2016-09-16, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Det här är ju fascinerande. Vi har två kandidater. Den ene har i decennier offentliggjort sina tax returns med inkomster, betalade skatter och donationer, den andre totalvägrar. Och då är det alltså den första vi ska misstänka för oegentligheter? Trots att det inte finns några som helst bevis för det? Inte den andre som faktiskt döljer något? Bisarrt.

Var har du underlag på att Clinton i decennier har offentliggjort sina tax returens? Iförsig spelar det inte så stor roll när alla mutaffärer sker genom Clinton foundation. Hon har ingen affärsverksamhet i hennes namn så inget kommer dyka upp. Allt döljs i CF.

Och är det allmänheten eller skattemyndigheten som ska kontrollera deklarationen? litar du inte på att skattemyndigheten gör sitt jobb?
2016-09-16, 21:11
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plzkthx
Du lägger i vanlig ordning fram bra argument och en intressant teori så jag har funderat lite på hur mycket inflytande som de demokrater vars jobb sitter löst verkligen har. Hur stort är deras kontaktnät och möjlighet till påverkan för att skapa majoritet osv.

Jag tror att anledningen till att vissa sitter på pottkanten och inte i den mjuka mitten där alla är tryggade en fortsatt karriär är för att deras kontaktnät är sämre. På så sätt har det ett mindre inflytande än etablissemanget, deras handplockade demokrater och i sin tur allierade. "Pottkanten" har svårt att påverka de som känner sig trygga.

Etablissemanget "äger" väldigt få politiker. De ägda politikerna ansvarar för att rekrytera folk som är lojala till deras rekryterare och kan locka med kontakter till etablissemanget. Det blir en väldigt strikt hierarki, vilket krävs för att förhindra inbördes strider och anarki.

Hur många av de olika grupperna med inflytande kan gå ihop och enas om en ny kandidat? Politiska demokrater, karriärister, opolitiskt etablissemang, viktiga bidragsgivare... alla har olika tyngd kring vem som skall kandidera och det är bara folket som inte får vara med och bestämma. (Superdelegater ser till att folket har noll istället för "lite grand" att säga till om.)

Öppet så har hon: Pollenallergi, hormonproblem via hypothyroidism, förhöjd risk för blodpropp. (Hon får medicin för detta.)

Allting övrigt: Brutna ben, blodproppar, dubbelseende, etc - förklaras som läkt och inte längre aktuellt. (Lunginflammation bagatelliseras och är snart läkt.)

Teorier kring den långvariga hostan och blåa glasögon har nog en dold förklaring. Jag tror inte hon har Parkinson eller någon annan demenssjukdom. Den mentala hälsan (koncentration och trötthet) tror jag är normala bieffekter av hormonproblemen.

De problem som redovisats öppet kan med dålig vård och hög ålder vara livshotande i sig, men det finns en möjlighet att de döljer ytterligare allvarliga problem. Att hennes personliga läkare Lisa Bardack verkar tillbringa mer tid med Hillary än vad maken Bill gör är ju inte helt friskt.

Min prognos kvarstår: Så länge hon inte "åker ambulans" mellan valmötena kommer hon vara kvar. Etablissemanget låter henne hellre förlora än att hon blir hastigt ersatt av någon de inte har kontroll över.

Det globala kapitalet är den största maktfaktorn och de behöver nog mer tid för att knyta nya kontakter bland demokraterna. De kommer aldrig acceptera att en demokrat utanför nätverket kliver in och kandiderar. Inte just nu när de förlorat kontrollen över republikanernas styre till Trump. Det gör det svårt att knyta till sig framtida ledare, när de inte kan värva via Hillary och den snart "pensionerade" Obama.

Givetvis finns en chans att många demokrater och går emot press och etablissemang och utser en ny kandidat men den är inte så stor. (Hade Chelsea Clinton varit yrkespolitiker med ambitioner så hade jag tippat henne som ersättare och "modig räddare av sin hårt ansatta mor".)

Men jag hoppas du får rätt och jag har fel. Jag har ofta rätt i mina prognoser men jag tycker om att ha fel. Då kan jag analysera vad jag missat och inbilla mig att jag lär mig något. Det ger mig en känsla av att jag utvecklas.

Det högsta beslutande organet i partiet mellan konventen är DNC, och den består av de demokratiska kongressledamöterna plus ett antal lokalpolitiker. Alltså samma personer som riskerar att förlora sina jobb genom en spillover om Clinton förlorar valet. Det är främst därför jag tror att de kommer att försöka övertala henne att träda tillbaka om det ser ut att gå åt fanders.

Detta sagt, så börjar tiden rinna ut för demokraterna. Trump har spelat det här skickligt. Mycket skickligt. Han framstod länge som en extrem pajas som omöjligen skulle kunna vinna, vilket invaggade demokraterna i en falsk trygghet. Men efter nomineringen har han smugit sig in mot mitten och flörtar nu med Clintons kärnväljare.

Scott Adams som länge studerat Trump hade ett bloginlägg om Trumps gir in mot mitten igår som är läsvärt:

http://blog.dilbert.com/post/150449295541/when-reality-turned-inside-out

Adams kallar Trump för The Master Persuader och hävdar att han använder samma knep som hypnotisörer gör i sin valkampanj. Adams är själv utbildad hypnotisör.

Adams gillar inte Trump, men tror att han vinner en jordskredsseger om valet står mellan honom och Clinton.
2016-09-16, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Var har du underlag på att Clinton i decennier har offentliggjort sina tax returens? Iförsig spelar det inte så stor roll när alla mutaffärer sker genom Clinton foundation. Hon har ingen affärsverksamhet i hennes namn så inget kommer dyka upp. Allt döljs i CF.

Och är det allmänheten eller skattemyndigheten som ska kontrollera deklarationen? litar du inte på att skattemyndigheten gör sitt jobb?

Paret Clinton har släppt alla tax returns för 1980-2015. De för 1992-2015 finns att beskåda här: http://www.taxhistory.org/www/website.nsf/web/presidentialtaxreturns

Om den andre kandidaten inte döljer något som ligger i allmänhetens intresse att veta kan han ju lätt göra som alla andra presidentkandidater och visa det.
2016-09-16, 21:26
Moderator
vfs avatar
Skärpning nu, mycket skit nu. Varningar utdelade/Mod
2016-09-16, 21:32
Medlem
Citat:
Paret Clinton har släppt alla tax returns för 1980-2015. De för 1992-2015 finns att beskåda här: http://www.taxhistory.org/www/website.nsf/web/presidentialtaxreturns

Om den andre kandidaten inte döljer något som ligger i allmänhetens intresse att veta kan han ju lätt göra som alla andra presidentkandidater och visa det.

Som sagt. Clinton paret har ingen verksamhet i sitt eget namn, utan allt döljs i fonden.

Vad skulle han kunna dölja som skattemyndigheten inte skulle reagera på? Det jag kan tänka mig är att några av hans företag har gått i konkurs, och det skulle media spinna vidare på. Förståeligt att han inte vill bjuda på oppositionen på sådana öppna mål. Men skulle han ha gjort något olagligt så skulle skattemyndigheten reagera omedelbart.
2016-09-16, 21:51
Medlem
Citat:

Du förstår inte sånt här. Trump är under "audit" - det har Clintons aldrig varit.

Det går inte riktigt att släppa sina skattepapper när man är under audit. Det öppnar upp för en väldig massa problem om man gör det.

Intelligensreserven i tråden som tjatar om "outbildade" förstår inte sådant.

Du skriver att de finns att beskåda. Jag garanterar att ingen i denna tråd eller i Trump-tråden har minsta lilla intresse av att gå in och titta på dem. Det hela är ett spel för gallerierna. Ingen bryr sig om Trumps skatter heller.
2016-09-16, 21:55
Medlem
Eroticon6s avatar
[quote=clutchshooter|58500065]Som sagt. Clinton paret har ingen verksamhet i sitt eget namn, utan
allt döljs i fonded.

Precis därför vägrar Trump vägrar visa sina papper.
2016-09-16, 21:58
Medlem
[quote=Eroticon6|58500346]
Citat:
Som sagt. Clinton paret har ingen verksamhet i sitt eget namn, utan
allt döljs i fonded.

Precis därför vägrar Trump vägrar visa sina papper.

Ja, det blir lite som att jämföra päron och äpplen.
Såklart finns det avdelningar/företag i trumps koncern som går med minus/konkurs, det går inte att undvika, men skulle lätt vinklas av media. Så rätt smart av honom att hålla sig till lagen och visa det som behöver visas.
2016-09-16, 22:01
Medlem
Jonassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plzkthx
2) Nu är det plötsligt en icke smittsam bakteriell sjukdom. (Bakterier som lever och frodas i luftrör och slemhinnor smittar ofta.)
Det kan vara så att hon är såpass långt inne i sin penicillin behandling att smittorisken är så gott som obefintlig men många kommer nog ha synpunkter på den bedömningen då behandling startade på fredagen den 9 och hon var utan munskydd bland folk under söndagen 11 sept.

3) Om det skulle vara ordagrant som de påstår kring hur den icke-smittsamma bakterien spridit sig och vilken effekt den haft på sällskapet, så finns många som vill ha mer information och även en bakterieodling på denna unika bakterie som drabbat henne.

Att stödja forskningen verkar inte vara i Hillarys intresse men hennes läkare Bardack borde väl åtminstone kunna uppdatera Wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/Bacterial_pneumonia - så alla de som söker på "pneumonia non-contagious bacterial" kan få HillaryHostans smittsamhet beskrivet?

4) Journalister och de lojala till Hillary använder alla former av knep för att slippa diskutera vetenskap vilket kan upplevas som frustrerande av de med intelligens och utbildning. Därför går diskussionen kring hennes lunginflammation ofta i cirklar.
Det är meningslöst att prata om smittsamhet när det gäller allmänt förekommande bakterier. Har man nedsatt motståndskraft kommer allmänt förekommande bakterier att växa till sig i kroppen och orsaka sjukdom, annars inte. Naturligtvis kan man smitta ner en annan person som också har nedsatt motståndskraft men då bakterierna är allmänt förekommande så hade personen troligen snart blivit sjuk ändå. https://sv.wikipedia.org/wiki/Opportunistisk_infektion

Nu tror jag inte att still-dicking-bimbos-at-home gett henne AIDS utan att hennes neurologiska problem gör att mat hamnar i luftstrupen med bakterietillväxt som följd.

Denna diskussion är naturligtvis för komplicerad för den vanlige agendasättande journalisten.
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Tänk dig Hillary vid 8 år vid makten. Efter den tiden är hon 77 år.
Det som kommer att hända är att ändra kommer att styra i hennes ställe, precis som med Reagan på slutet eller som när sossarna på pappret styrdes av Sahlin och Juholt. Behöver inte vara dåliga beslut men demokratin blir lidande när det finns informella ledare.
Senast redigerad av Jonasson 2016-09-16 kl. 22:04.
2016-09-16, 22:02
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du förstår inte sånt här. Trump är under "audit" - det har Clintons aldrig varit.

Det går inte riktigt att släppa sina skattepapper när man är under audit. Det öppnar upp för en väldig massa problem om man gör det.

Du skriver att de finns att beskåda. Jag garanterar att ingen i denna tråd eller i Trump-tråden har minsta lilla intresse av att gå in och titta på dem. Det hela är ett spel för gallerierna. Ingen bryr sig om Trumps skatter heller.

Schysst att du kliver in och förklarar hur saken funkar. "pajasen" Alex Jones med Roger Stone drog upp något om det där för ett par månader sen. Men övrig media låtsades om att Trumps vägran att visa sina skattepapper var praxis alla företagare gör när det i själva verket är tvärt om.
2016-09-16, 22:04
Medlem
Citat:
Som sagt. Clinton paret har ingen verksamhet i sitt eget namn, utan allt döljs i fonden.

Vad skulle han kunna dölja som skattemyndigheten inte skulle reagera på? Det jag kan tänka mig är att några av hans företag har gått i konkurs, och det skulle media spinna vidare på. Förståeligt att han inte vill bjuda på oppositionen på sådana öppna mål. Men skulle han ha gjort något olagligt så skulle skattemyndigheten reagera omedelbart.

På vilket sätt döljs det i Clinton Foundation och hur drar de nytta av det?

Vad gäller den andre kandidaten så utgår jag från att det inte finns några olagligheter i hans tax returns, men det finns annat att dölja. Exempelvis hur beroende han är av utländska (ryska) investerare, om han skänker så mycket till välgörenhet som han hävdar, kanske att han betalar oanständigt lite i skatt, att han inte är så rik som han påstår osv. Min poäng var dock att det är löjligt hur vissa misstänkliggör Clinton när hon är långt mer öppen med sina finanser än den andre kandidaten.
2016-09-16, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10

Det här är fel tråd att diskutera Trump (och jag antar att detta inlägg kommer raderas), men det tåls att sägas igen: absolut ingenting hindrar honom från att offentliggöra tax returns under audit. Och vill han inte släppa de år som är under audit kan istället släppa äldre, tror de senaste godkända är från 2008. Men det vägrar han ju också. Knepigt, knepigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in