Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-01-21, 19:09
  #1
Avstängd
PeterNorths avatar
Vad finns det för risker med att ha en soptipp i sin lägenhet? Har 2 vänner som driver en soptipp i deras hyresrätt, det är flugor överallt och disk för ett helt kompani.
Citera
2007-01-21, 19:18
  #2
Medlem
Smörjmedels avatar
En risk kan vara att det blir skador, tex fuktskador på golvet ifrån sopor och mostv.
Kan man råka ut för att få betala sedan vid avflyttning.

matförgiftning och allergier?
Citera
2007-01-21, 19:27
  #3
Medlem
tjaboooos avatar
tja man kan bli vräkt, man är skyldig att "vårda" lägenheten man bor i, börjar grannarna klaga tror jag inte det är särskilt svårt för en hyresvärd att få en hyresgäst vräkt.

skulle inte förvåna mej om man kan bli skyldig att ersätta hyresvärden för sanering om det skulle komma in en massa kryp, som tidigare nämnt kan man DEFINITIVT bli ersättningskyldig för eventuella skador på lägenheten.
Citera
2007-01-21, 19:30
  #4
Avstängd
PeterNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
tja man kan bli vräkt, man är skyldig att "vårda" lägenheten man bor i, börjar grannarna klaga tror jag inte det är särskilt svårt för en hyresvärd att få en hyresgäst vräkt.

skulle inte förvåna mej om man kan bli skyldig att ersätta hyresvärden för sanering om det skulle komma in en massa kryp, som tidigare nämnt kan man DEFINITIVT bli ersättningskyldig för eventuella skador på lägenheten.

Vad gör man om 2 kottar man känner har en soptipp i en lägenhet? bör man efter sin sunda moral tipsa hyresföreningen eller bara njuta av läget?
Citera
2007-01-21, 19:31
  #5
Medlem
1drops avatar
Sanitär olägenhet...

Förmodligen kommer det förr eller senare att börja lukta illa och det kommer att sprida till de kringboende. En sanering kommer att behöva göras om man inte regelbundet städar... det sätter sig i material/färger...

Varför har dom det så?
Citera
2007-01-21, 19:44
  #6
Avstängd
PeterNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1drop
Sanitär olägenhet...

Förmodligen kommer det förr eller senare att börja lukta illa och det kommer att sprida till de kringboende. En sanering kommer att behöva göras om man inte regelbundet städar... det sätter sig i material/färger...

Varför har dom det så?

I dont know, skyller på varandra och båda sitter uppe dygnet runt och spelar World Of Warcraft. 24år oskulder
Citera
2007-01-21, 19:59
  #7
Medlem
The_arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNorth
I dont know, skyller på varandra och båda sitter uppe dygnet runt och spelar World Of Warcraft. 24år oskulder


Får mig att tänka på ett southpark avsnitt där grabbarna bunkrar upp sig nere i cartmans källare.

http://www.youtube.com/watch?v=OWPEGrBVz60

Är det så dina kompisar ser ut eller?
Citera
2007-01-21, 20:03
  #8
Medlem
Wittgensteins avatar
Ser det ut som hos denna granne från helvetet så kan de nog räkna med dryga böter:

http://www.mostemailed.com/images/mi...our/index.html
Citera
2007-01-21, 20:22
  #9
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNorth
I dont know, skyller på varandra och båda sitter uppe dygnet runt och spelar World Of Warcraft. 24år oskulder
Spelmissbrukare tippar jag på, dom borde söka hjälp.
Fy fan va äckligt.
Citera
2007-01-21, 20:24
  #10
Moderator
Tystnads avatar
He ,he ,sådana lägenheter har man sett ,fast inte lika illa men nästan

Jo vi snackar om Sverige.

Värsta jag sett var en lägenhet som bebotts av en gammal gubbe som samlade på skräp samt hade 5-6 katter som pissade inne.
Vid gubbens frånfälle ,var det naturligtvis totalrenovering som gällde,och då snackar vi om rubbet ,till och med parkett golvet åkte ut.
det värsta är kattpisset ,som tränger djupt in i cementen i golv och nederdelen av väggarnar ,har för mig målarna la någon tjock isolerings färg över pisset och golv ,var omöjligt få väck lukten annars.

Troligen åker ju tidigare hyresgäst på att betala men eftersom många som bor i skit ,saknar betalningsförmåga ,så blir det ju liksom inte mycket av det ,så det blir övriga skötsamma hyresgäster som betalar ,så är det ,japp
Citera
2007-01-21, 21:18
  #11
Medlem
Om hyresvärden kommer på dom t.ex genom att inspektera ventilation,
element eller något sådant lär de få 1 vecka på sig att städa.
Det finns en klausul i deras hyreskontrakt där det står att hyresgästen
inte får innebära sanitär olägenhet för grannarna.

Det finns säkert flera paragrafer i hyreslagen som värden kan slå dem
i skallen med om han behöver.

Jag rekommenderar dina vänner att gå med i Hyresgästföreningen så
att de får proffshjälp när vräkningen hotar.
Citera
2007-01-21, 22:10
  #12
Avstängd
PeterNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vormugga
Om hyresvärden kommer på dom t.ex genom att inspektera ventilation,
element eller något sådant lär de få 1 vecka på sig att städa.
Det finns en klausul i deras hyreskontrakt där det står att hyresgästen
inte får innebära sanitär olägenhet för grannarna.

Det finns säkert flera paragrafer i hyreslagen som värden kan slå dem
i skallen med om han behöver.

Jag rekommenderar dina vänner att gå med i Hyresgästföreningen så
att de får proffshjälp när vräkningen hotar.

ska man tipsa föreningen om att det luktar sarre utanför deras dörr eller ?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback