2009-06-08, 17:56
Medlem
VemVetVems avatar
Det är bara vissa grjer jag inte förstår, vad är IOS och truchabuggen eller scrubbade spel? Och vad är brick?
Citera
2009-06-08, 21:31
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmiSalami
ok. så du menar att jag inte ens behöver HBC för att köra Super Mario Bros?
Ska in på wiibrew.org o leta guider då!
Du kan alltid köpa Super Mario Bros via VC, så nej du behöver inte HBC. HBC är endast för att underlätta & samla alla homebrew-program som finns ute till Wii (vad jag förstått). Du kan ha en emulator som ett fristående Wii-"fönster" i huvudmenyn (om jag inte är helt borta haha). Enklast om du vill lira SMB utan en emulator/HBC så är det att ladda ner VC-filen till det spelet & installera det med WadManager/WadInstaller. Sök runt på google hur du installerar wad-filer.

Citat:
Hittar inte tråden om invites?? Skulle apgärna vilja kunna tanka därifrån..
Någon som kan länka tråden????
&
Citat:
Ursprungligen postat av GerdaVårdlös
Skall göras. Såg något om blackcats fast den kanske inte finns kvar längre.

Btw, någon som har tankat diabolik? Verkar rätt kul när man kollar trailers men jag hittar knappt någon info och inga rescensioner.

EDIT: Invite-tråden var ju låst Så om någon har en invite till ntorrents eller ev. blackcats så får ni gärna slänga ett pm
Här är "inviteforumet".
https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=282
BlackCats blev lite mer underground för ett tag sedan, lite svårt att hitta dit kanske.
Citera
2009-06-08, 23:20
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben

För mig funkar det också perfekt. Använder senaste versionen av FCE Ultra GX (har stöd för 4 player, super scope & liknande).
http://wiibrew.org/wiki/FCE_Ultra_GX

Okej, för mig funkar varken Zelda 2 eller Super Mario Bros 1 helt tillfredställande.
Har ni gjort några speciella inställningar för emulatorn tro?
Kör givetvis senaste versionen jag med
Citera
2009-06-09, 00:23
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Okej, för mig funkar varken Zelda 2 eller Super Mario Bros 1 helt tillfredställande.
Har ni gjort några speciella inställningar för emulatorn tro?
Kör givetvis senaste versionen jag med
Du kan prova att ändra video-inställningarna i emulatorn & se vilket som passar dig bäst. Själv kör jag min favoriter från den eran som VC-spel & använder emulatorn endast till spel jag inte spelat tidigare (då funkar den givetvis perfekt). Vad är det för fel du får egentligen?
Citera
2009-06-09, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Här är "inviteforumet".
https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=282
Jag har tydligen inte behörighet dit..

Men angånde vc/wiiware. Jag läste att om man tankar t.ex. paper mario, som jag funderade på eftersom emulatorn på datorn inte funkade så bra, och installerar med wad-manager så finns det risk att nintendo brickar ditt wii.
Ligger det något i de något i det?
Citera
2009-06-09, 07:26
Medlem
Ok. HUr fixar man då en invite från Ntorrents??
Vill vara först i kö när Virtua Tennis kommer om några dagar

Nu har jag iaf installerat HBC o de verkar funka bra.

Hur stor är risken nu att man blir "brickad" av Nintendo? O vad händer om du blir "brickad"??
Senast redigerad av AmiSalami 2009-06-09 kl. 08:19.
Citera
2009-06-09, 09:40
Medlem
qazqas avatar
De två första som pmar mig får invites till ntorrents. Lägg gärna till er ratio om ni är med på någon annan tracker.
Citera
2009-06-09, 12:39
Medlem
Försöker få USB-loader att fungera men väl därinne så hittar den aldrig spelen jag har lagt in. Har formaterat och fört över några spel med WBFS Manager.

Tror ni att den kan bero på den externa usb-hårddisken jag använder mig utav kanske? Den heter HP Personal Media Drive 3000: http://www.amentio.se/PartDetail.aspx?q=p:1174977"
Citera
2009-06-09, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manual
Försöker få USB-loader att fungera men väl därinne så hittar den aldrig spelen jag har lagt in. Har formaterat och fört över några spel med WBFS Manager.

Tror ni att den kan bero på den externa usb-hårddisken jag använder mig utav kanske? Den heter HP Personal Media Drive 3000: http://www.amentio.se/PartDetail.aspx?q=p:1174977"

Hittar USB-loader hårddisken?
Vad står det när du startar USB-loader?
Citera
2009-06-09, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilMe
Hittar USB-loader hårddisken?
Vad står det när du startar USB-loader?

USB-loadern hittar min hårddisk. Allting ser ut att fungera förutom att listan där spelen ska finnas är helt tom. Jag har lagt in spelen rätt men de finns ändå inte där!

Har testat både; "The_House_of_the_Dead_Overkill_PAL_WII-iCON" och "Guitar Hero Metallica PAL Wii-LoCAL", men utan resultat!

Såhär gör jag;
Jag formaterar den externa USB-hårddisken med WBFS-manager, sedan så loadar jag den. Jag lägger in .ISO-filerna genom Browse... och för över dom med Add to Drive. Det bör vara allt man behöver göra! Eller?
Citera
2009-06-09, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manual
USB-loadern hittar min hårddisk. Allting ser ut att fungera förutom att listan där spelen ska finnas är helt tom. Jag har lagt in spelen rätt men de finns ändå inte där!

Har testat både; "The_House_of_the_Dead_Overkill_PAL_WII-iCON" och "Guitar Hero Metallica PAL Wii-LoCAL", men utan resultat!

Såhär gör jag;
Jag formaterar den externa USB-hårddisken med WBFS-manager, sedan så loadar jag den. Jag lägger in .ISO-filerna genom Browse... och för över dom med Add to Drive. Det bör vara allt man behöver göra! Eller?

Jag gissar på att du har valt usb och inte sdkortet i början.

Men om du har de så testa att formatera med USB-loader och lägg in sedan in ett spel från skiva med hjälp av wiiet.
Då ska de funka om inte så vet jag inte vad som kan vara fel
Citera
2009-06-09, 18:43
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GerdaVårdlös
Jag har tydligen inte behörighet dit..

Men angånde vc/wiiware. Jag läste att om man tankar t.ex. paper mario, som jag funderade på eftersom emulatorn på datorn inte funkade så bra, och installerar med wad-manager så finns det risk att nintendo brickar ditt wii.
Ligger det något i de något i det?
Tror du måste ha 100 inlägg+½ års medlemskap för att komma in dit. Risken finns att Nintendo kan förstöra ditt Wii (på samma sätt som Microsoft har gjort med 360), men det är en nästan obefintlig risk. En större risk är om man installerar uppdateringar från en annan region som brickar Wiit.

Citat:
Ok. HUr fixar man då en invite från Ntorrents??
Vill vara först i kö när Virtua Tennis kommer om några dagar

Nu har jag iaf installerat HBC o de verkar funka bra.

Hur stor är risken nu att man blir "brickad" av Nintendo? O vad händer om du blir "brickad"??

När din konsol blir brickad så funkar konsolen inte längre. Man kan göra en NAND-backup med SoftMii i dagsläget så att man iallafall har något som kan reseta systemet om man brickar det. Risken är störst om du installerar uppdateringar från andra regioner (exempelvis NTSC-U (amerikanska spel)) på din PAL-konsol. Brickblocker används för att få bort uppdateringar från spelen innan man bränner dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in