Citat:
Ursprungligen postat av quaker
ok..... VIPA är ju Siemens plagiat rakt av, förut var det tom samma beställningsnummer. Så mindre avancerade än Siemens är det inte..
Menar du att dom hänger sig bara rakt upp och ner?
Är det inte bara SBS (skit bakom spakarna)?
Menar du att dom hänger sig bara rakt upp och ner?
Är det inte bara SBS (skit bakom spakarna)?
Som sagt så har jag ingen personlig erfarenhet av VIPA (klämma och känna), VIPA är inte ett Siemens plagiat rakt av som du beskrev det. De skiljer sig åt dock inte mycket, de kan programeras med samma programvara och ser nästan lika dana ut. VIPA har en modell som är extremt snabb, dock ska VIPA ha vissa stabilitets problem/kompabilitetsproblem, dock är det nog inget extremt men det finns raporter av VIPA PLC som har hängt sig, men de utvecklas hela tiden och kan hända att lite av dess historia följer med även idag (som var mindre bra). Du nämde beställnings nummer som samma, detta kan bero på att VIPA började med att tillverka ersättnings moduler till S5 och S7 som för det mesta hade slutat tillverkas av Siemens. Tror de till och med fortfarande tillhandahåller ersättningsmoduler till S5. Kan dock ha ändrats de senaste åren. De gjorde också moduler som inte var ersättnings moduler, de gjorde bland annat den första TCP/IP modul till Siemens system. Eller så har jag blandat ihop det med ett annat system. I vilket fall som helst så tycks du redan ha en stark uppfattning av dem så jag antar att det jag skrev kvittar
Som jag har sagt hela tiden, jag har ingen praktisk erfarenhet av VIPA utan gav bara en återberättelse av vad andra har berättat för mig och jag kan inte stå till svars för dessa uppfattningar. Ger dig bara den bild som jag har fått som kanske kan vara till hjälp, det är självklart dock upp till dig vad du vill ta till dig.
MVH
Alex
.

. Är dock intresserad av Vipas 32 kanals DI/DO till bra pris.
Jag har inte skrivit i SFC sedan jag pluggade. Vilket är ett tag sedan.