Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-01-20, 21:32
  #1
Medlem
Kjamiz Lasses avatar
Hur ska man bäst packa en pipa för tobaksrökning ? Löst , Hårt ?

det är alltså bara piptobak som gäller inget annat huffens i.
Min slocknar efter 2 bloss hur ska jag gå till väga för att den ska hålla längre innan nytändning eller hålla helt utan nytändning.

Snabba svar upskattas
Citera
2007-01-20, 21:43
  #2
Medlem
Vilsens avatar
I piptråden finns ett bra råd.
ta en tredjedel, packa löst.
Ta en del till, packa lite hårdare
te resten och packa ordentligt hårt.
Sen har jag läst ett annat tips för tändning.
Först tänder du, den slocknar nästan direkt och då trycker du till tobaken lite med pipverktyg eller annat föremål och tänder igen, då brinner det nästan tills det är slut.
Du behöver nog öva fram en bra teknik för att få till det bra.

Sen har TKU ett annat tips: packa holken full av snö och piss
Citera
2007-01-20, 21:55
  #3
Medlem
Kjamiz Lasses avatar
Tack så mycket!
Funkade över förväntan, kvälen är räddad.
Citera
2007-01-20, 22:07
  #4
Medlem
Hin Håle.s avatar
Jepp. Den metoden funkar fint. Packa först med barnhand, sedan kvinnohand och till slut manshand, som danskarna uttrycker det.
Citera
2007-01-21, 21:47
  #5
Medlem
Har ett "eget" sätt jag hittade på internet, har alltid funkat för mig, så här lyder det:
Släpp först tobaken löst i pipan tills den blir full, jag brukar försöka få den så fluffig som möjligt, sen trycker man ner tobaken till hälften av pipan, packar fullt igen, trycker ned till 3/4, packar fullt och litet över, tryck ned någon millimeter under öppningen, sen tänder man enligt konstens alla regler och kan sitta och smutta på pipan ett bra tag.
Citera
2007-01-22, 23:26
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilsen
I piptråden finns ett bra råd.
ta en tredjedel, packa löst.
Ta en del till, packa lite hårdare
te resten och packa ordentligt hårt.
Sen har jag läst ett annat tips för tändning.
Först tänder du, den slocknar nästan direkt och då trycker du till tobaken lite med pipverktyg eller annat föremål och tänder igen, då brinner det nästan tills det är slut.
Du behöver nog öva fram en bra teknik för att få till det bra.

Sen har TKU ett annat tips: packa holken full av snö och piss
När du skriver tredjedel, menar du en tredjedel av koppen? Eller en tredjedel av den totala mängden tobak man ska ha i?
Citera
2007-01-24, 00:12
  #7
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0rd3n
När du skriver tredjedel, menar du en tredjedel av koppen? Eller en tredjedel av den totala mängden tobak man ska ha i?
Utav koppen såklart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback