2007-01-26, 16:23
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Det är sannolikt inte det fokus ligger på riktigt. Precis som man inte tar upp "fakeade månlandningar" när man diskuterar Fuglesang, eller att amerikanerna skulle sprängt WTC om man diskuterar terrorism.

Att sen revisarna inte har nåt att komma med what-so-ever bortsett från att leta småfel i det gigantiska material som finns bidrar helt säkert. Visst kan man diskutera om jorden egentligen är platt också, men det finns inte så mkt mening med det..

Nonsens.

De felaktigheter, orimligheter och naturlagsvidrigheter i den ortodoxa historiografin som revisionisterna papekat ar centrala for sjalva tesen att ett massmord pa miljoner judar forovades i gaskammare.

Du ar inte ett skvatt insatt ifragan. Mitt rad till dig blir som till de ovriga ignoranta ordbajsarna, las pa och kom tillbaka forst nar ni har nagra
kunskaper och fakta att bygga era argument pa.
Citera
2007-01-26, 16:26
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Jag har redan berättat för Jultomten att han inte skall använda ord han inte begriper betydelsen av.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Konspiration

"Konspiration, sammansvärjning, en grupp med en hemlig agenda som står i konflikt med den etablerade makten."

Oavsett om du slänger in ord som "tongivande etablissemangshistoriker " så spelar det ingen roll.
Det är ni som står för konspirationen i detta forum.

Se så, läs på vad orden du nyttjar betyder INNAN du skriver dom nästa gång så jag slipper korrigera dig.

Vänliga hälsningar!
Viktor

Den som kollat pa lanken till SVT i forsta posten hade vetat att Konspirationen ar den svenska titeln pa den film om Wannsee-konferensen som SVT visar under kvallen ifraga. Darav kursiveringen i mitt inlagg.

Debattsabotor. Patet.

Ga och gom dig ditt flinande SKMA-troll.

Game over, Dr. Mabuse, och du vet det.
Citera
2007-01-26, 16:31
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Däremot är de väldigt bra på att modifiera sin mytologi när ramarna av nödvändighet förändrats, modifikationer som ytterst kan dras tillbaka till revisionism i den ena eller andra formen och således får vi "Ninas resa". Holocaustschlock (haha!) i stil med "Förintelsen" eller "Flykten från Sobibor", ja jävlar, det var tider det.

Det har du helt ratt i. Filmmakarna verkar bli mindre och mindre benagna att visa det centrala i Forintelse-myten, d.v.s. gaskamrarna och likhanteringen, och fokuserar istallet pa det personliga eller ovedersagliga, sasom flykt, det allmanna livet i ghetton och koncentrationslager etc. Darav den underliga franvaron av gaskammare i Schindler's List (minns scenen dar judarna trodde att de skulle gasas - och det kom vatten ur duschhuvudena!). Man forsoker gora gaskamrarna antingen till nagot som forbigas eller nagot i stil med det allra heligaste, nagot som bara det hogsta prasterskapet far skada. "The gas chambers should have remained closed to prying eyes", som Vesslan uttryckte det.

Nuit et broillard borde de visa.

Citat:
I had to watch this movie in my high school history class in 1972. For twenty years, I believed it. It's still required viewing in French schools.

NIGHT AND FOG is so filled with discredited information, it should be used as an example of period propaganda. Only a half hour long, you get to hear the most outrageous claims, not just that 9 million number (the impression you get is 9 million killed at Auschwitz, no matter what they intended).

Among other falsehoods:

In the scenes of bodies being bulldozed at Bergen-Belsen, they loop the film so that it looks like more bodies are being bulldozed than were available.

Soviet propaganda photos and forgeries, like that "bucket of heads", is presented as fact.

The movie claims that people were made into soap.

The movie claims that people were made into lampshades.

There's a montage of the shower room at Buchenwald, presented as being a "gas chamber".

The most blatant falsehood is a closeup of the walls at Krema 1 in Auschwitz 1. They claim to show fingernail marks where the victims tried to claw their way out.

As you probably know, Krema 1 was a five-room air raid shelter when the Russians found it, and was extensively rebuilt during 1948-49 to conform with what witnesses (who?) said was it's configuration during the short time it was alleged to be a gas chamber. The bricks in that wall are not original to the building, and could not have fingernail marks from 1941 or 1942 on them.

There really isn't a minute of truth in the 32 minute running time of the movie. You can rent it at Blockbuster, a fun game is to count the lies the movie tells.

My outrage when I discovered the lies this movie tells is what turned me into a revisionist. I wrote my high school history teacher asking him why he presented us a fraudulent film, he apologized and said it was the best information available at the time. As it is, this movie is STILL shown in U.S. middle schools and high schools and presented as fact, and that does make me very angry.

http://www.forum.codoh.com/viewtopic...highlight=nuit
Citera
2007-01-26, 17:20
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Den som kollat pa lanken till SVT i forsta posten hade vetat att Konspirationen ar den svenska titeln pa den film om Wannsee-konferensen som SVT visar under kvallen ifraga. Darav kursiveringen i mitt inlagg.

Debattsabotor. Patet.

Ga och gom dig ditt flinande SKMA-troll.

Game over, Dr. Mabuse, och du vet det.

George W Bush. Dr Mabuse.
Fler namn ni skall påstå att jag är?
Jag är Vänlige Viktor och ingen annan. Har aldrig varit någon annan heller.

"The movie claims that people were made into soap."

Detta är bevisat av ett institut (var det väl?) i Polen.
Man kontrollerade tvål som sparats och det visade sig att tvålen innehöll fett från människor.
Läs i tvåltråden om du vill veta mer om detta.

Dags alltså att editera era listor och ta bort sanningen om tvålen, för sanningen är väl lite jobbig att ha med....

Vänliga hälsningar!
Viktor
Citera
2007-01-26, 17:35
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Nu handlade det ju om förintelsen inte om någonting annat.
Det menar du inte? Personligen tycker jag det är otroligt tråkigt att det enda folkmord som räknas i PK-Sverige är det på judarna. Kan man då, kära Relay, få framföra en önskan om att de någon gång visar något annat?
Citera
2007-01-26, 17:41
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankenstein
Det menar du inte? Personligen tycker jag det är otroligt tråkigt att det enda folkmord som räknas i PK-Sverige är det på judarna. Kan man då, kära Relay, få framföra en önskan om att de någon gång visar något annat?

Själv är jag intresserad av indianerna i Nordamerika.
'Folkmordet' på dom är nog så vidrigt.
Men så vitt jag vet finns det ingen som tror att dessa vidrigheter aldrig förekom....

/VV
Citera
2007-01-26, 17:57
Medlem
Relays avatar
Citat:
Själv är jag intresserad av indianerna i Nordamerika.
'Folkmordet' på dom är nog så vidrigt.
Men så vitt jag vet finns det ingen som tror att dessa vidrigheter aldrig förekom....

/VV
Jodå det har man visat men du var kanske för liten då.
Citera
2007-01-26, 18:00
Medlem
Relays avatar
Pratar ni om er själva eller?
Citat:
Holocaustprästerskapet är inte intresserat av sanningen
Man kan ju tro det när man läser det ni skriver.
Citera
2007-01-26, 18:14
Medlem
General Nogis avatar
Filmen Conspiracy fantiserar fritt om vad som sades vid motet - bland annat diskuteras de formenta gaskamrarna och deras effektivitet (22 miljoner doda per ar...) - och urskuldar sig sedan lite i skymundan genom att ge intrycket av att stenografen vid motet fick order om att inte skriva ner diskussionerna om massmordets metoder. Sa praktiskt. Den i amnet fullstandigt ignorante tittaren (sasom Relay, Entzo och andra) ges intrycket av att filmen troget aterger vad som finns att lasa i protokollet. Den gamla vanliga sortens bluff med andra ord.
Citera
2007-01-26, 18:22
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
George W Bush. Dr Mabuse.
Fler namn ni skall påstå att jag är?
Jag är Vänlige Viktor och ingen annan. Har aldrig varit någon annan heller.

"The movie claims that people were made into soap."

Detta är bevisat av ett institut (var det väl?) i Polen.
Man kontrollerade tvål som sparats och det visade sig att tvålen innehöll fett från människor.
Läs i tvåltråden om du vill veta mer om detta.

Dags alltså att editera era listor och ta bort sanningen om tvålen, för sanningen är väl lite jobbig att ha med....

Vänliga hälsningar!
Viktor

Las traden sjalv, sa kanske du marker att det finns viss skal till skepsis gentemot den polska rapporten (som vanligt fran nagot skumt statligt institut med "martyr" eller nagot liknande i namnet).

Och tvalen, om en sadan nu verkligen framstalldes, bevisar i sig inte nagot folkmord pa 6 miljoner judar.

Om du dessutom utan kritik svaljer sovjetiska rapporter som den om tvalen, varfor svaljer du da inte den utforliga rapporten som skyller Katyn pa tyskarna (skriven av samma 2-3 typer som lag bakom Auschwitz-rapporten) med alla dess detaljerade vittnesmal och expertutlatanden?
http://www.codoh.com/trials/trikatyn.html
Citera
2007-01-26, 18:26
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Filmen Conspiracy fantiserar fritt om vad som sades vid motet - bland annat diskuteras de formenta gaskamrarna och deras effektivitet (22 miljoner doda per ar...) - och urskuldar sig sedan lite i skymundan genom att ge intrycket av att stenografen vid motet fick order om att inte skriva ner diskussionerna om massmordets metoder. Sa praktiskt. Den i amnet fullstandigt ignorante tittaren (sasom Relay, Entzo och andra) ges intrycket av att filmen troget aterger vad som finns att lasa i protokollet. Den gamla vanliga sortens bluff med andra ord.

Ja fy helvete vilka imbecilla och sentimentala käringar av båda könen som sitter och konstruerar en sådan här "Temakväll om Förintelsen"...Man måste väl pina sig igenom Ninas jävla resa, jag har ju trots allt läst struntboken med samma titel, som en massa knäsvaga skönandar tydligen föll pladask för, Lena Einhorn fick ju Augustpriset för "bästa fackbok" med den...
Håller med dig om att Nuit et Brouillard (som jag aldrig sett) eller en nattmaraton med Lanzmanns sega propagandadynga Shoah vore att föredra. Man kunde även om man nu nödvändigt i offentligheten ska älta just judarnas öden och äventyr tänka sig ett antal sovjetiska propagandafilmer om lägren (har en om "befrielsen av Majdanek", men det finns fler) och överhuvud en massiv satsning på filmat krigstida arkivmaterial, helst okommenterat.
Citera
2007-01-26, 19:02
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Las traden sjalv, sa kanske du marker att det finns viss skal till skepsis gentemot den polska rapporten (som vanligt fran nagot skumt statligt institut med "martyr" eller nagot liknande i namnet).

Varför denna skepsis? Några andra skäl till skepsis än att man har en politisk agenda, ser jag inte.
Så hittar man på, som så många gånger förut, några svepskäl för att det kanske inte var sant det som bevisats.
'Institutet är skumt' är ett typexempel på ett svepskäl. Fram med starka skäl till att du anser det vara skumt, tack!

Citat:
Och tvalen, om en sadan nu verkligen framstalldes, bevisar i sig inte nagot folkmord pa 6 miljoner judar.

Nej, det har du alldeles rätt i.
Dat var inte jag som tog upp tvålen i den här tråden, utan det var du som påstod att det var en lögn.
Jag påpekade bara att den var ingen lögn och bad dig att stryka den från din lilla lista.

/VV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in