Citat:
Ursprungligen postat av
Smeso
Jaså? Inte vad jag har sett.
Matt 24:24
Falska frälsare och falska profeter kommer att uppträda med stora tecken och under för att om möjligt bedra också de utvalda.
Har du sett något av det?
Falska profeter går väl att påstå att det finns, men stora tecken och under?
Vad skulle det vara för något?
Innan jag blev ett Jehovas vittne, så trodde jag att en frälst karismatisk grupp, med kopplingar till Livets Ord hade sanningen, eftersom jag hade fått lättläst NT av dom och när jag läste den så förstod jag att sanningen fanns i bibeln.
Jag trodde att dom hade sanningen, men med tiden började jag upptäcka många läror och beteenden som inte stämde överens med bibeln. I alla fall, då hängav jag mig i det dom lärde ut, och i ett möte hände något, och jag trodde att jag blev frälst. Jag hade sån eufori i kroppen att när mötet var slut, och alla gick hem, så blev det lite av ett antiklimax. Jag var med om mycket som inte går att förklara på annat sätt nu i efterhand, än att jag hade blivit påverkad av demoner.
Skriftstället som du anger har paralleller till detta skriftställe:
"
På den dagen skall många säga till mig: ’Herre, herre, har vi inte profeterat i ditt namn och drivit ut demoner i ditt namn och gjort många underverk i ditt namn?’ Då skall jag säga dem som det är: ’Jag känner er inte. Försvinn härifrån, ni ondskans hantlangare!’"(Matteus 7:22-23 Bibel2000)
Dessa falska kristna gör ju inte riktiga underverk, utan blir vilseledda av demonernas påverkan. Annars om dom verkligen botade människor från cancer och död, så vore dom inte ondskans hantlangare.
Det finns massor med "tecken och under" i olika slags sammanhang i hela världen. Väldigt många upplever att dom kan förnimma andar, och ofta tror att det är deras döda anhöriga. Och andra förnimmer UFO:n och kidnappningar, andra utomkroppsliga upplevelser. Många håller på med och tror på tarotkort, ouijabrädor, healing, vissa ser stenhårt något i dianetik o.s.v. o.s.v.
Jag skulle säga att 90% av jordens befolkning ser "stora tecken och under" som vilseleder dom.