Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-01-29, 01:02
  #1
Medlem
Ska börja träna på gym nu i veckan och undrar vad jag göra för att få maximala resultat med tiden, inte skada mig osv. Är ganska dåligt insatt och behöver nog lite tips.

Kan väl börja med att jag är ca 180-181 cm lång och väger omkring 62 kg, dvs underviktig. Har suttit väldigt stilla och haft dålig kost på tok för lång tid.

Vad finns det för bra kosttillskott? Länkar gärna till produkter.

Vad är bäst att dricka under träning? Vatten, sportdryck?

Hade tänkt träna 3 eller 4 dagar i veckan. Hur mjukt ska jag börja, för att inte skada mig osv? Jag är som sagt ganska klen i dagsläget. Man ska bara träna en muskelgrupp för varje pass va?

Och så vad jag ska tänka på rent allmänt för att få några bra resultat...
Kost, alkoholvanor, dygnsrytm osv osv osv.

Kanske lite många frågor på en gång
Citera
2007-01-29, 01:19
  #2
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amarthsul
Ska börja träna på gym nu i veckan och undrar vad jag göra för att få maximala resultat med tiden, inte skada mig osv. Är ganska dåligt insatt och behöver nog lite tips.

Kan väl börja med att jag är ca 180-181 cm lång och väger omkring 62 kg, dvs underviktig. Har suttit väldigt stilla och haft dålig kost på tok för lång tid.

Vad finns det för bra kosttillskott? Länkar gärna till produkter.

Vad är bäst att dricka under träning? Vatten, sportdryck?

Hade tänkt träna 3 eller 4 dagar i veckan. Hur mjukt ska jag börja, för att inte skada mig osv? Jag är som sagt ganska klen i dagsläget. Man ska bara träna en muskelgrupp för varje pass va?

Och så vad jag ska tänka på rent allmänt för att få några bra resultat...
Kost, alkoholvanor, dygnsrytm osv osv osv.

Kanske lite många frågor på en gång

Kör helkroppspass en månad eller så, så att du får in tekniken ordentligt för alla övningar innnan du börjar köra riktigt tungt. Kosten är grymt viktig (viktigare än själva träningen om du frågar mig), ät mycket bra mat. Kosttillskott kan du skaffa senare om du tror att det skulle behövas.

3-4 gånger i veckan kanske är lite mycket i början, kör 2 gånger i veckan till att börja med så du får in vanan och inte blir av med motivationen direkt. Ät massor, massor med mat och träna rätt så kommer du få fina resultat, det är jag helt övertygad om! Har själv tränat i ca. 4 månader nu och lyckats lägga på mig 4-5kg, 50/50 muskler/fett skulle jag tippa

Det mesta du behöver veta finns redan att läsa i stickys, lycka till med träningen!
Citera
2007-01-29, 06:36
  #3
Avstängd
Coreblasts avatar
Kör 3 pass i veckan och 1 pass i veckan bara till teknik.
Citera
2007-01-29, 08:57
  #4
Medlem
Då passar jag på och lånar denna tråd lite granna.
Hur är det man ska träna för att försöka uppnå maximal massa?
Jag vill med andra ord försöka bli så biffig som möjligt på kort tid.
Ska man köra många set och samtidigt korta ner på repsen?

Ge mig tips

/erty.
Citera
2007-01-29, 10:48
  #5
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erty
Då passar jag på och lånar denna tråd lite granna.
Hur är det man ska träna för att försöka uppnå maximal massa?
Jag vill med andra ord försöka bli så biffig som möjligt på kort tid.
Ska man köra många set och samtidigt korta ner på repsen?

Ge mig tips

/erty.

MEN LÄS STICKIES FÖR FAUAUAUAUAUAUAAAAAN!!!!
Citera
2007-01-29, 10:55
  #6
Medlem
Axons avatar
  1. Läs sticky
  2. Träna styrketräning 3gr i veckan
  3. Gå / spring för att bibehålla optimal fettförbränning
  4. Ät bra mat och drick mycket vatten
  5. Undvik alkohol

Och NEJ du behöver inga kosttillskott, du klarar dig alldeles utmärkt med vanlig kost.
Citera
2007-01-29, 11:07
  #7
Medlem
puberts avatar
Kosttillskott behöver du inte tänka på, dom kommer inte ge dej ett piss mer resultat än vanlig mat.

Under träning är det vatten som gäller. Tänk dock på att äta rejält innan och efter träning. någon/några timmar innan kan det vara bra att käka ett rejält lass kolhydrater, och sen behöver du kolhydrater och protein direkt efter.

Det enda du behöver tänk på i början är att ha bra teknik. Be någon gå igenom övningarna för dej, och tänk på tekniken. Sen ger du järnet. Visst behöver man vänja leder och ligament vid tung belastning, men det tar oftast ett tag innan man lär sig att verkligen ta ut musklerna och ge allt så jag tror knappast att det är någon fara.

Och nej, man SKA inte träna en muskel varje pass. Det finns inget som heter SKA i träningsvärlden, det är ett förbjudet ord. Du ska köra det du trivs med och som känns bäst. Du kan köra antingen split, helkroppspass eller halvkroppspass. Finns exempel om du söker.

Andra tips är att sova 8-9 timmar per dygn, dricka måttligt med alkohol, äta bra mat (mycket fullkorn och kött/fisk/fågel), och framförallt: Ät ordentligt! Om du gör som andra och håller igen med maten bara för att du är rädd att bli fet kommer du ALDRIG att få några muskler, med muskler kommer fett punkt slut. Fettet kan man skala bort längre fram.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback