• 1
  • 2
2007-01-29, 23:40
Medlem
vinbras avatar
Blev överraskad när jag läste en tråd i filmforumet om att Håkan Serner tog livet av sig. Jag hade alltid gått och trott att han dog av någon sjukdom.

Är det någon som vet mer om honom, och som kanske kan ge någon ledtråd till att denne underbare skådespelare inte orkade leva längre?
Citera
2007-01-30, 00:52
Medlem
vinbras avatar
I väntan på svar letade jag runt lite och hittade ett intressant inlägg i ett annat forum, där ämnet var tv-serien Den vita stenen (oklar sanningshalt):

Min lärare på Låg stadiet, var gift med Han Håkan Serner. ( Skomakaren) Som hängde sig ( Tog livet av sig efter serien)

Min Lärares dotter var också med ( Hon spelade den elaka tjejen( Britta, tror jag) Kom i håg att hon tog med sig sin dotter till skolan en gång och skulle visa att hon inte var så elak. ( Hon är också död nu)

Min lärare är också död. Hon och hennes dotter och hennes dotters man och barn... dog i en billolycka för några år sedan. Det var min Lärare som körde, tror hon somnade vid ratten ( Vet inte vad som hände) Dom körde rakt in i en last bil ( Alla dog) Detta stod i tidningen.

http://s7.invisionfree.com/SalemPlac...showtopic=2733
Citera
2007-01-30, 14:03
Medlem
Fula Gubbens avatar
Kvalificerad tråd... Håkan Serner är en hjälte efter sin roll som "Rönn" i Mannen På Taket... synd att han tog sin mats ur skolan.

- F.G
Citera
2007-01-30, 14:11
Medlem
HS begick självmord medelst hängning i februari 1984 enligt. imdb.com
Citera
2007-02-01, 19:24
Medlem
SthlmRudeboys avatar
Håkan Serner mådde dåligt stora delar av sitt vuxna liv. Som vibra säger finns ytterligare tragedier i familjen då hans änka, dotter, svärson och deras två barn alla omkom i en bilolycka. Det var änkan som körde, tror inte hon somnade utan drabbades av ett sjukdomstillstånd och tuppade av frontade med en lastbil. Bland det mest tragiska någon i min närhet drabbats av.
Citera
2007-02-01, 19:34
Medlem
Svar/ förklaring?

"Titta på hans [Serners] tunga ögonlock, på hans naturdystra uppsyn, på hans allmänna utstrålning av sinnesfrånvaro".
---
"På något sätt var det alltid honom själv man såg i de många skiftande roller han gjorde, burleska och tragiska, på film, teve och teater. Det fanns en tyngd, en sorgsenhet i hans blick som gick som ett stråk genom allt han gjorde på scenen.
---
"Ty de många särpräglade karaktärer som han gestaltade - utslagna alkoholister, sadistiska tyranner eller instängda Beckettfigurer - hade alltid en människas ögon. Litet tunga, litet sorgsna".

http://runeberg.org/authors/sernehak.html

Det låg nog i hans väsen.
Citera
2009-03-24, 18:28
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Såg precis ett barnprogram med sonen inspelat 1984 där Håkan Serner var uppläsare. Kommer själv ihåg när jag var liten och såg "Det susar i Säven" på TV med Håkan Serner som uppläsare. En fantastisk upplevelse.

Vila i frid Håkan!
Citera
2009-03-24, 18:47
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GAMLE SVARTEN
Såg precis ett barnprogram med sonen inspelat 1984 där Håkan Serner var uppläsare. Kommer själv ihåg när jag var liten och såg "Det susar i Säven" på TV med Håkan Serner som uppläsare. En fantastisk upplevelse.

Vila i frid Håkan!

Lustigt sammanträffande. Såg att något hysteriskt Disney-dampigt Nalle Puh gick på tv nyss, kom att tänka på original-Puh mer Håkan Serner som uppläsare?
Jag kräver att detta visas igen!
Citera
2009-03-24, 20:05
Medlem
kappuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Blev överraskad när jag läste en tråd i filmforumet om att Håkan Serner tog livet av sig. Jag hade alltid gått och trott att han dog av någon sjukdom.

Är det någon som vet mer om honom, och som kanske kan ge någon ledtråd till att denne underbare skådespelare inte orkade leva längre?

Han hade ett underbart sätt att fälla repliker på ett lite vemodigt sätt. Och glöm inte hans insats som vätten i Trolltider!
Citera
2009-03-24, 20:17
Medlem
Svidmyras avatar
Jag hade inte ens en aning om att Håkan Serner var död. Och så får man veta har han varit död i 25 år!

Han var ju bra i allt han gjorde på scen och film. Undrar om han inte var precis lika luguber som Rönn i verkligheten också...
Citera
2009-03-24, 23:18
Medlem
Slummers avatar
Många av dom bästa dör för tidigt, hoppas han hittat det han sökt.
Citera
2009-03-25, 02:35
Bannlyst
Har inte tänkt på honom på länge men visste faktiskt inte att han tog självmord. Trodde det var en naturlig död.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in