Citat:
Ursprungligen postat av Teffie
Får säga att dom är högst trevliga att ha att göra med och supporten är riktigt bra.
Supporten är nog bland det bästa jag råkat ut för (+22år på jobbet) utan att betala en spänn.
Blir man dessutom "kompis" (köper mycket) med några av dom så är man definitivt hemma.
Siemens och ABB skickar bara runt en om man har en lite marigare fråga.
På ABB kom jag tillslut fram till nån i Luleå som sa "du får inte säga vem som gav dig numret" (troligen nån utvecklingsavdelning däruppe i Luleå) och när jag ringde så var första frågan efter att jag presenterat mig "varifrån har du fått dethär nummret?" hehe... Säkert en med spretigt hår och kanintofflor, månne jag inte hamnade i västerås...
Vill man lära sig så är ju små modeller av mitsun billigt att köpa in men GX-Developer kostar väl 10 papp sist jag köpte en. Ska man ha en Q kostar det väl lite mer men..
Nu har jag dock slutat med PLC för några år sen så (förhoppningsvis) ska jag inte behöva hålla på med dom mer.
Skulle jag börja pilla med det igen skulle jag kolla på IEC-61131-3