Resultat: Flashback - Bättre förr eller nu?
Förr
65,25%
2191 röster
Nu
13,19%
443 röster
Vet ej
21,56%
724 röster
2018-04-22, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
En våt svullen tillrättalagd filt av osund modereringskultur har sakta över tid förgiftat detta forum.
Det är så ägarna uppenbarligen önskar och vill ha det.

Varsågoda Flashback - Ni rör er allt närmare mot irrelevansens epicentrum. Ni har full kontroll över flödet och dess innehåll inte bara sett från perspektivet makronivå utan ned till minsta lilla mikronivå.

Flashback har idag blivit ett systemkontrollerande organ bland många andra organ. Det är trist, tråkigt. Men lika fullt verkligt.

______

Ja, tyvärr. I konkurrens med Facebook och Twitter har modereringen blivit hårdare men också mer godtycklig. Många klassiska fb-are har skrämts iväg medan nötterna är kvar. Samtidigt försöker Flashback etablera sig som en nyhetstjänst vilket fungerar dåligt när ”reportrarna” ledsnar och lämnar. Jag tycker forumet behövs men skulle förstå om man lägger ned snart.
Citera
2018-04-22, 02:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Empireofthesun
Flashback har blivit skit rent utsagt. Spelar ingen roll vad fan man diskuterar men det ska ändå bara pratas om invandrare och blaj hela tiden. Förstår att normalt folk inte som inte bara vill prata om "hur allt är blattarnas fel" drar.

Mycket saker var inte bättre för men flashback för 10 år sedan va ljusår från vad det är nu.

Mycket bra inlägg. Jag håller med helt.

Det är helt nedsmutsat med kraftigt offtopic inlägg i den stilen.

Överallt och konstant dygnet runt. Det har blivit en soptunna.

Och eftersom inget görs åt den saken så försvinner mer och mer användare. Det är inte värt att slösa tid av sitt liv att läsa om svartingar och SD2018 och liknande offtopic inlägg.

Jag kan bara se en anledning. Och det är att mod/ledningen gillar den typen av inlägg. Annars hade man gjort något åt saken.

Det städas bara bort. Sen börjar en ny dag. Med samma typ av inlägg, från samma användare.

Jag kan inte förstå varför man sparar på dom användarna.
Citera
2018-04-22, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Nä. Om jag läser mindre på FB, vilket tråden handlar om! Är du idiot? (sorry för frågetecknet då vi alla vet svaret!)
Prova att skriva en fråga utan frågetecken så ser det inte bra ut, rent ut sagt osvenskt, Men jag har förstått att du inte verkar helt svensk så inte konstigt att du vill censurera Flashback
Citera
2018-04-22, 02:20
Avstängd
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Old-Crow
Här tror jag du slår huvudet på spiken. Är övertygad om att en tydligare moderering skulle lösa en stor del av problemet. Att läsa en tråd med ett intressant ämne innebär numera att man får ägna 75% av lästiden åt att sålla bort en massa trams, nervärderande och vilda spekulationer som endast bidrar till förvirring och i längden irritation.

Visst, trams kan ibland vara kul och hjälpa till att liva upp stämningen men oftast rör det sig tyvärr om uppenbara osanningar som endast saboterar trådarna. Till slut tröttnar man. För jävla synd är det.
Moderatorerna är inte kvalificerade att avgöra vad som är sant och falskt åt oss andra. Det är bättre att de försöker hålla sig strikt objektiva. I en perfekt värld med perfekta människor så skulle sådana åsiktsdomare som du föreslår fungera men när man nu har ett land där majoriteten av befolkningen är mentalt förslavade av subversiva näsödlor så blir det vanskligt.
Senast redigerad av PK-befriad 2018-04-22 kl. 02:31.
Citera
2018-04-22, 02:28
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBlueShoes
Folk kanske börjar bli väldigt trötta på allt hat som florerar på Flashback. I know I am. Intressant att diskutera, men att läsa mängder av rasistiska, sexistiska och homofobiska kommentarer utan relevans för diskussionen blir ganska tröttsamt i längden. Personligen flytta jag till forum där folk kan föra diskussioner på ett bra sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Extraordinar
Har varit aktiv till och från på olika konton sedan 2005. Det jag är mest trött på är hur det inte går att diskutera någonting utan att det ska börja gnällas om invandring och PK. Innan var problemet ett I&I fenomen men nu förpestar det hela forumet.

Det har låtit likadant i många år. Snart tröttnar svensken, snart vaknar svensken, snart kommer raskriget, snart och snart och snart. Ingenting händer. Svensken knyter näven i fickan och fortsätter spy ut sin galla på enda stället han kan göra det bekymmersfritt, anonymt på flashback.

Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Jag tröttnade iaf efter att vi nådde Peak Idiot för något år sen; det går liksom inte längre att diskutera någonting utan att det kommer konspirationsteoretiker, MAGA-idioter, judehatare etc och postar nåt jävla nonsens. Har ingen lust att investera tid i att skrika på människor som bevisligen är dumma i huvudet; likaså att läsa deras ordsallad för att ta mig igenom en tråd om ett ämne jag kunde ha varit intresserad av.
Problemets kärna och anledningen till att de flesta i min bekantskapskrets slutat logga in. Ingen orkar längre.
Citera
2018-04-22, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Old-Crow
Problemets kärna och anledningen till att de flesta i min bekantskapskrets slutat logga in. Ingen orkar längre.
Du ser inte att det är ett samhällsproblem snarare än ett flashbackproblem? Sverige håller ju på att gå under
Citera
2018-04-22, 02:43
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultrasmisk
Har nyligen kommit tillbaka till Flashback och jag förstår inte riktigt hur det har kunnat blivit så dött, lite läsare, väldigt lite svar och antalet sidvisningar har minskat.

Har det något med nya designen att göra ?
Har FBI raidat Flashback's anonymitet likt de gjorde med Darknet's Sigaint(anonym mail) ?
Sker diskussionen på något annat forum, kanske på Darknet ?

Läste i en annan tråd att det är mycket diskussion på en sida som kallas "Familjeliv" är det sant ? jag är inte medlem så jag har ingen aning om vad som diskuteras där.

Eller har folk slutat använda internet ?
Förklara någon, snälla.

För att oavsett vad man diskuterar här så dyker det ALLTID upp några som ska koppla det till invandrare, muslimer eller flyktingar.

T.ex hur lagar man biff stroganoff? Då svarar alltid nån i stil med: lägg i bacon så inte muslimerna kommer, gör inbrott och äter din mat.

Väldigt tröttsamt och uttjatat.
Citera
2018-04-22, 02:53
Avstängd
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
För att oavsett vad man diskuterar här så dyker det ALLTID upp några som ska koppla det till invandrare, muslimer eller flyktingar.

T.ex hur lagar man biff stroganoff? Då svarar alltid nån i stil med: lägg i bacon så inte muslimerna kommer, gör inbrott och äter din mat.

Väldigt tröttsamt och uttjatat.
Är du inte nöjd med hur människor i allmänhet är så är det inte mycket att göra åt. Det är inte upp till moderatorer (eller kommunistkommissarier) att rätta till vår natur. Om Flashback gjordes till ännu ett safe space för värdegrundsknarkare så skulle folk lämna sidan i drivor.
Citera
2018-04-22, 02:54
Medlem
mendokses avatar
Jag tror helt klart på teorin om att folk blir gamla och dagens ungdomar hellre sitter på Instagram, Snapchat eller i privata chatter än hänger i uråldriga internetforum.
Sedan finns det ju vissa problem med forumet, det största problemet tycker jag är de senaste årens sossetrollkonton som bara verkar vara ute efter att sabotera diskussioner, och alla idioter som tar betet och förstör hela trådar med en massa bullshit.

Oavsett så fyller ju Flashback en viktig funktion, det finns få ställen där man kan diskutera så fritt och så brett. Reddit avskyr jag som pesten då röstningssystemet gör att populära åsikter syns mer, även om de är dumma och/eller felaktiga.

Citat:
Ursprungligen postat av Extraordinar
Har varit aktiv till och från på olika konton sedan 2005. Nya jäkla mobilappdesignen på desktopversionen har gjort sidan en enorm björntjänst. Det jag är mest trött på är hur det inte går att diskutera någonting utan att det ska börja gnällas om invandring och PK. Innan var problemet ett I&I fenomen men nu förpestar det hela forumet.

Det har låtit likadant i många år. Snart tröttnar svensken, snart vaknar svensken, snart kommer raskriget, snart och snart och snart. Ingenting händer. Svensken knyter näven i fickan och fortsätter spy ut sin galla på enda stället han kan göra det bekymmersfritt, anonymt på flashback.

Men det största problemet är att andra platformar tagit många användare från flashback. Det är väldigt populärt för svenskar att diskutera på diverse Facebook-grupper och antal svenska användare på Reddit har ökat markant de senaste åren.

Ingenting händer?
Åsiktskorridoren har ju luckrats upp väldigt mycket de senaste åren. Det man bara kunde prata om på Flashback för några år sedan kan man nu prata om ute i verkligheten. SD kommer göra rekordval, och två nya icke-PK partier, Medborgerlig Samling och Alternativ för Sverige kommer förmodligen få rätt många röster.
Vindarna vänder.

Flashback speglar ju den rådande internetkulturen. ALLT är politik nu.
Speciellt i svenska sammanhang är det väldigt mycket politik, just för att Sverige befinner sig i en speciell situation där det under många år funnits ett stort åsiktsförtryck som fört ner landet i skiten.
Kitteln har kokat över och det är därför varje kommentarsfält på internet är översvämmat av "SD2018" osv.
Citera
2018-04-22, 03:00
Medlem
Flashback har blivit sämre som ni vet redan, dom har stängt drogshoppara som ett exempel pga av vad?
Citera
2018-04-22, 03:05
Avslutad
Finns det någon bild på hur Flashback såg ut innan maj 2017?

Var med då, blev förvirrad men minns ej hur det såg ut sett ett antal inlägg om hur den nya (nuvarande) designen är ful.
Citera
2018-04-22, 03:06
Medlem
Mufffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Slutade engagera mig p.g.a moderatorerna. Det är verkligen helt efterbliva och dödar all intressant debatt genom att ständigt radera allt intressant för att de hittar någon obskyr regel inlägget inte följer till 100%
Samma här. Och inte bara vettiga inlägg, de letar anledningar till att radera trådar, även om de är högintressanta och aktiva. Den hårda modereringen och jargongen från mods får mig att tappa lusten till att posta.

Sen tycker jag att det var roligare att hänga på forumet när "Heta ämnen", föregångaren till "Aktuella ämnen", inte var så fokuserat på renodlade nyheter om våldtäkter, misshandelsfall och mord, utan innehöll mer lättsamma och skruvade trådar. Dessa hittar man nu om man skrollar ner en bit istället, vilket gör att forumets fokus handlar mer om att peka på alla hemskheter som invandringen (faktiskt) ställer till med. Jag blir mätt på att läsa om skiten och är därmed inte lika benägen att söka mig till forumet längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in