2008-12-27, 22:07
Medlem
Chippning

Citat:
Ursprungligen postat av gonimbe
Tack för tipset, men det känns som att lödning inte är ett alternativ för mig eftersom jag fick kämpa rätt hårt för att kunna köpa loss detta till min son. Trist om något händer så att garantin går åt helvete. Men jag ska ändå kolla upp möjligheterna..
än en gång.. Tack !

Hej

Det går att återställa en chippad Wii till original även då chippet är fast lött.
Wiikey2 är idag det bästa chippet som fungerar mycket bra, det går att löda eller sättas fast med clipon om man så önskar. Lödning är att föredra.

Mvh ElektronikBiten.se
Stefan
Citera
2008-12-27, 22:18
Medlem
Undrar lite mer om hur det fungerar med Gamecube-spel osv. Var inne på Kompabilitetslistan och har laddat ned GCMUtility, undrar nu hur det är med regionslås. Kan jag blanda spel med olika regionskoder på samma DVD, kan jag överhuvudtaget spela t.ex US-spel på min (PAL-)konsol?
Citera
2008-12-27, 22:38
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axelaxel
Undrar lite mer om hur det fungerar med Gamecube-spel osv. Var inne på Kompabilitetslistan och har laddat ned GCMUtility, undrar nu hur det är med regionslås. Kan jag blanda spel med olika regionskoder på samma DVD, kan jag överhuvudtaget spela t.ex US-spel på min (PAL-)konsol?
Det går att blanda NTSC/PAL på samma skiva. Kompabilitetslistan gällde vilka spel (NTSC/PAL) som funkar på PAL-konsoler, dock så är listan långt ifrån komplett (t.ex. så finns inte Skies of Arcadia med på den). NTSC-spel funkar & du ser på listan vilka som funkar, kan även hända att NTSC-spel som inte är med på listan funkar, har gjort det för mig med något mer okänt spel.
Citera
2008-12-27, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Det går att blanda NTSC/PAL på samma skiva. Kompabilitetslistan gällde vilka spel (NTSC/PAL) som funkar på PAL-konsoler, dock så är listan långt ifrån komplett (t.ex. så finns inte Skies of Arcadia med på den). NTSC-spel funkar & du ser på listan vilka som funkar, kan även hända att NTSC-spel som inte är med på listan funkar, har gjort det för mig med något mer okänt spel.

Ja då förstår jag! Tack så hemskt mycket. En sista fråga; när det står 'Must select NTSC in GCOS' eller liknande, vad menas då? Vad är GCOS?
Citera
2008-12-27, 22:48
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axelaxel
Ja då förstår jag! Tack så hemskt mycket. En sista fråga; när det står 'Must select NTSC in GCOS' eller liknande, vad menas då? Vad är GCOS?
GCOS är linux som sätts in på skivan om du skapar en multiboot skiva. Då kommer en lista med spelen helt enkelt upp, du väljer spelet & därefter videoinställningarna (PAL, NTSC, Auto Detect osv).

GCOS sätts in automatiskt när du skapar en multiboot-skiva med GCMUtility.
Citera
2008-12-28, 05:46
Medlem
aphexxs avatar
Hur bra fungerar softmod idag om man jämför med chip? Går det att köra backupversioner av GameCube-spel med softmod?

Kan jag köpa en ny Wii idag och vara säker på att jag kan softmodda den?

Är allt man behöver ett Twilight Princess (Wii-version) och ett SD-kort?

Sen använder man TP hacket, fixar Homebrew Channel, och installerar Backup Launcher?

Är det nått mer man ska tänka på?
Citera
2008-12-28, 12:35
Medlem
Jotuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aphexx
Hur bra fungerar softmod idag om man jämför med chip? Går det att köra backupversioner av GameCube-spel med softmod?

Kan jag köpa en ny Wii idag och vara säker på att jag kan softmodda den?

Är allt man behöver ett Twilight Princess (Wii-version) och ett SD-kort?

Sen använder man TP hacket, fixar Homebrew Channel, och installerar Backup Launcher?

Är det nått mer man ska tänka på?

Citat:
Ursprungligen postat av gonimbe
Hur funkar detta ?

http://www.disqworld.net/forums/soft...g-t327401.html
Senast redigerad av Jotun 2008-12-28 kl. 12:37.
Citera
2008-12-28, 15:02
Medlem
Bränna Gc spel

Har ett Wii med wiikye2 i sig och har fått vanliga wii spel att fungera. Men GC spel fås inte igång alls. Om man sätter i spelet så får man fram Gamecube loggan, men spelet går inte igång. Samma sak har upplevts med några Wii spel också dvs bilden syns men spelet går inte igång.
Vad kan vara felet?
Har bränt på vanliga Traxdata R+ skivor.
Citera
2008-12-28, 15:45
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wickz
Har ett Wii med wiikye2 i sig och har fått vanliga wii spel att fungera. Men GC spel fås inte igång alls. Om man sätter i spelet så får man fram Gamecube loggan, men spelet går inte igång. Samma sak har upplevts med några Wii spel också dvs bilden syns men spelet går inte igång.
Vad kan vara felet?
Är det NTSC eller PAL-spel som inte fungerat? För övrigt kan du prova med att bränna i 4x på en DVD-R & se om det fungerar bättre.
Citera
2008-12-28, 22:45
Medlem
Då man bränner gamecube spel, är det bara å bränna dom på samma sätt som ett vanligt Wii spel? Man måst int ha dvärgskivorna där?
Citera
2008-12-28, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wickz
Vad kan vara felet?

Använd Verbatim -R för att vara på säkra sidan. Du får inga felmeddelanden alls?

Citat:
Ursprungligen postat av Zippe123
Då man bränner gamecube spel, är det bara å bränna dom på samma sätt som ett vanligt Wii spel? Man måst int ha dvärgskivorna där?

Går utmärkt att använda vanliga skivor, dock gäller Verbatim -R som bästa val här också. Men det går bra att pröva med vilket märke som helst det kan fungera bra det också.
Citera
2008-12-28, 23:10
Medlem
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här