Citat:
Ursprungligen postat av swe
Mycket vaket faktiskt
Hade jag själv definitivt missat

Men du, om man kör som du sa först, med kontaktorsvaret i serie med givaren så kan man ju sätta en -(N)- eller -(P)- (eller PLS/PLF i melsec) i serie med den kretsen och trigga en frånslagsfördröjd timer med resultatet ;
Så länge timern får startpuls inom sitt satta värde är den till, om pulserna försvinner eller
kommer för sällan så slocknar timern och larmar.
Sen kan man ju alltid mäta varvtalet och jämföra det med en konstant och få ut larm den vägen.
Det går att krångla till det där hur mycket som helst