2008-12-28, 23:13
Medlem
Har köpt en begagnat Wii som är chippat, brända spel, fungerade bra nån vecka. Sen kom det upp ett felmeddelande "Error cannot read disc please refer to the Wii manual" och "Eject disc and turn off.."

till en början så kunde jag spela mellan 10-40 min innan meddelandet kom upp, men det dröjde inte länge förs än det inte gick att ens starta spelen. Nu kommer det upp error så fort jag sätter in skivan.

Så jag köpte ett Orginal spel, för att se om det funkar, kunde köra 3-5 min. Sen kom meddelandet upp :/ Men oftast så funkar det inte alls.

Som ni säkert redan anat, så kan jag INGET om Wii och dess chipp. har läst på en del på olika forum, men blev bara mer förvirrad.

Nån som har haft liknande problem? Vad kan vara felet?
Citera
2008-12-28, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IsaaaK
Har köpt en begagnat Wii som är chippat, brända spel, fungerade bra nån vecka. Sen kom det upp ett felmeddelande "Error cannot read disc please refer to the Wii manual" och "Eject disc and turn off.."

till en början så kunde jag spela mellan 10-40 min innan meddelandet kom upp, men det dröjde inte länge förs än det inte gick att ens starta spelen. Nu kommer det upp error så fort jag sätter in skivan.

Så jag köpte ett Orginal spel, för att se om det funkar, kunde köra 3-5 min. Sen kom meddelandet upp :/ Men oftast så funkar det inte alls.

Som ni säkert redan anat, så kan jag INGET om Wii och dess chipp. har läst på en del på olika forum, men blev bara mer förvirrad.

Det kan vara problem med chippet eller, mer troligt, problem med installationen av chippet. Fråga killen vart han fick det chippat och se om de lämnar garanti och vänd dig sedan till de som chippade det från början. Eller så lämnar du in den till något ställe nära dig och ber om en ny chippning/reparation av befintlig chippning.
Citera
2008-12-29, 21:23
Medlem
Laser problem

Citat:
Ursprungligen postat av IsaaaK

Hej
Den erfarenhet vi har av liknande problem är att lasern i ditt Nintendo Wii är slut eller smutsig lins. Skulle det vara problem med chippet så skulle original skivor fungera bra inte som du beskriver ovan.
Testa att göra rent linsen med någon rengörnings skiva, fungerar inte det så behöver du nog byta lasern i ditt Wii.

Mvh Stefan
ElektronikBiten.se
http://www.ElektronikBiten.se
Citera
2008-12-29, 21:47
Medlem
Carl-Johans avatar
För att kunna använda mina points och ladda ner spel så kräver mitt wii att den ska uppdateras till senaste programvaran, vore det ett stort misstag av mig att uppgradera mitt chippade wii?

I dagsläget har jag 3.3
Citera
2008-12-29, 23:40
Medlem
Hej,

Jag har ett litet drygt problem när jag försöker lira GC-spel i Wiit. Har ett d2key-chippat Wii, och GC-spelen har fungerat felfritt tidigare (runt ett år sen jag testade senast). När jag lirar så slocknar ibland hela signalen ifrån Wiit, bild inkl ljud.. i kanske 4-5sek, sen kommer det tillbaks. Detta händer riktigt oregelbundet, ibland var 5e min, ibland kan jag spela flera timmar utan att det händer.

Någon som varit med om något liknande? Kör med komponent ut nu, kommer inte riktigt ihåg huruvida jag gjorde det förr när det fungerande. Ska testa med original-scarten imorrn och se om det skulle göra någon skillnad. Har testat att köra på alla tre olika upplösningarna med komponentkabeln, men blir likadant med alla.
Citera
2008-12-30, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Johan
För att kunna använda mina points och ladda ner spel så kräver mitt wii att den ska uppdateras till senaste programvaran, vore det ett stort misstag av mig att uppgradera mitt chippade wii?

I dagsläget har jag 3.3

I dagsläget är det inga problem att uppdatera till senaste versionen, chippet fungerar felfritt. Dock kan Nintendo installera uppdateringar utan att du accepterar dom i framtiden om du uppgraderar till 3.4.
Citera
2008-12-30, 03:26
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Johan

I dagsläget har jag 3.3
Som wechip.se sa så funkar det perfekt med att uppdatera. För att nämna en annan faktor som kan vara avgörande är att homebrew kan vara svårare att installera eller inte alls funka. Ifall du bara ska spela Wii/GC-spel så kan du uppdatera utan bekymmer imo.
Citera
2008-12-30, 09:38
Medlem
Har äntligen tagit mig tid att installera HomeBrewChannel på mitt wii. Fantastiskt. Jag kan nu mer (även fast det inte fungerar 100%) använda wii som mediaspelare. Inte nog med det kan jag spela AnimalCrossing utan att behöva uppdatera (kör 3.2e nu).

Ville bara kolla med er som har koll, vilka är de bästa/must have homebrew applikationerna? Finns det något bättre än geexbox som mediaspelare?
Citera
2008-12-30, 13:49
Medlem
rezzs avatar
Söker ett skjutspel

Jag letar efter ett bra skjutar-spel och en bra pistol. Några förslag?

Spelet, skall vara så att man ska sikta själv, och inte så att siktet syns på bilden hela tiden. I övrigt skall det "röra sig själv" dvs. personen skall gå i ett förutbestämt mönster (som t.ex time crisis)
Man ska kunna köra 2player.

Sedan letar ja efter en bra pistol.. inte orginal geväret till wii alltså..
Citera
2008-12-30, 15:45
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deltron3030
Har äntligen tagit mig tid att installera HomeBrewChannel på mitt wii. Fantastiskt. Jag kan nu mer (även fast det inte fungerar 100%) använda wii som mediaspelare. Inte nog med det kan jag spela AnimalCrossing utan att behöva uppdatera (kör 3.2e nu).

Ville bara kolla med er som har koll, vilka är de bästa/must have homebrew applikationerna? Finns det något bättre än geexbox som mediaspelare?
MPlayer kanske är något du vill titta på ifall du vill kunna spela upp DVD-filmer. För övrigt väntar alla på att Wii Miidia ska släppas som ska vara en blandning mellan XBMC & MPlayer:
http://wiibrew.org/wiki/Wii_Miidia

Utöver det så väntar man på PS1-emulatorn också.

Citat:
Ursprungligen postat av rezz
Jag letar efter ett bra skjutar-spel och en bra pistol. Några förslag?

Spelet, skall vara så att man ska sikta själv, och inte så att siktet syns på bilden hela tiden. I övrigt skall det "röra sig själv" dvs. personen skall gå i ett förutbestämt mönster (som t.ex time crisis)
Man ska kunna köra 2player.

Sedan letar ja efter en bra pistol.. inte orginal geväret till wii alltså..

Resident Evil: Umbrella Chronicles, Ghost Squad, Return of the Dead 2 & 3 Return (snart även Overkill som ser ut att bli väldigt bra), Duck Hunt (finns som Homebrew).
Citera
2008-12-30, 23:05
Bannlyst
Är det någon som vet vad det är för fel när man hela tiden får error code 86420 när man försöker spela mot en vän på ssbb och mario kart online. Allt funkar utom att spela just mot någon vän. Blir disconnectad och får error code 86420. Har läst lite om det och folk skriver att man ska stänga av spi mode på routern. Vad menas med detta? och vad händer när man gör detta?
Citera
2008-12-31, 04:18
Medlem
Fina Gubbens avatar
Ntorrents börjar släppa Xbox 360 spel! Kanske inte någon stor nyhet, men alltid något av värde för någon där ute med båda konsolerna chippade.

Citat:
We have added an Xbox 360 section for those that want and will use it.

I want to stress a couple things here for those of you that are woried about this addition.

1. We are still NT! The name will not change, nor will the look or feel for those of you that would rather just keep it the way you are used to. By default, the Xbox torrents are not visable in the main torrent section. If you want to utilize this new feature, find the link at the top of the page. Otherwise, the site will stay exactly how you know and love.

2. To the staff wondering how this affects their jobs. Your jobs will remain the same! Focus on Nintendo! The news team will still only write Nintendo related topics. Enforcers focus on Nintendo and if you have time, enforce some xbox.

We are and always will be the best site for Nintendo related torrents. This will NOT change. The site will be run exactly the same as it was before, just now we have some extra stuff to make it even better.

It is our hope that you will all embrace and enjoy this addition.

ALSO, let's take this chance to congratulate Poek on becoming NT's newest Admin. He has done a great job as a Site Mod and has earned this rank.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in