Jag tror helt klart på teorin om att folk blir gamla och dagens ungdomar hellre sitter på Instagram, Snapchat eller i privata chatter än hänger i uråldriga internetforum.
Sedan finns det ju vissa problem med forumet, det största problemet tycker jag är de senaste årens sossetrollkonton som bara verkar vara ute efter att sabotera diskussioner, och alla idioter som tar betet och förstör hela trådar med en massa bullshit.
Oavsett så fyller ju Flashback en viktig funktion, det finns få ställen där man kan diskutera så fritt och så brett. Reddit avskyr jag som pesten då röstningssystemet gör att populära åsikter syns mer, även om de är dumma och/eller felaktiga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Extraordinar
Har varit aktiv till och från på olika konton sedan 2005. Nya jäkla mobilappdesignen på desktopversionen har gjort sidan en enorm björntjänst. Det jag är mest trött på är hur det inte går att diskutera någonting utan att det ska börja gnällas om invandring och PK. Innan var problemet ett I&I fenomen men nu förpestar det hela forumet.
Det har låtit likadant i många år. Snart tröttnar svensken, snart vaknar svensken, snart kommer raskriget, snart och snart och snart. Ingenting händer. Svensken knyter näven i fickan och fortsätter spy ut sin galla på enda stället han kan göra det bekymmersfritt, anonymt på flashback.
Men det största problemet är att andra platformar tagit många användare från flashback. Det är väldigt populärt för svenskar att diskutera på diverse Facebook-grupper och antal svenska användare på Reddit har ökat markant de senaste åren.
Ingenting händer?
Åsiktskorridoren har ju luckrats upp väldigt mycket de senaste åren. Det man bara kunde prata om på Flashback för några år sedan kan man nu prata om ute i verkligheten. SD kommer göra rekordval, och två nya icke-PK partier, Medborgerlig Samling och Alternativ för Sverige kommer förmodligen få rätt många röster.
Vindarna vänder.
Flashback speglar ju den rådande internetkulturen. ALLT är politik nu.
Speciellt i svenska sammanhang är det väldigt mycket politik, just för att Sverige befinner sig i en speciell situation där det under många år funnits ett stort åsiktsförtryck som fört ner landet i skiten.
Kitteln har kokat över och det är därför varje kommentarsfält på internet är översvämmat av "SD2018" osv.