Resultat: Flashback - Bättre förr eller nu?
Förr
65,17%
2178 röster
Nu
13,20%
441 röster
Vet ej
21,63%
723 röster
2025-03-08, 18:27
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det du föreslår är en Redditifiering av Flashback där populära inlägg (ut med babbarna, Putin borde mördas, heja Åkesson) rankas upp och lyfts fram på bekostnad av välskrivna inlägg som betraktas som mindre populära då de ifrågasätter konsensus. Det är en extremt dålig idé som kommer att förvandla Flashback till en Redditkopia för boomergubbar som sitter i sina radhus och tycker lika.

Flashbacks styrka är och har alltid varit att även impopulära åsikter fått komma till tals och fått synas lika mycket som populära åsikter. Detta kommer ditt förslag helt att förändra och då försvinner även Flashbacks unika vinkel. Då kan man lika gärna sitta på Facebook och godhetssignalera.

Nej, att ge användarna val är inte en "Reddifiering".
I ditt inlägg löser du inte problemet som TS uppmärksammar, var konstruktiv och lös det.

Jag har inte skrivit något rörande om att dölja impopulära åsikter. Det vore givetvis högst problematiskt och gå helt på tvären med Flashbacks ideologi om öppenhet.
Citera
2025-03-08, 18:40
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Vad är det som hänt med flashback? Är det massa folk från reddit som hittat hit? Då tänker jag framför allt på trådar som behandlar kriget i Ukraina, Trump, Musk.

Jag är för en öppen debatt men varenda jävla inlägg de senaste 3 månaderna har varit "Hahahaha du är ett ryzzzztrolll!!", "musk vill göra Europa högerextremt och är nya Hitler!" Och liknande.

Är det dags för en REJÄL bann-våg? Nivån sänks ner och mer, det enda som händer med folk är polarisering och att man till slut (som jag funtar på) att helt enkelt skippar flashback helt och hållet.
Det som har hänt under de senaste tre månaderna beror inte på Flashback, utan är en konsekvens av att hela världsordningen som vi känner den har ställt på ända pga det olycksaliga utfallet i det amerikanska presidentvalet. En ordning som vi har haft iaf ända sedan det andra världskriget, med USA som en självklar ledare och garant för den demokratiska västvärlden, sviker nu allt mer, och lierar sig istället med diktaturer, ffa då med Putins Ryzzland. Pga USAs svek eller iaf opålitlighet börjar nu Europa rusta upp och t o m tala om och planera för en alldeles egen kärnvapenavskräckning. EU är redan större än USA befolkningsmässigt, och med en många gånger större ekonomi än Ryzzland, så när vi nu börjar rusta kommer vi snabbt bli en kraft att räkna med.

Det absolut konstigaste och VÄLDIGT oroväckande hade varit om diskussionerna på Flashback inte påverkades av så enorma händelser..
Citera
2025-03-08, 18:52
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Fast i 99% av fallen då det används så är det inga fake news, det är bara att någon inte gillar det som skrivs. Hade det verkligen varit fake news kunde det bemötts.

Exact. Jag är väldigt dårlig på källor, men har följt detta shit show från början, startskottet var covid 19, som låg i tråd med agendan för de nästa 10 år fram till 2030, där eliten ska ha implementerat sin dystopi. När saker och ting kom fram i kölvattnet på "vaccinet", drog igång Ukraine konflikten, och fokus blev flyttad från "vaccinet"till Ukraine. Jag har konstaterat att underhållningsbranschen har fokuserat mer och mer på HBTQ frågor, det har eskalerat i den grad, att det inte finns ett program längre, där det inte finns ett homo par eller en trans person. Blev dock förvånad över att serien 'Hotel Romantik' som gick på Svt, inte hade homos med denna säsong, men kommer väl så småningom. Hollywood har under de sista 20 år bara haft mer av agendan, den 'kokte groda', till att flest människor accepterar något som skulle vara helt abnormt för 20 år sedan. I början var det ju oskyldigt, som serien 'Sex & City', där var ju seriens bög par, och tjejerna gick på bög club, ingen fattade att det var en agenda som skulle forma våran sinne. Hollywood har ju genomgått samma förändring, till att det sporadiskt framstod enstaka homosexuella filmer där det var filmens tema, till att det nu är normalt i varje enda produktion i princip. Samma sak gäller climate change hysterin. Har följt BBC programmet 'Gardners World' från 2011, och har minutiöst noterat hur många gånger 'climate change' nämns. Från 2011 och fram till 2016, var det enstaka gånger, till från 2016 där det tog fart, och blev nämt frekvent. Det är programmering som händer, brainwash.
Citera
2025-03-08, 19:09
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En balansgång och svårt att radera off topic, trams, andra regelbrott och samtidigt inte radera on topic utan att citatkedjor hackas sönder.

Till övervägande del är det regelbrytarna som förstör trådar tycker jag.

Det kan se ut som trams inlägg och off topic, antigen för att man blir frustrerad och prövar skoja med folk. Jag har svårt för ren idioti och psykopater.
Citera
2025-03-08, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topnotchG
Håller helt med. Man skulle kunna ignorera dem, men när hela forumet svämmar över av samma ensidiga dynga blir det svårt. Det förstör debatten och gör Flashback nästan oläsligt ibland. En paus låter lockande synd bara att de som förstör aldrig tar en själva.

På tal om inget:

Har du sett den här?

(FB) Macron till hela Europa: Förbered er på krig med Ryssland, nu jävlar smäller det!

Jag vette fan på riktigt alltså, en del sitter bara och kräks och kräks ur sig totalt ovidkommande smörja.
Och det är samma som under Covid, det är liksom DOM som hittar på saker som aldrig kommer genomföras eller har någon som helst chans att genomföras.

Är det psykiska åkommor på riktigt?
Citera
2025-03-08, 19:25
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Rysstroll är det som idag har blivit ett begrepp generellt i samhället som indikerar på att det är någon som sprider den ryzzka propagandan. Alltså fake news. Lite som att de är levande bots fast efterblivna och allmänt ointelligenta.

Det är förmodligen både såna som är betalade av Putin och såna som är ointelligenta. När det gäller spridningen på svenska så tror jag att det är ganska få som är betalade av Putin. De flesta är fåntrattar som är ointelligenta eller omogna som tycker om att tramsa för att få den uppmärksamhet de annars inte får.

Men vi vet ju att det finns Sverigedemokrater (Alexander Fridback) med på ryzzens lönelista. Det blev ju en jättegrej. Men när det gäller SD så handlar det förmodligen om både betalning och ointelligents.

Jaha, så man är ointelligent för att man inte håller med dig och dina gelika. Ni kan få det som på Reddit i eran lilla ekokamre, bekräfta varandra i de rätta meningar. Vi som tycker annorlunda hittar andra kanaler. Flashback är gratis, vill du slippa mig och mina meningar om världens elände och bedrägeri, kan du ju föreslå att göra Flashback till en betal sida.
Citera
2025-03-08, 19:39
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Det stavas Ryssland. Din propaganda bitar inte på mig.

Det funkar inte att bara säga "det jag inte gillar är propaganda". Det är JUST DET som hela TS handlar om!
Citera
2025-03-08, 19:49
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Det funkar inte att bara säga "det jag inte gillar är propaganda". Det är JUST DET som hela TS handlar om!

Vi kan ju ta från en ända; Ryzzland, Putler, Prutte, mm. I annan kategori; svartskalle, musslor, svart smutsiga, mm. Till min egen kategori;: Ursula von Liar, Elensky mm.

Flashback är väldigt frispråkig, hur vill du ha det?
Citera
2025-03-08, 19:56
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Alltså, egentligen kan man ju bara ignorera dom man vet ändå kommer vara åt helvete, men forumet blir ju mer eller mindre oläsligt emellanåt.

Jag kan starkt rekommendera långa pauser härifrån, man mår avsevärt bättre av det.

Absolut, jag scrollar snabbt över folk som har kommit i mitt 'idiot fack', tänker inte lägga tid på att läsa deras ordbajs i spaltmeter.
Citera
2025-03-08, 20:30
Medlem
zurfarns avatar
Jag, boomer och allt det andra, dock inte radhus längre, sedan längre villa i ett ganska vitt område, sitter och kollar på reg.datum på flera av personerna i denna tråd.

Hur vet man hur det var "förr" om man som exempel reggade sig 2023?. Eller för den delen 2020 eller 2017.

Härregud.
Citera
2025-03-08, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Jag, boomer och allt det andra, dock inte radhus längre, sedan längre villa i ett ganska vitt område, sitter och kollar på reg.datum på flera av personerna i denna tråd.

Hur vet man hur det var "förr" om man som exempel reggade sig 2023?. Eller för den delen 2020 eller 2017.

Härregud.
Minst halva Flashback är bannade och har startat nya konton.
Citera
2025-03-08, 21:46
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Minst halva Flashback är bannade och har startat nya konton.

Jo, jag vet. Finns några få överlevande med nya nick. Men många har klivit av också. Väldigt många.

Men de få gamla med nya nick får gärna höra av sig till mig. Var lite aktiv när det begav sig och forumet var kul och vi (några) möttes IRL och hade fester.

Själv har jag aldrig blivit bannad. Låg kanske på gränsen nån gång. Men still alive an´kickin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in