Citat:
Ursprungligen postat av Shrimpen
Serner: Centralbadet....Bastu...kanske massage?
Så var det ja. Mindes fel. "Jag kan inte ljuga för dig. Massage."
Citat:
Har ni tänkt på att varken Serner eller C-G Lindstedt (som spelade Beck) inte ens tenderar att dra på smilbanden en enda gång under hela filmen. Det är nästan lite absurt hur gravallvarliga de båda är filmen igenom.
Alltså, om man har läst boken blir ju deras gravallvarliga skådespel väldigt roligt. Det framgår inte riktigt bra i filmen, men när historien börjar sent på natten har Rönn redan jobbat i 18 timmar, och historien utspelas fram till dagen efter, på hans andra vakna dygn. Med det i åtanke blir hela hans väsen extremt roligt att titta på. Varje blick, varje suck, varje trött kommentar. När han sätter sig ner, när Beck ber honom hämta kaffe, när Beck åker och badar, när Beck ber honom vara uppe lite till eftersom det finns en chans att få fast mördaren. Dom måste ha haft jävligt kul när dom gjorde det där. Och bara extremt begåvade skådespelare kan komma undan med den typen av skådespeleri utan att bli långtråkiga eller banala.
Citat:
Undrar vad som fick Serner att ta sig av daga?
Jaa, du. Jag visste inte ens att han tagit livet av sig, förrän jag läste den här tråden. Jag kom ihåg när han dog, däremot, i början på 80-talet. Jag hade honom på en barnskiva där han läste upp sagor, dock inte Nalle Puh. Med hans personlighet i åtanke så är väl en mano-depressiv läggning vara närmast att tänka på.