Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-01-27, 16:43
  #1
Medlem
Har snusat sönder läppen på höger sida, och vänster trivs jag inte med. Har pinat mig själv i en vecka i hopp om att det ska läka, men inte.

Är en otrolig smärta just på höger sida, och jag har fått ganska stora blåsor på tandköttet på den sidan.

Kom inte med några idiotförslag om att jag ska sluta, eller börja med portion, för jag klarar inte med det
Citera
2007-01-27, 16:47
  #2
Medlem
PyR0s avatar
Klart det inte läker om du fortsätter snusa, du får låta det gå över - rök eller något annat ist under tiden.
Citera
2007-01-27, 16:51
  #3
Medlem
soppatorsks avatar
När det blev så för mej, så var det helt enkelt att lägga den på andra sidan. Känns lite ovant dom första gångerna men man har inte så mycket annat att välja på.
Ibland gick det även att smyga upp den lite försiktigt i mitten, men den glider ju alltid isär så det sved efter ett tag ändå.

Och börja röka istället ska man inte göra, det stillar väl bort nikotin suget ett tag men man vill ju fortfarande ha en paj under läppen.
Citera
2007-01-27, 16:52
  #4
Medlem
Cyco Mikos avatar
jag brukar gurgla munnen med munskölj "Coolmint listerine" som kan köpas på Apoteket!
annars kan du prova gurgla Vichyvatten. som tydligen ska hjälpa emot blåsor i munnen har inte provat det själv.
Citera
2007-01-27, 16:56
  #5
Medlem
Borsta tänderna, drick ej sura saker och snusa efteråt (drick mycket vatten istället) och byt sida.
Citera
2007-01-27, 17:31
  #6
Medlem
tack för alla svar utom det att jag ska börja röka. tycker att det räcker med en last
Citera
2007-01-27, 17:51
  #7
Medlem
Tjohildas avatar
Aloe Veraprodukter är jättebra mot blåsor i munnen. Det finns en Aloe-gel som säljs på Apoteket, det ska finnas en tandkräm också men jag vet inte var man får tag på den, googla kanske. Vichyvatten är också bra.
Citera
2007-01-27, 18:19
  #8
Medlem
Tomte99s avatar
Det bästa är att byta sida. Hade en kompis som fick sår och han gjorde det. Efter ett tag läkte det och han kunde byta tebax.
Citera
2007-01-27, 19:05
  #9
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Jag är inte den med starkast karaktär, men jag bytte sida, och nu trivs jag bättre med den. Kör en vecka eller nåt.
Citera
2007-01-27, 21:33
  #10
Medlem
ja men jag ser ut som fan med snus på fel sida
Citera
2007-01-27, 22:44
  #11
Medlem
Avva66s avatar
Testa påssnus ett tag, dom är mildare för läppen.
Citera
2007-01-27, 23:21
  #12
Medlem
Yeah!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyco Miko
jag brukar gurgla munnen med munskölj "Coolmint listerine" som kan köpas på Apoteket!
annars kan du prova gurgla Vichyvatten. som tydligen ska hjälpa emot blåsor i munnen har inte provat det själv.


Listerine is the shit. Tar bort all död hud mm. Ta det på kvällen och du kommer vakna med en frisk mun.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback