2010-02-05, 19:03
Medlem
GataJs avatar
Posta här: https://www.flashback.org/t436598p343
Citera
2010-02-05, 19:05
Medlem
använd bannerbomb (google)
Citera
2010-02-05, 19:22
Medlem
Not_mes avatar
Väldigt dum fråga, men svaret verkar vara lite ambivalent i olika forum på nätet. Mitt wii är chippat lödfritt med D2Pro, och jag är hemskt sugen på att köpa Super Mario Wii. Dock inte hemma då det är så förbannat dyrt, men tänkte köpa med mig ett spel från USA när jag ändå är här. Kommer det att funka? Jag vet att jag inte ska uppdatera mitt wii med skivan självklart.
Citera
2010-02-05, 19:58
Medlem
Chickfactors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Väldigt dum fråga, men svaret verkar vara lite ambivalent i olika forum på nätet. Mitt wii är chippat lödfritt med D2Pro, och jag är hemskt sugen på att köpa Super Mario Wii. Dock inte hemma då det är så förbannat dyrt, men tänkte köpa med mig ett spel från USA när jag ändå är här. Kommer det att funka? Jag vet att jag inte ska uppdatera mitt wii med skivan självklart.
beror på om du har uppdaterat till 4.2 (då kan man inte köra ntsc), sen skulle jag ändå inte råda dig till det.

att välja att uppdatera från skiva betyder såvitt jag förstår att välja att öppna spelet bara.
Citera
2010-02-05, 20:29
Medlem
Chickfactors avatar
ifall du är väldigt rädd för att bricka ditt wii kan du annars fixa wode eller sundriver.
Citera
2010-02-05, 21:05
Medlem
korps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent Killer
Då ska du softmodda ditt wii du behöver usb minne eller usb hårdisk och ett sd minnes kort.

http://www.digital-kaos.co.uk/forums...w-guide-67927/

där en en guide hur man gör om du har version 4.2e men du får tänka på att om du gör fel så kan du förstöra ditt wii.

finns för övrigt en hel tråd om detta sök nästa gång.

Vad menar du med "förstöra" ska man inte skapa en kopia av Wii software för att kunna återställa om man lyckas bricka den? Men HackMii, som man lägger i det i samband med Bannerbomb v2.
Citera
2010-02-05, 22:43
Medlem
Chickfactors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korp
Vad menar du med "förstöra" ska man inte skapa en kopia av Wii software för att kunna återställa om man lyckas bricka den? Men HackMii, som man lägger i det i samband med Bannerbomb v2.
alla brickar går väl inte att fixa?
Citera
2010-02-06, 12:02
Medlem
korps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chickfactor
alla brickar går väl inte att fixa?

Jag vet inte, men en soft brick borde ju kunnas återställas om man har en "kopia" som man kan återställa med och som man kan göra via den. Det är väl iaf principen.

http://bootmii.org/
Citera
2010-02-06, 16:01
Medlem
onlajns avatar
Kan man starta Wads och Gamecube spel direkt från USBLoader ? Eller måste man installera wads med wadmanager och bränna gamegube spel på skivor?
Citera
2010-02-06, 16:09
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chickfactor
beror på om du har uppdaterat till 4.2 (då kan man inte köra ntsc), sen skulle jag ändå inte råda dig till det.

att välja att uppdatera från skiva betyder såvitt jag förstår att välja att öppna spelet bara.

Attans... Jo, det är uppdaterat tyvärr!

Jaja, det var ju en idé iaf...
Citera
2010-02-06, 16:36
Medlem
Garnaals avatar
Hej!

Jag har nyligen softmoddat mitt Wii enligt denna guide: http://www.wiihacks.com/recommended-...d-any-wii.html

Står dock ingenting i guiden om hur jag får spel att fungera. Jag har testat att helt sonika bränna ut NSMB på en skiva men den känns inte igen av konsolen.

Guiden angav att jag var tvungen att ha konsolen kopplad till Internet men det hade jag ej möjlighet till.

TL;DR: Hur spelar jag spel på ett softmoddat Wii?
Senast redigerad av Garnaal 2010-02-06 kl. 16:51.
Citera
2010-02-06, 18:04
Medlem
Chickfactors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Attans... Jo, det är uppdaterat tyvärr!

Jaja, det var ju en idé iaf...
ifall du vill och har lite skills kan du softmodda apparaten och ladda ner en "säkerhetskopia" gratis.

70-80% av de i den här tråden verkar ju ha gjort det så borde ju gå att få hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in