Citat:
Det är intressant vad man kan utläsa av senaste dagarnas utveckling. Jag nämnde igår om en demokratisk "talking head" som i tv satt och tog tillbaka sitt stöd för Hillary. Jag skrev att det kunde tolkas som att råttorna är på väg att lämna skeppet.
Vad mer har hänt?
Obama ger sitt stöd till FBI-direktören Comey. "En man med integritet", säger Vita husets talesperson. Tar Obama sin hand från Hillary? Börjar det bli för hett? Håll ögonen öppna om Obama ändrar något i sitt kampanjande de kommande dagarna.
Clinton-kampanjen anklagar Trump för samröre med Kreml. Ett häpnadsväckande utspel som verkar desperat. Samtidigt har det postats helt rabiata inlägg på Clintons twitterflöde. Folk spekulerar att "rysskopplingen" skulle vara deras "november surprise". Vad händer?
New York Times går omedelbart ut och debunkar uppgifterna. På mindre än en timme. Varför gör en Clinton-vänlig tidning detta så snabbt? Journalistisk integritet är inte vad detta val gjort sig känt för, så vad är det egentligen som händer?
Jag tror vi har att vänta oss en stor presskonferens denna vecka. Av FBI.
Vad mer har hänt?
Obama ger sitt stöd till FBI-direktören Comey. "En man med integritet", säger Vita husets talesperson. Tar Obama sin hand från Hillary? Börjar det bli för hett? Håll ögonen öppna om Obama ändrar något i sitt kampanjande de kommande dagarna.
Clinton-kampanjen anklagar Trump för samröre med Kreml. Ett häpnadsväckande utspel som verkar desperat. Samtidigt har det postats helt rabiata inlägg på Clintons twitterflöde. Folk spekulerar att "rysskopplingen" skulle vara deras "november surprise". Vad händer?
New York Times går omedelbart ut och debunkar uppgifterna. På mindre än en timme. Varför gör en Clinton-vänlig tidning detta så snabbt? Journalistisk integritet är inte vad detta val gjort sig känt för, så vad är det egentligen som händer?
Jag tror vi har att vänta oss en stor presskonferens denna vecka. Av FBI.
Citat:
Department of Justice i USA har utsett Peter Kadzik som ansvarig för åtalet mot Clinton. Peter Kadzik är genom vad vi har fått veta genom Podestas email-dump, en nära vän till Clinton och Podesta, och en stor supporter till hennes kampanj. Hans son jobbar tom i Hillarys kampanjstab, etc.Mycket skumt, det där får man hålla ett öga på. Men det är kännt sen tidigare att Obama och Clintons ogillar varandra, en fejd som pågått under radarn.
FBI har inte hittat några kopplingar mellan Trump och Putin. Ganska färsk nyhet. http://www.zerohedge.com/news/2016-10-31/fbi-finds-no-links-between-trump-and-russia-probing-manafort-instead Ett desperat försök, det är ju så uppenbart och dåligt planerat. ^^
FBI har inte hittat några kopplingar mellan Trump och Putin. Ganska färsk nyhet. http://www.zerohedge.com/news/2016-10-31/fbi-finds-no-links-between-trump-and-russia-probing-manafort-instead Ett desperat försök, det är ju så uppenbart och dåligt planerat. ^^
Antagligen är det pga detta som Obama och andra ledande Demokrater plötsligt började hylla Comey och FBI efter att ha kritiserat dom. Därför att dom vet att åtalet kommer att vara bomullslent och tvättat från alla verkligt problematiska fakta.