Citat:
Ursprungligen postat av Ooze
Vad tror du om mig? Att jag är en ostabil snorunge som letar kompisar som kontaktperson? Nej... så fel. Jag vill gärna ha lite extra pengar MEN det är inte därför jag vill göra det utan jag vill hjälpa folk med problem. Jag må vara 18 men jag är inget barn. Helt lost är jag inte.
Du verkar så jävla negativ på något sätt.
Peace / Ooze
Om du inte förstår att jag försökte hjälpa dig, och den subtila skillnaden i att "nej, du passar inte profilen, och skulle antagligen inte kunna vara en vuxenkontakt, som det i de allra flesta fallen är, till en tonåring med problem, men försök du och se om det går att bli kamratstödjare", så har du bara bevisat min tes att det är skillnad mellan en 18-årig ungdoms verklighetsuppfattning och förståelse av problem och en 30-årig tants uppfattning av omvärlden.
Verklighetsanknytning handlar om att se problemen och möjligheterna på samma gång. Om du vill kan jag i stället ge dig lite: "ååååå, vad duktig du är som engagerar dig. Självklart kommer du att tjäna multum och genast få betalt enbart för att spela TV-spel."
Jag var inte negativ, vilket du kanske ser om du läser mina inlägg en gång till, utan jag tog min tid till att hjälpa
DIG. Varsågod.
Att du är en
instabil snorunge som vill tjäna lätta pengar på något som du tror är enbart trevligt och känna att du hjälper någon på köpet bevisade du själv. Du verkar långtifrån mogen till att bli kontaktperson för någon med verkliga problem, om du lyckades bli provocerad av en tant som jag, som faktiskt var riktigt vänlig. Kom igen när du är vuxen på riktigt. När du har ett jobb, en egen lägenhet och inte hetsar upp dig som en tonårspojke, dvs. Nu skulle det vara lite mer av en blind som leder en blind, eller hur...