Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-01-24, 13:43
  #1
Medlem
Enzymers avatar
vad är att föredra när om man vill bygga volym i samband med styrketräning.

äta mycket men inte så jättenyttigt, eller mindre men nyttigt. om ni vill ha nåt motiv så känns det oftast som om man får mer onyttig mat för samma mängd pengar jämfört med om man skulle köpa nyttig mat.
Citera
2007-01-24, 13:47
  #2
Avstängd
_Psychos avatar
.

Äta mycket och rätt vore det bästa alternativet.
Citera
2007-01-24, 13:48
  #3
Avstängd
Gimpen_s avatar
Det är inte dyrare att äta nyttigt.
Och om man vill bygga så är det såklart bäst med mycket och nyttigt.

mvh
Citera
2007-01-24, 13:52
  #4
Medlem
tapirs avatar
ta en liten måltid direkt efter träningen och sen en liten till kanske två timmar efter.
Citera
2007-01-24, 14:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gimpen_
Det är inte dyrare att äta nyttigt.


mvh

Jo, det är det faktiskt. Men för den skull behöver det absolut inte kosta skjortan att äta nyttigt, det kräver bara lite mer kunskap och planering.
Citera
2007-01-24, 14:29
  #6
Medlem
caran672s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironlung
Jo, det är det faktiskt. Men för den skull behöver det absolut inte kosta skjortan att äta nyttigt, det kräver bara lite mer kunskap och planering.


Du kan ju inte bygga på skärp. Det blir inga bra resultat.
Jag har själv märkt hur mycket bra käk ger i resultat.
När man ätit på regelbundna tider ett tag,och med bra fördelning mellan protein, kolhydrater och fett så blir man bra mycket starkare på gymmet.

va e det som e så jävla dyrt? Kycklingfiléer, fullkornspasta, tonfisk, ris, havregryn, grönsaker mm. bara att trycka i sig.
Citera
2007-01-24, 14:34
  #7
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzymer
vad är att föredra när om man vill bygga volym i samband med styrketräning.

äta mycket men inte så jättenyttigt, eller mindre men nyttigt. om ni vill ha nåt motiv så känns det oftast som om man får mer onyttig mat för samma mängd pengar jämfört med om man skulle köpa nyttig mat.

Frågan är väl om du värderar stora muskler mer än hälsa. Rimligtvis är det lättare att bulka på skräpmat eftersom det är kaloritätt och man därför inte behöver äta lika mycket av det.
Citera
2007-01-24, 14:39
  #8
Medlem
Är du överhuvudtaget läskunnig?

Citat:
Ursprungligen postat av caran672
Du kan ju inte bygga på skärp. Det blir inga bra resultat.
Jag har själv märkt hur mycket bra käk ger i resultat.
När man ätit på regelbundna tider ett tag,och med bra fördelning mellan protein, kolhydrater och fett så blir man bra mycket starkare på gymmet.

Var har jag påstått att man skall äta skräpmat? Men jag kan ju passa på att påstå att det under bulk knappast gör skada om det råkar slinka ned lite "skräpmat" ngn gång.

Citat:
Ursprungligen postat av caran672
va e det som e så jävla dyrt? Kycklingfiléer, fullkornspasta, tonfisk, ris, havregryn, grönsaker mm. bara att trycka i sig.

Var har jag påstått att det skulle vara dyrt att äta nyttigt? Däremot är det dyrare (förstår du skillnaden?) än att äta onyttigt. Jfr grillkorv/kycklingfilé, vilket är dyrast?
Citera
2007-01-24, 14:44
  #9
Medlem
caran672s avatar
edit felpost
Citera
2007-01-24, 14:46
  #10
Medlem
caran672s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironlung
Är du överhuvudtaget läskunnig?



Var har jag påstått att man skall äta skräpmat? Men jag kan ju passa på att påstå att det under bulk knappast gör skada om det råkar slinka ned lite "skräpmat" ngn gång.



Var har jag påstått att det skulle vara dyrt att äta nyttigt? Däremot är det dyrare (förstår du skillnaden?) än att äta onyttigt. Jfr grillkorv/kycklingfilé, vilket är dyrast?


Blanda ihop dig med trådskaparen.. sorry
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback