) om Aviccis död med en länk till hur man klagar på en modåtgärd.
Ja? Vill man klaga på en åtgärd så finns det alltså en tågordning som man ska följa. Har man inte gjort det så åker ens tråd i Korgen med en hänvisning till tråden om hur man ska göra för att klaga på en åtgärd. Cause to effect.

Citat:
Hur FAN skulle TS veta vilken mod att PM:a!?
Ptja... Vad sägs om den moderatorn som Korgade tråden? Om det rör sig om en åtgärd modell raderat inlägg så går det bra att kontakta valfri moderator i den avdelning som det gäller. I värsta fall kan man PM:a vilken moderator som helst så kommer denna att peka dig till rätt person. Fullständigt logiskt faktiskt.

Citat:
Jo, det är modsen som FÖRSTÖR forumet!
Absolut. Det är bättre om alla får skriva exakt vad dom vill i vilken tråd som helst, inte sant?

Citat:
Har någon moderator NÅGONSIN blivit avstängd, eller ens varnad?
Avstängd vet jag inte, kanske. Varningar händer dock att vi får ibland.
Citat:
Den här tråden vill admins såväl som mods att den ska dö!
Den är väl lite lik nostalgitråden som redan finns men innehållet i sig har vi absolut inget emot. Vi har som sagt en som tar upp snarlika saker och den tråden är vid det här laget gammal nog att få ligga. Så vi har absolut inget emot att folk diskuterar det här ämnet. Vi uppskattar även all form av konstruktiv kritik.

Citat:
Edit,
Inlägget är sparat. Om någon mod raderar så omformulerar jag mig och postar igen, med tydlig påpekan om censur.
Om ditt inlägg raderas så är det inte för din kritik, den saken tar jag gift på alla dagar i veckan.

Citat:
Vänstern har nog en field day p.g.a. den här tråden.
Varför skulle dom ha det? Eller rättare sagt: Vad är det som gör detta till en field day-tråd när det finns betydligt mer politiskt laddade trådar.

Citat:
Jag gillar verkligen flashback men inse att ni kan gå samma öde tillmötes som Lunarstorm, Altavista, etc på kort tid. Extremt kort tid.
Du kan dra ditt strå till stacken och göra forumet till en bättre plats. Det gör du genom att själv vara den användare som du vill att andra ska vara.

Citat:
Ursprungligen postat av Seua
Flashback har blivit sämre som ni vet redan, dom har stängt drogshoppara som ett exempel pga av vad?
Drogshopstrådarna stängdes för att drogshopägarna inte kunde respektera våra regler och gav moderatorerna mer jobb än det är värt. Hade inte shopägarna varit såna nötter och spammat ut reklam och mer eller mindre falska gröningar så hade dom fått vara kvar.
Citera
2018-04-22, 04:15
Bannlyst
Flashbacks popularitet beror på att det är roligt att vara i underläge. Varför engagera sig när man redan är i överläge, det finns ingen som gör det. Att det sen har resulterat i massor av intressanta och roliga inlägg, förändrar inte detta grundläggande faktum.

Apples Steve Jobs började i ett garage och förändrade hela datorvärlden, men slutade som en kåt hummer som tog patent på människors privatliv. Elvis Presley, Facebook, Google, Microsoft, alla har gått samma väg.

Om tjugo år är ni trötta Sverigedemokrater, och Socialdemokraterna har startat ett liknande forum där förolämpningar, n-ordet och svordomar är utjatat, och något annat (vad vet jag inte) är icke-normen. Precis som modet går det i vågor.

Om det gör någon nytta i det långa loppet, tvivlar jag på.

EDIT: Förolämpningar kanske aldrig blir gammalt, så satsa på det. Det är en bra utgångspunkt att alla hatar varandra.
Senast redigerad av Eliwood 2018-04-22 kl. 04:39.
Citera
2018-04-22, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinger99
Bättre då med självmodererande forum (Reddit) där enbart mer flagranta regelbrott motiverar moderatorsåtgärder.
Det där stämmer inte alls. Modteamen på de svenska defaultsubbarna dödade exempelvis r/svenskpolitik och fortsätter campa på domänen eftersom de inte vill att "rasistisk" diskussion ska kunna föras där. Ungefär samma sak på r/sweden gjort av ungefär samma personer.

Problemet är i grund och botten att det alltid är on-topic att skriva om svartskallar om man är objektiv kring hur världen ser ut. Allt dåligt blir värre med dem och allt bra blir mindre bra. Och en mycket stor del av allt dåligt skulle inte skett över huvud taget utan dem.

Förstår att det blir utmattande att se konstant, men problemet är att världen i allmänhet och Sverige i synnerhet förstörs av negrer och araber, inte att folk skriker sig hesa om att det sker.
Citera
2018-04-22, 04:28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomodoFall
Förstår att det blir utmattande att se konstant, men problemet är att världen i allmänhet och Sverige i synnerhet förstörs av negrer och araber, inte att folk skriker sig hesa om att det sker.
Ja, visst är det så men det betyder inte att det är OnT att gapa om babbar och SD i en tråd om senaste Edgar Wright-rullen. Det du skrev, "Problemet är i grund och botten att det alltid är on-topic att skriva om svartskallar om man är objektiv kring hur världen ser ut." stämmer helt enkelt inte. Att skriva om "gapiga babbar på sitt [lokala köpcentrum] är inte OnT i en tråd om kockknivar, miso-soppa eller bästa budgetflyget till Spanien.

Däremot så är det ju många som är så insnöade på nånting att dom tror att exakt allt går och måste diskuteras ur just deras personliga vinkel. Och det är något som förstör forumet. Vad som förstör Världen eller ens Sverige är liksom inte relevant i den här tråden.

Ser du, ännu ett bevis på att det inte alltid är OnT att skriva om svartskallar. Oavsett om du ser objektivt till världen istället. Eller är det dom gapiga blattarna som förstår forumet också?
Citera
2018-04-22, 05:24
Medlem
Croissants avatar
Av någon anledning slutade jag gå in i underforum och kollar bara aktuella ämnen sedan något år tillbaka.

Det finns specifika anledningar för varför jag slutat kolla vissa underforum men nu går jag inte in i något längre. En generell anledning är att ignorerafunktionen togs bort.

En dellösning skulle kunna vara att komplettera aktuella ämnen med ”mina ämnen”, där jag visas både förvalda ämnen och förvalda taggar i samma format som aktuella ämnen. Jag kanske är för lat för att klicka mig genom kategorier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in